Annons på Blocket - stulen Honda CBR600F?

Corbalin

När blir man oskuld igen?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oldschoolgixxer
Verkar väldigt mysko denna, var tvungen att ringa snubben å kolla lite.. "Njae.. jag minns inte reg.numret" "Alltså, min moster gav mig hojen i present fast hon hade slarvat bort nycklarna".
Han skulle sms'a reg.nr på kvällen, som ni förstår så kom det inget.

Nån som känner igen hojen?

Honda CBR 600 F
Gul och blå/svart?
-00

http://www.blocket.se/goteborg/Honda_cbr_600f_21969913.htm?ca=15&w=1

Annonstext:
"
Deff tändningslås det fattas nycklar.
Den går fint i motor och låda
bruks skick
"

aha lite privatspan..kan ju vara i sin ordning, vissa människor är väldigt slarviga och glömska.

fraga efter chassi id...sen kollar du med polisen om den ar stulen via chassi numret...:) kanske kan fa en hittelon...:P

Skulle kunna vara stulen men man vet ju inte, ta chassi nummret på den så kan man ju kolla med polisen! Ingen som bor nära som kan åka och titta på den?

men gubbar... Om han inte ens kan få ett REG nummer på hojen får han ju knappast chassi nr :P

Dumt att sälja den innan han ens fyllt 18 så han fått köra den iaf.

Jag tror blocket har blivit en betydande marknad før støldgods. Jag var ett tag ute efter en billig bil i segmentet 15- 30 kSEK och førvånades hur många som inte kunde uppge regnummer, inte ens efter ett senare återkommande samtal. Och bilar som låg under halva riktpriset. Jag trodde polisen och førsækringsbolagen punktmarkerade dessa marknadsplatser. Framførallt att de køpare som støtte på suspekta sæljobjekt rapporterade dem. Eller ær det målvakter som sæljer objekten, det læt næstan som lite halvpundartyper i telefonen.

Jag tror blocket har blivit en betydande marknad før støldgods. Jag var ett tag ute efter en billig bil i segmentet 15- 30 kSEK och førvånades hur många som inte kunde uppge regnummer, inte ens efter ett senare återkommande samtal. Och bilar som låg under halva riktpriset. Jag trodde polisen och førsækringsbolagen punktmarkerade dessa marknadsplatser. Framførallt att de køpare som støtte på suspekta sæljobjekt rapporterade dem. Eller ær det målvakter som sæljer objekten, det læt næstan som lite halvpundartyper i telefonen.

Öhh? Vah?

Tror du det säljs stulna bilar på blocket? Ta av dig foliehatten och släpp sargen....

Jo men eller hur....

Alltså, min moster gav mig hojen i present fast hon hade slarvat bort nycklarna".

Låter ju utom allt rimligt tvivel.... :va

Nu vet jag inte riktigt varför du citerar min åsikt rörande den eventuella förekomsten av stulna BILAR på blocket, men jag vet absolut att det säljs stulna MOTORCYKLAR på blocket...

Någon som kan översätta?

Lycka till Sherlock ( här använder han namnet på en berömd englandsbaserad detektiv från 1800 talet, lite skämtsamt men "alla" brukar förstå, från ca: 8 års ålder )

Lät Marcko som om han frekvent använder illegala substanser?

du kan ju alltid länka till polisen ( tipsa polisen med en sk hyperlänk )

Om det är av intresse för dig?

Fattar du fortfarande inte kan jag göra lerfigurer och köra lite charader för dig i webkameran....

Last edited:
Nu vet jag inte riktigt varför du citerar min åsikt rörande den eventuella förekomsten av stulna BILAR på blocket, men jag vet absolut att det säljs stulna MOTORCYKLAR på blocket...

Öhh...:rolleyes: Ja just... ME BLINDSTYRE... :gnissla
(tyckte väl det var en konstig kommentar... :rolleyes:)

Enda anledningen till att jag postade här var om någon ev. skulle känna igen skiten och minnas sin kompis syrras kusins hoj som blev stulen för ett tag sen.. skit samma, orkar inte förklara.

Personligen skiter jag i om den e stulen eller inte, jag ska inte ha den!

fraga efter chassi id...sen kollar du med polisen om den ar stulen via chassi numret...:) kanske kan fa en hittelon...:P

Ja hittelön kan man ju bara se sig i stjärnorna om.
Iaf när man har med försäkringsbolag att göra. De sägar bara tack och bock. bra att du hittade hojjen... vi hör av oss om det är ngt mer vi undrar över.
Sen är det vara att känna sig blåst på degen. :arsele
Det enda du kan vara glad för är att förhoppningsvis den riktiga ägaren får tillbaka sin hoj.

//T

Lycka till Sherlock ( här använder han namnet på en berömd englandsbaserad detektiv från 1800 talet, lite skämtsamt men "alla" brukar förstå, från ca: 8 års ålder )

Lät Marcko som om han frekvent använder illegala substanser?

du kan ju alltid länka till polisen ( tipsa polisen med en sk hyperlänk )

Om det är av intresse för dig?

Fattar du fortfarande inte kan jag göra lerfigurer och köra lite charader för dig i webkameran....

Charader är alltid trevligt, så varför inte!?

Få se nu.

Om man syftar på en person (i detta fall Sherlock Holmes), måste man inleda namnet med stor bokstav. Annars kan det ju betyda vad som helst, eller hur?

Antar att "lr" ska betyda "eller", vilket ju inte heller stämmer då det blir "ellärr".

"e väl ba o", vad fan säger man om denna rappakalja!?

Avslutningsvis, "linka" gör någon som har svårt att gå.

Annars var det inget speciellt.

:mattias:klappar:mattias
Charader är alltid trevligt, så varför inte!?

Få se nu.

Om man syftar på en person (i detta fall Sherlock Holmes), måste man inleda namnet med stor bokstav. Annars kan det ju betyda vad som helst, eller hur?

Antar att "lr" ska betyda "eller", vilket ju inte heller stämmer då det blir "ellärr".

"e väl ba o", vad fan säger man om denna rappakalja!?

Avslutningsvis, "linka" gör någon som har svårt att gå.

Annars var det inget speciellt.

:mattias

Någon som kan översätta?

Varför bry sig!? Människan har ju minst sagt taskig attityd! :huvet

Nog had ejag blivit glad allt om någon hade tipsat mig eller polisen om jag hade fått ett fordon stulet så varför killen/tjejen klagar (är tyken) kan bara han/hon svara på!

// Niklas

Enda anledningen till att jag postade här var om någon ev. skulle känna igen skiten och minnas sin kompis syrras kusins hoj som blev stulen för ett tag sen.. skit samma, orkar inte förklara.

Personligen skiter jag i om den e stulen eller inte, jag ska inte ha den!

Bra initiativ vilket dessutom visar att du bryr dig! BRA!!! :tummenupp

Mvh!
// Niklas

Last edited:
Ja hittelön kan man ju bara se sig i stjärnorna om.
Iaf när man har med försäkringsbolag att göra. De sägar bara tack och bock. bra att du hittade hojjen... vi hör av oss om det är ngt mer vi undrar över.
Sen är det vara att känna sig blåst på degen. :arsele
Det enda du kan vara glad för är att förhoppningsvis den riktiga ägaren får tillbaka sin hoj.

//T

Fast, det där är inte min erfarenhet.
Jag har ringt på några bilar i mina dagar som stått längs vägkanten.
Kanske mer för att vara bussig mot ägaren än för hittelönen, men pengar gör ju aldrig ont. Du ringer polisen och uppger regnr. Frågar om den är anmäld stulen. Är den det, så ber du polisen skriva dig som upphittare, samt frågar vilket försäkringsbolag den står på. Sen är det bara att ringa försäkringsbolaget, uppge namn och regnr på det du hittat, och vänta på cashen. :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka