Ang Vagnskada...

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Tja var omkull med min Er-6a 07 idag och det gick illa åt hojen kan man säga. Hela vänster sida är förstörd och motorkåpan sprack! Nu när jag sitter och tittar på min försäkring här så ser jag att jag har 10 000 lök i vagnskada... Hur kan detta vara möjligt när jag bara ger 3800 hel/hel? Blir det bättre om jag säger att jag väjde för djur eller hur fan ska jag göra? Inte direkt sugen att punga ut 10 000 så här andra semester dagen. Tack för snabba svar! :)

Är nog inte så konstigt, låg premie och hög självrisk brukar hänga ihop.
Att hitta på en annan anledning till att du var omkull än den verkliga är väl inte så väldigt långt ifrån försäkringsbedrägeri... Det är bara att bita ihop och betala eller att jaga delar på blocket, ebay eller dyligt

Du betalar för vad du får. Trodde du att snorbillig försäkring gav låg självrisk?

Att du ens funderar på bedrägeri gör att man snabbt slutar vilja komma med bra förslag. Lycka till. :)

Det e tack vare den självrisken du ligga och betala 3800:- i premie :fakta .
Bara betala och va glad över att DU klara dig, det e ju trots allt din andra semesterdag :)

Antingen betalar du 10-15 lök varje år och 3k om du vurpar.
Eller 3-4k om året och 10k om du vurpar...
Välj själv vilken deal du tycker är bäst, jag kör på den senare... :tummenupp

Antingen betalar du 10-15 lök varje år och 3k om du vurpar.
Eller 3-4k om året och 10k om du vurpar...
Välj själv vilken deal du tycker är bäst, jag kör på den senare... :tummenupp

exactamundo ... samt MÅNGA (för att inte säga nästan alla) tror att självrisk är något slags "straff" eller "extra premie" ... självrisken är en del av själva reparationsbeloppet .... dvs lagar verkstaden din moppe för säg 15000 så fakturerar dom endast 5k till bolaget och dom restrerande pengarna tar som i form av självrisk , kostar reparationen säg 8k så betalar du bara 8k (till samma deb faktor som FB tar)

Egentligen bara motorkåpa + styre som gör den icke körbar... Jo det är klart att man tar det sista :D Denna olyckan ska ju inte va framme så många gånger i livet :D Jaja bara att bita i det sura äpplet och fjäska med mc firman och försäkringsbolaget... Kan ju byta det mesta själv om det skulle vara så, en hoj vill jag ju gjärna ha i sommar så. Tack för era svar =)

En liten tanke bara.. hur kan självrisken komma som en överraskning?
Läste du inte försäkringsvillkoren innan du accepterade dem?

Ja jag ska se med Bike imorgon om man kan fixa den så den blir körbar sen får den väll vara lite söndrig... Det som är konstigt enligt mig är att Svedea har 1/4 av självrisken. Pungar ut 10 lax om det ska vara så för nu har jag inte en skråma på kroppen! Ska ringa och höra med dom imorgon. Farsan har haft alla försäkringar där igenom alla år och samma med mig så lite rabatt måste dom ju kunna ge. Samt olycksfria i många år

Om vi säger så här... alla de smarta bolagen har riktigt fin koll på alla möjliga sociala medier och adekvata forum. Att antyda anstiftat till bedrägeri är kanske inte så smart. Men å andra sidan...
Din försäkring hade nog inte gällt på något annat sätt om du snubblat med den i garaget eller om du väjt för en dinosaurie.

Om vi säger så här... alla de smarta bolagen har riktigt fin koll på alla möjliga sociala medier och adekvata forum. Att antyda anstiftat till bedrägeri är kanske inte så smart. Men å andra sidan...
Din försäkring hade nog inte gällt på något annat sätt om du snubblat med den i garaget eller om du väjt för en dinosaurie.

De kan ha hur mycket koll på forum de vill, det förändrar inget.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026