Annons på Blocket - stulen Honda CBR600F?

Fast, det där är inte min erfarenhet.
Jag har ringt på några bilar i mina dagar som stått längs vägkanten.
Kanske mer för att vara bussig mot ägaren än för hittelönen, men pengar gör ju aldrig ont. Du ringer polisen och uppger regnr. Frågar om den är anmäld stulen. Är den det, så ber du polisen skriva dig som upphittare, samt frågar vilket försäkringsbolag den står på. Sen är det bara att ringa försäkringsbolaget, uppge namn och regnr på det du hittat, och vänta på cashen. :tummenupp

mycket lättare att bara sms'a regnr till 71456 så får du upp direkt i mobilen vem ägaren är och om den är anmäld stulen står även det

Varför bry sig!? Människan har ju minst sagt taskig attityd! :huvet

Nog had ejag blivit glad allt om någon hade tipsat mig eller polisen om jag hade fått ett fordon stulet så varför killen/tjejen klagar (är tyken) kan bara han/hon svara på!

// Niklas

Bra initiativ vilket dessutom visar att du bryr dig! BRA!!! :tummenupp

Mvh!
// Niklas

DUUUDE..helt irrelevant...men är det du som brukar hälsa på din tjej/polare vid prytzgatan med jämna mellanrum ? gul vfr ?

ring och fråga igen om regg nr då ,

påpeka att regg bevis behövs för att kränga mc :D

Och på detta står det regg nr :D

denna kan ju va inportered , stöld skadad mm sen att folk inte har koll på sina saker i detta land e ju inte OVANLINGT :fyllisar :fyllisar

Sen om denna e målvakt i detta så e det inte den första på blocket (even bil, data YOU NAME IT THE LIST IS LONG :brinnerup ) Men lycka till :rolleyes:

//Robin

Fast, det där är inte min erfarenhet.
Jag har ringt på några bilar i mina dagar som stått längs vägkanten.
Kanske mer för att vara bussig mot ägaren än för hittelönen, men pengar gör ju aldrig ont. Du ringer polisen och uppger regnr. Frågar om den är anmäld stulen. Är den det, så ber du polisen skriva dig som upphittare, samt frågar vilket försäkringsbolag den står på. Sen är det bara att ringa försäkringsbolaget, uppge namn och regnr på det du hittat, och vänta på cashen. :tummenupp

Min hoj havererade så jag fick ställa den på en parkeringsplats. Efter ett par dagar ringde polisen och hörde så allt stod rätt till. Flera personer hade ringt dem. Senare samma dag ringde en privatperson och funderade. Så nog finns det folk som bryr sig även i vårt avlånga land! Jag tror den stod i tre dagar innan jag fick tillfälle att hämta den.

Till ts: Gå till botten med det här nu! Jag skulle uppskatta stort om någon hittade min hoj om den var stulen. Credz till dig som funderar i de banorna!

Jag backade upp bilen i en buske på skolan, lämnade dörren öppen o la hunden utanför, då ringde det en efter 20min o undrade om bilen blivit stulen.
Trevligt folk finns det faktiskt.

Ringde "Marcko" precis...

Vi pratades vid i ca 5 min o jag avslutar med. Du kör inte hoj va?? Svarar han, nee inte riktigt ja ska ta körkort...

Lite av konversationen:
Jag: Hur långt har den gått?
Svar: Jag vet inte exakt, tror de e 3000 nånting.

Jag: Hur länge har du haft den?
Svar: Inte så jättelänge, vet inte exakt.

Jag: Har du ifylld servicebok?
Svar: Servicebok... Va menar du?

Jag: Har du servicebok som visar att den är servad som den skall med vätskebyten osv...?
Svar: Nee, men den är servad som den ska.

Jag: Hur kan du vara säker på att man tex. bytt motorolja exakt som man rekomenderas när du säger att du inte haft den så länge?
Svar: Det är egentligen min mosters hoj och hon har skött den.

Jag: På bilden ser jag att de sitter på miniblinkers... Är det för estetiska skäl eller har den legat i backen?
Svar: Nee, de e ju snyggare me såna där miniblinkers.

Jag: Vad är reg. numret på den så att jag kan se vad den kommer kosta mig i försäkring?
Svar: Ja vet inte, ring mig senare så har ja de.

Fick även veta att tändninglåset går att vrida med vad som helst.
Sen påstår han oxå att den är "trimmad" (låter som om han snackar om en moppe).
Jag frågade vad för typ av trim han pratar om.
Joo de sitter ett annat exhaust säger han.
Menar du att den låter mer säger jag.
Ja svarar han :D

Jaa. Resten kan ni klura ut själva. Men nu vill jag veta vem av er som ska titta på den ikväll för han har bokat tid kl 19 sa han.

kan ju vara helt ärligt och allt ok, och någon gör sig en kanondeal.

Dock skulle jag nog inte åkt dit med cash på mig, och tagit med gott om vänner, och gjort klart i telefon i förväg att man inte tar med några pengar utan bara vill kolla på den först

mycket lättare att bara sms'a regnr till 71456 så får du upp direkt i mobilen vem ägaren är och om den är anmäld stulen står även det

Står det om den är stulen där?
Jag sms:ar dit ofta, men var osäker på om det kommer upp där om den är stulen. Är du säker på att det gör det?

I så fall behöver man ju inte ringa nästa gång förrän man vet ATT den är stulen. :tummenupp (Polisen behöver man ju för att bli uppskriven som upphittare o få reda på försäkringsbolag)

Står det om den är stulen där?
Jag sms:ar dit ofta, men var osäker på om det kommer upp där om den är stulen. Är du säker på att det gör det?

I så fall behöver man ju inte ringa nästa gång förrän man vet ATT den är stulen. :tummenupp (Polisen behöver man ju för att bli uppskriven som upphittare o få reda på försäkringsbolag)

SMS'ade nummret på min gamla (då stulna) KX125'a dit, och då fick jag upp migsjälv som ägare och STULEN, så är tämligen säker :)

Verkar ju finnas en som efterlyses på Larmtjänsts hemsida, tyvärr utan bild. Svårt att veta om det är samma om man inte kan få loss reg.numret från "Marcko"

Saxat från Larmtjänst:

Regnr: BLF577
Fabrikat: HONDA
Modell: HONDA CBR600 F
Årsmodell: 2000
Färg: FLERF
Chassinr: JH2PC35A0YM103312
Stöldort: Västra Götaland
Stölddatum: 2009-05-31

Har du upplysningar att lämna ring Larmtjänsts tipstelefon 020 - 325 325

Verkar ju finnas en som efterlyses på Larmtjänsts hemsida, tyvärr utan bild. Svårt att veta om det är samma om man inte kan få loss reg.numret från "Marcko"

Saxat från Larmtjänst:

Kollade också den innan men den stals ju samma datum som annonsen kom ut. Stjäl man verkligen en hoj och sen lägger ut den på nätet med bild och allt bara några timmar senare?

Kollade också den innan men den stals ju samma datum som annonsen kom ut. Stjäl man verkligen en hoj och sen lägger ut den på nätet med bild och allt bara några timmar senare?

Det vore årets pucko i så fall. :näsblod

Kan inte en två tre som bor lite närmare åka dit och "titta" på den? Och om den är stulen hålla kvar honom?

Det här verkar väldigt skumt.

Förresten... Hur fan kan man sälja en stulen hoj? Man måste ju ha registreringsbeviset... Visst, man kan beställa ett nytt och sno det ur lådan, men det tror jag väl inte att alla gör. Hur säljer man då en stulen hoj till en köpare som tror att allt går legitimt till?

Saxat från Larmtjänst:

Dessa uppgifter från larmtjänst är inte hojen på bilden som säljes för 17500:-
Det är jag säker på ;)

kan du utveckla det där lite mer

Hojen som är upplagd på larmtjänst ser ut som bilden nedan.
CBR600F-2000.jpg

Kan ju vara ett försök att råna någon stackare som dyker upp för att köpa hojen.

-Ta med 5000 som handpenning om du ska provköra brushhhan.

i o me att ja lekt holmes i den här tråden så kan ja säga såhär...

Nån snubbe har lagt upp sin mosters hoj på blocket.
Nån snubbe såg annonsen o skapade en tråd på sh som drog vår uppmärksamhet. Helt plötsligt ska alla inkl. mig yttra sig o veta de ena o de andra.
Annonsören har en vanlig vardag medans vi för hetsiga disskutioner om honom o hans hoj. Vi ringer o testar honom o ser va han har o säga osv...
De slutar iaf me att nån antagligen fyndat ikväll.
Hojen e såld!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...