Antal mil med Pilot Power?

Hur många mil får du ut av ditt Pilot Power?

• Antal röstningar
    0

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Hur många mil brukar du kunna köra på dina Michelin Pilot Power?

Last edited:
Svane skrev:
Min röst är lite missvisande....valde 300-400mil.

Saken är den att jag bara hunnit köra straxt över 300mil sen däckbytet iår....kanske kör jag som en kärring men däcken ser nya ut fortfarande....t o m så sitter det kvar sånt "extra gummi" mellan mönstren =)

Tippar på att de håller hela nästa säsong oxå

Sp1:an åt upp det på under 300 mil.

Bak ca: 500-600mil Fram ca: 700-1000 "lite beroende på hur hårda stoppiesar och wheeliesar jag har gjort... :)

När jag var instruktör på SMC 19-20 Aug på Knutstorp, var där en person som kört 800 mil med sina MPP. Och, nej han kör inte så långsamt med sin R1 04:a. Men om man kör väldigt tufft skulle jag nog gissa på ca 600 mil. ( utan burnisar då givetvis )

Tiger302 skrev:
Sp1:an åt upp det på under 300 mil.

Pilot Power???!!! är du helt säker på att det var Power? Har väldigt svårt att tänka mig det. Visst om du gör mkt burnisar, så är det givetvis möjligt.

Zilversurfer skrev:
När jag var instruktör på SMC 19-20 Aug på Knutstorp, var där en person som kört 800 mil med sina MPP. Och, nej han kör inte så långsamt med sin R1 04:a. Men om man kör väldigt tufft skulle jag nog gissa på ca 600 mil. ( utan burnisar då givetvis )

Jag funderar för att mina Pilot Sport är sånär som på slut efter 450 mil. Brukar köra bana 3-4 ggr / månad, burnar aldrig och kör lugnt på landsväg. Sport ska ju vara ett lite mer ekonomiskt alterntiv till Power men skulle Power hålla 600 mil så finns ingen anledning till att köpa MPSport igen. Eller??? :va

Zilversurfer skrev:
Pilot Power???!!! är du helt säker på att det var Power? Har väldigt svårt att tänka mig det. Visst om du gör mkt burnisar, så är det givetvis möjligt.
För lågt lufttryck och höga farter äter upp däcket ganska fort. Spelar då ingen roll vad du åker på......

Hur kör ni? JAg tycker Jag dannar på rätt bra och Jag har inte varit blygsam på burnisar heller... Mina Power håller hur långt som helst tycker Jag.

Zilversurfer skrev:
Jag känner inte till någon hoj som äter mer bakdäck än SP-1:an.
Jag fick ut ca 500mil på Bridgestones touringdäck BT020 och 400mil på det lite mjukare BT012 (utan burnisar). Jag har just bytt till Pilot Power. Ska bli intressant och se om jag kommer över 300mil med det. :wiggle

Svane skrev:

Mina har otroligt nog rullat över 600 mil, visst de räcker väl säsongen ut men inte mer...

Riktigt imponerad :tummenupp

På vår och senhöst äter det mera än mitt på sommaren. men ca 600 på sommaren. Så då går det bara åt 4 i år :banana

Zilversurfer skrev:

Jo, en burnout blev det allt. När jag bytte däck... :rofl

Men du kan inte jämföra däckslitage på en 600:a kontra Sp1:a. Spettan äter baksulor som smör i solsken...

Bakdäck 560 mil, framdäck 660 mil. 4 bandagar
Nr 2 bakdäck är nu uppe på 720 mil o då är det i dåligt skick, men ingen cord framme

Last edited:
Tiger302 skrev:
Jo, en burnout blev det allt. När jag bytte däck... :rofl

Men du kan inte jämföra däckslitage på en 600:a kontra Sp1:a. Spettan äter baksulor som smör i solsken...

Jag har inte sagt något om 600:a, Jag själv kör R1 - körde tidigare med RS1 & RS2, helt super på bana, men gata njjje...så jag bytte till Pilot Power. Har kört 2 bandagar som instruktör + 200 mil gata. Syns knappt på däcken. Trots det att jag körde vissa pass ett hyffsat tempo på 1.08-1.09 på knutstorp.

Att Sp1 skulle käka mer däck en R1, ser jag inte som möjligt då effekt/vrid talar sitt tydliga språk. Det gäller givetvis att däcktryck ligger på rek. tryck. Mycket acc/bakhjulsåka/burnisar sliter givetvis extra mkt.

Men, men slet du upp däcken så snabbt, kan jag tipsa om Betongdäck från Battalax :)

Svane skrev:
Jag funderar för att mina Pilot Sport är sånär som på slut efter 450 mil. Brukar köra bana 3-4 ggr / månad, burnar aldrig och kör lugnt på landsväg. Sport ska ju vara ett lite mer ekonomiskt alterntiv till Power men skulle Power hålla 600 mil så finns ingen anledning till att köpa MPSport igen. Eller??? :va

Köp Pilot Power - du kommer inte att ångra dig. iof så sliter SRW grymt på däcken.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret