Anlagda bränder, skadegörelse och ungdomsbrottslighet och organiserad brottslighet

Status
Ej öppen för fler svar.
Hur värjer man sig mot att folk går runt beväpnade i nöjeslivet?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1602833/Vapenman-tagen-vid-Étage.html

Man gör som polisen gör nu, täta kontroller av sedan tidigare kända personer och deras umgänge.

Fast man gör det ännu oftare och låter dom som åker dit sitta av max-straffet, och i dom fall det går utvisar man personen ifråga.

Sedan måste vi stoppa invällandet också, det finns alldelens för mycket illegala vapen i omlopp.

Sedan måste vi stoppa invällandet också, det finns alldelens för mycket illegala vapen i omlopp.

Ska man tro det som stått i media på sistone så har tullen fokuserat på drogerna, inte så mycket på vapen. Det är ju rätt så illa att man varit så naiv att man bara prioriterat drogerna. Där det finns droger borde även vapen finnas. Det är ju inte så att knarkligorna går runt med pepparspray.

Ska man tro det som stått i media på sistone så har tullen fokuserat på drogerna, inte så mycket på vapen. Det är ju rätt så illa att man varit så naiv att man bara prioriterat drogerna. Där det finns droger borde även vapen finnas. Det är ju inte så att knarkligorna går runt med pepparspray.

Vad jag märkt har de även fokuserat rätt hårt på MC-delar :(

Ser du några muslim-ungar sitta på Max och kasta mat på resten av gästerna? Eller mucka gräl bara för nöjes skull?
Det första, nej.
Det senare, ja.

Det är lustigt att jag brukar råka ut för båda sakerna när jag är och hälsar på kompadillosar och går ut just i Ume.
Händer inte lika ofta på andra ställen.
Men jag kanske inbillar mig eller har haft otur.

Just matkastningen är något som händer snudd på varenda gång.
Jag har faktiskt hamnat i ett par storbråk p.g.a. det.
Lite grundläggande jävla hyfs är väl inte för mycket begärt.

Det första, nej.
Det senare, ja.

Det är lustigt att jag brukar råka ut för båda sakerna när jag är och hälsar på kompadillosar och går ut just i Ume.
Händer inte lika ofta på andra ställen.
Men jag kanske inbillar mig eller har haft otur.

Just matkastningen är något som händer snudd på varenda gång.
Jag har faktiskt hamnat i ett par storbråk p.g.a. det.
Lite grundläggande jävla hyfs är väl inte för mycket begärt.

Markus startade väl en insamling här på SH till snubben som jobbade på McD i Umeå som hällde en hink med vatten över ungarna som satt och kastade mat och betedde sig vidrigt.

Sedan visade det sig ju att snubben med hinken inte heller är någon sympatisk figur så det blev inget av.

Så till Two Stroke, ja, man ser ständigt det.

Som tur var så var snubben med hinken också utlänning, annars hade det ju varit ett hatbrott/rasism.

Eller hur fungerar det där med hatbrott och rasism egentligen?

Last edited:
Varför benämningen muslim barn? Man säger inte kristen barn? Jude barn? Vaa??

Rolig koppling, utläning=muslim, svensk=person.

Ser man en nunna klädd i sina kläder så är det ok, ser man en muslimsk kvinna gå runt i sina kläder = ring polisen (nedtryckt).

En judisk/amish man med skägg = religiös, och fridfull. Arab eller liknande med skägg = terrorist.

Varför benämningen muslim barn? Man säger inte kristen barn? Jude barn? Vaa??

Rolig koppling, utläning=muslim, svensk=person.

Ser man en nunna klädd i sina kläder så är det ok, ser man en muslimsk kvinna gå runt i sina kläder = ring polisen (nedtryckt).

En judisk/amish man med skägg = religiös, och fridfull. Arab eller liknande med skägg = terrorist.

Jag svarade på TwoStroke som började med den benämningen, barnen kan mycket väl ha varit ateister också, men dom kom från ett område där väldigt många är muslimer. (det gjorde även snubben med hinken)

Menade inte dig, utan allmänt.

En annan grej när man säger det bor många muslim barn där, så antyder man att det är islam som säger åt dem att göra dessa handlingar, eller? Annars heter det väl utlänningar?
Edit: inte säger man väl, ja du vet där bor en massa kristna barn.

Menade inte dig, utan allmänt.

En annan grej när man säger det bor många muslim barn där, så antyder man att det är islam som säger åt dem att göra dessa handlingar, eller? Annars heter det väl utlänningar?
Edit: inte säger man väl, ja du vet där bor en massa kristna barn.

Man säger inte heller, där borta bor en hetrosexuell man, men man kan ibland säga där borta bor en homosexuell man, det har att göra med vad som är normativt i sammhället.

Det som är avvikande från normen kommenteras om det har relevans för att gruppindela.

Men det föranleder ju fler funderationer, jag tror det var Alexander Bard som väckte frågan

Vit kallar neger för neger = Hatbrott/rasism

Neger kallar neger för neger = ok

Bög kallar bög för bög = ok

Hetro kallar bög för bög = Hatbrott/homofobi
Så långt är alla med mig, eller hur?

Nu till det svåra, det finns knappast någon ljushyad tonårstjej eller kvinnlig lärare på gymnasiet som inte har blivitkallad "Svennehora", ofta på daglig basis, är det Hatbrott/rasism?

Dom här snorvalparna som knivrånar uteslutande svenska tjejer, är det Hatbrott/rasism?

Det finns våldtäktsmän av utländskt ursprung som har våldtagit uteslutande svenska tjejer, är det Hatbrott/rasism

Om hetro killar spöar bögar är det ett Hatbrott/homofobi, men om ett gäng bögar går ihop och spöar killar som är hetro, skulle det också vara ett Hatbrott/hetrofobi?

Det finns svenskar som är främlingsfientliga, finns det främingar som är svenskfientliga?

Last edited:
jojo det förstod jag, men att säga muslim barn istället för utlänska barn antyder på deras religion och inte deras ursprung. (det var det jag menade, sedan att per automatik säga att dem är muslimer pga att dem är uläningar är en annan sak, dock är risken stor kanske).

Klart det finns utläningar som är svenskfientliga, kan finnas flertal orsaker. Avunsjuka, dåligt behandlade, missförstånd, ignorerade vid hjälp, osv.... Men dessa orsakerna kan uppstå på båda sidorna.

Fast folk brukar nog i första hand inte syfta på just religionen utan snarare ursprung från mellanöstern. Motsvarighet i min syn till västerländskt/europisk och asiat. Och även om Saudiarabien ingår i asien så har de inte ett utseende som jag klassat som asiatiskt. Saker och ting förenklas och generaliseras.

Klart det finns utlänningar som är svenskfientliga, kan finnas flertal orsaker. Avundsjuka, dåligt behandlade, missförstånd, ignorerade vid hjälp, osv.... Men dessa orsakerna kan uppstå på båda sidorna.
Så där finns det en orsak/ursäkt till beteendet, medan svenskar som uppvisar det samma bara är lavpannade grottmongon...

jojo det förstod jag, men att säga muslim barn istället för utlänska barn antyder på deras religion och inte deras ursprung. (det var det jag menade, sedan att per automatik säga att dem är muslimer pga att dem är uläningar är en annan sak, dock är risken stor kanske).

Klart det finns utläningar som är svenskfientliga, kan finnas flertal orsaker. Avunsjuka, dåligt behandlade, missförstånd, ignorerade vid hjälp, osv.... Men dessa orsakerna kan uppstå på båda sidorna.

Är det inte vanligare att man säger arabungar?
Eller anses det mindre PK?

Backa klockan 10 år... Inskränkt bonnjävel som ja e, 15 år å började söka mej in te "stan" för fest å ha skoj... Lämnade både högrep å gummistövlar hemma, såg faktiskt ut som vilken casual som helst... Va dåligt me svennar som skulle döda mej, däremot kunde invandrargäng gå över gatan bara för å bråka...

Me outvecklat psyke blev ja rasist pga de, bombarjacka å 10-håls gettagrip...

Nu 10 år efter så e situationen klart lugnare å ja har växt ifrån detta men de gnager ändå i bakhuvudet när nåt händer...

Har vänner utifrån som e hur underbara som helst!

Å detta måste va guldet som alkohol innebär, har inte läst hela tråden men fattat vart den bär iväg...
Ber om ursäkt för alla trampade tår i förväg...

Edit: Å ja e smått retarderad...

Last edited:
Tråden handlar om "Anlagda bränder, skadegörelse och ungdomsbrottslighet och organiserad brottslighet" utanför Malmö. Nu får vi återkomma till ämnet eller lämna denna där hän.

Tråden handlar om "Anlagda bränder, skadegörelse och ungdomsbrottslighet och organiserad brottslighet" utanför Malmö. Nu får vi återkomma till ämnet eller lämna denna där hän.

Den här tråden har spårat ur rejält. Det är bara att beklaga. Känner ni för att låsa tråden så gör det.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey