Antony Gobert comeback

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Antony Gobert gör i helgen comeback på Pillip Island, har kör en CBR1000RR i australiensiska superbike serien..

ska jaga tag i hans tider kontra wsbk tiderna...

Varför är denna killen speciell? Har hört hans namn flera gånger. Även har han o en polare till honom i USA pratat om mig på telefon (jag stod jämnte.. hehe). Så nu vill jag veta om jag ska känna mig stolt över detta eller om han är en "nobody" :tungan

Grym talang som slösat bort den på supande och knarkande. Vildhjärna som verkligen kunde köra hoj.

tider

Gridden till Aus superbike
1 Giles 1m35.03
2 Fergusson 1m35.09
3 Brookes 1m35.55
4 J Stauffer 1m35.63
5 Johnson 1m35.97
6 D Stauffer 1m36.01
7 Charlton 1m36.28
8 Holland 1m36.76
9 Henderson 1m36.82
10 Geronomi 1m36.88
11 Etheridge 1m37.06
12 Gobert 1m37.08
13 Rees 1m37.79
tider i wsbk
1 T Corser 1,33,191
------
12 S Gimbert 1,35,178: = bästa tid i AUS sbk
-------
26 Stroud Andrew 1'36.873
här emellan hade gobert kvalat i vm
27 Corradi Alessio 1'37.457

Swedie skrev:
Varför är denna killen speciell? Har hört hans namn flera gånger. Även har han o en polare till honom i USA pratat om mig på telefon (jag stod jämnte.. hehe). Så nu vill jag veta om jag ska känna mig stolt över detta eller om han är en "nobody" :tungan

Var han va e speciell!! Detta e en anledning:
In his first appearance in a World Superbike event at Phillip Island in 1994, he set the world alight leading the first race by a huge margin only to slow in the later stages to allow world champion-elect, Kawasaki’s Scott Russell past to secure his one and only World Championship.

Det lär ju inte vara av någon liknande anledning som dom nämnt dig!!!!!!!!! :lol

AUS superbike tycks ha ett liknande reglemente som vi hade förra året..

Goberts hoj

Bifogat

• anthony.jpeg
    anthony.jpeg
    72.9 KB · Visningar: 178
RTR skrev:
Var han va e speciell!! Detta e en anledning:
In his first appearance in a World Superbike event at Phillip Island in 1994, he set the world alight leading the first race by a huge margin only to slow in the later stages to allow world champion-elect, Kawasaki’s Scott Russell past to secure his one and only World Championship.

Det lär ju inte vara av någon liknande anledning som dom nämnt dig!!!!!!!!! :lol
Nä, anledningen dom nämnde mig var för att jag kom dit med en sönderskrotad R1 som jag behöver få ramen fixad på (uträtad då den var lite sne). "I have this crazy Swede here with a f-cked up bike".. hehe.

Ajja, så vad man förväntar sig är att han ska göra samma sak igen?

Swedie skrev:

Han var dels jäkligt duktig som 19-20-åring för Kawasaki i Superbike-VM då han vann inte mindre än 9 race har jag för mig. Men mest känd är han för sejouren hos Suzuki i 500-VM då han for runt som en tätting i depån och bland annat räckte finger åt Mick Doohan, pissade i hjälmar, satte på andra förares flickvänner och lite annat småunderhållande. Tyvärr kraschade han väldigt mycket och visade väl inga speciella resultat innan Suzuki skickade hem honom för att han hade rökt gräs.

Han fortsatte köra rätt bra i AMA några år men vann aldrig något mästerskap, gjorde ett inhopp för Bimota i SBK-VM som hann vann ett race med i regn. Annars fortsatte han leva rock n roll i AMA och har väl fått sparken ur ett otal team pga det. Bland annat har han skitit i fredagsträningar för att han varit bakis.......

Swedie skrev:
Nä, anledningen dom nämnde mig var för att jag kom dit med en sönderskrotad R1 som jag behöver få ramen fixad på (uträtad då den var lite sne). "I have this crazy Swede here with a f-cked up bike".. hehe.

Ajja, så vad man förväntar sig är att han ska göra samma sak igen?

Nu är det väl mest att han har fått en styrning hos Honda trots att han inte ens kört en gathoj på 1 år som uppmärksammas, men räkna inte ut snubben han har ett jävla racecraft speciellt på P.I

Chris Ash skrev:
Men mest känd är han för sejouren hos Suzuki i 500-VM då han for runt som en tätting i depån och bland annat räckte finger åt Mick Doohan, pissade i hjälmar, satte på andra förares flickvänner och lite annat småunderhållande. Tyvärr kraschade han väldigt mycket och visade väl inga speciella resultat innan Suzuki skickade hem honom för att han hade rökt gräs.

Hårdrock! Vore intressant med ett sådant tillskott i depån nu...

Macho Woman skrev:
Nu förstås man ju lite bättre behovet av dokusåpor på TV. :3freak Jag skiter fullständigt i om Rossi har en rolig peruk på sig. Han kör bra, räcker fint så.

Ninjaboy skrev:
Nu förstås man ju lite bättre behovet av dokusåpor på TV. :3freak Jag skiter fullständigt i om Rossi har en rolig peruk på sig. Han kör bra, räcker fint så.

Jag tittar inte på dokusåpor så jag måste få ut det behovet någon annanstans. :tungan

Gobert vann väl ett vått superbikerace med en Bimota SB 8
nere i australien 2000.

Bifogat

• 168_Bimotasb8_k-1www.jpg
    168_Bimotasb8_k-1www.jpg
    32 KB · Visningar: 104
Last edited:
jolio skrev:
Gobert vann väl ett vått superbikerace med en Bimota SB 8
nere i australien 2000.
Jo, precis som Chris skrev:

Chris Ash skrev:
...gjorde ett inhopp för Bimota i SBK-VM som hann vann ett race med i regn.

Han gjorde avbön för några år sedan när han fortfarande verkade ha uppriktiga idéer om att göra come-back. En sits hos Virgin-Yamaha i BSB var nära. Fick han denna? Sedan gick det utför igen. Men han var seriöst snabb på Ducati i AMA för 3-4 år sedan.

Nyteknik skrev:
Jo, precis som Chris skrev:

Han gjorde avbön för några år sedan när han fortfarande verkade ha uppriktiga idéer om att göra come-back. En sits hos Virgin-Yamaha i BSB var nära. Fick han denna? Sedan gick det utför igen. Men han var seriöst snabb på Ducati i AMA för 3-4 år sedan.

ops läste inte allt tydligen :(

hade prins malek hostat fram de pengar han lovat så hade ju Bimota kört hela året, då kunde det ju spunnit på för den gode Antony

när han körde ducce i ama hade han en devis, "jag ska se hur fet jag kan bli och åndå slå dom andra" :)

Macho Woman skrev:

Attitydförändring vore på sin plats!

Jag vill inte skapa några som helst förbud men jag tycker verkligen att vi ska fråga oss om vi verkligen vill leva i ett samhälle där allting blir mer och mer drogliberalt :ajjabajja

moto-gg skrev:
Attitydförändring vore på sin plats!

Jag vill inte skapa några som helst förbud men jag tycker verkligen att vi ska fråga oss om vi verkligen vill leva i ett samhälle där allting blir mer och mer drogliberalt :ajjabajja

Jaja, jag skojar mest. Det skulle vara kul med lite mer spex i depån, men inte på det sättet naturligtvis.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...