Annonsör hotar Bike

3012719 Fy fan vad sorgligt !

Någon som känner igen loggan på brevet?
Brevet är inlämnat i Fridhem iaf.
Posten.se skrev:
13 jun Posten Företag Norra Stationsg, Försändelsen är överlämnad till mottagaren.
12 jun Posten Företag Norra Stationsg, Försändelsen har kommit till mottagarens utlämningsställe. Express körs ut till mottagaren, övriga försändelser aviseras.
11 jun Posten Företag Fridhem, Försändelsen är vidaresänd inom Posten till sorteringsterminal.
11 jun Posten Företag Fridhem, Försändelsen är inlämnad.
 
Var ju likadant för några år sedan. MC-Huset i Malmö annonserade helt uppslag i varje nummer, men efter det att Bike/Sköld totalsågat deras mc-service i sitt test av verkstäder så slutade de annonsera i ett år eller så.
 
Tja, inte så svårt att ta reda på: Vilken produkt utvärderades och fick uselt betyg i senaste numret?
Ryggskyddet Knox Contour. Finns en annons i Bike från en försäljare i Sthlm med reklam om just Knox på s. 93 i samma nummer. Om det hör ihop eller ej kan jag dock inte ens spekulera i.
 
Men va fasen, om ni nu vet vilket företag det är skriv det istället :huvet
Alla har inte tidningen där dom är.....
 
Fy fan vad sorgligt !
Ja, istället för att bara skriva tillbaka och säga nåt i stil med "Vi beklagar att ni valt att bla bla bla... men vi kan tyvärr inte göra avkall på bla bla bla. Vi önskar er välkommen tillbaka som annonsör när ni känner att vår tidning kan ge er något bla bla bla..." Man hänger inte ut kunder på det sättet. Som kund har man rätt att vara dum i huvudet. Som leverantör har man det inte.

Det är riktigt låg nivå att försöka framhäva sig själv och sin höga etik på sina kunders bekostnad.
 
Ja, istället för att bara skriva tillbaka och säga nåt i stil med "Vi beklagar att ni valt att bla bla bla... men vi kan tyvärr inte göra avkall på bla bla bla. Vi önskar er välkommen tillbaka som annonsör när ni känner att vår tidning kan ge er något bla bla bla..." Man hänger inte ut kunder på det sättet. Som kund har man rätt att vara dum i huvudet. Som leverantör har man det inte.

Det är riktigt låg nivå att försöka framhäva sig själv och sin höga etik på sina kunders bekostnad.

Endera missförstår jag ditt inlägg, eller så har jag missförstått hela bibbelibonget
 
Ja, istället för att bara skriva tillbaka och säga nåt i stil med "Vi beklagar att ni valt att bla bla bla... men vi kan tyvärr inte göra avkall på bla bla bla. Vi önskar er välkommen tillbaka som annonsör när ni känner att vår tidning kan ge er något bla bla bla..." Man hänger inte ut kunder på det sättet. Som kund har man rätt att vara dum i huvudet. Som leverantör har man det inte.

Det är riktigt låg nivå att försöka framhäva sig själv och sin höga etik på sina kunders bekostnad.

Var det du som skrev brevet?
 
Ja, istället för att bara skriva tillbaka och säga nåt i stil med "Vi beklagar att ni valt att bla bla bla... men vi kan tyvärr inte göra avkall på bla bla bla. Vi önskar er välkommen tillbaka som annonsör när ni känner att vår tidning kan ge er något bla bla bla..." Man hänger inte ut kunder på det sättet. Som kund har man rätt att vara dum i huvudet. Som leverantör har man det inte.

Det är riktigt låg nivå att försöka framhäva sig själv och sin höga etik på sina kunders bekostnad.

Vad ger kunden rätt att vara dum i huvudet? :va
Bara för att man säljer något ska man inte behöva ta vilken skit som helst.

Dom har ju varken gått ut med anonnsörens namn eller farit med osanning, så att dom har framhävt sin egen etik på kundens bekostnad tycker inte jag att dom har gjort.
 
Last edited:
Vad ger kunden rätt att vara dum i huvudet? :va
För att han betalar för sig. Kunden är kung. That's why :)

Missförstå mig inte nu. Annonsören ifråga verkar lite knepig. Men de är inte tidningens sak att få honom att framstå som en fåne - oavsett om han är det eller inte. Att man tillåter sig att släpa en kund i smutsen är ofattbart amatörmässigt och tyder på höggradig hybris. Ett mer normalt förhållningssätt är att skriva ungefär som jag föreslog ovan och fortsatt med sina tester som vanligt. Det inser ni också, av det enkal skälet att ni inte hade gjort så mot en kund som betett sig dumt.

De är för fega för att gå ut med namn. Istället visar de en halv logga, i vetskapen att alla snart ändå vet precis vilket företag det handlar om.

Ofta är det mer än en clown i manegen när man går på cirkus :)

Var det du som skrev brevet?
Ja. Förlåt, jag ska inte gör om det :rodnar

Närå, det var det faktiskt inte.
 
Last edited:
För att han betalar för sig. Kunden är kung. That's why :)

Håller inte med om att kunden är kung när han inte vill betala för sig vilket annonsören ifråga inte verkar vilja. Säljer man skit får man stå ut med att få dåliga betyg i tester. Det rättfärdigar inte att man ska skicka "hotbrev".
Går man så långt får man ta konsekvenserna.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top