Ang. tråden om olyckan på slingerbuten (Sidotråd)

De laglydiga pojkar och flickor som alltid följer hastighetsbegränsningarna
kan roa sig med att moralisera, resten bör nog knipa.

/A

Jag håller med om att vanliga vägar inte är nåt ämne för racing,det har jag sagt förut och står fast vid det.

twinner skrev:
Jag håller med om att vanliga vägar inte är nåt ämne för racing,det har jag sagt förut och står fast vid det.

Och du känner inte att du har blivigt mobbad, förföljd och utfrusen av alla Mattias hangarounds?

Victor skrev:
Och du känner inte att du har blivigt mobbad, förföljd och utfrusen av alla Mattias hangarounds?

Alla som tycker det är tufft att åka jättesnabbt under tidstagning på allmän väg tycker nog att jag har fel.

När jag senast skrev i en tråd (handlade om Bulten,filmerna) uttryckte jag mitt hat mot sånna produktioner då det förr eller senare kommer resultera i obehag.Som jag skrev då..Om jag blev omkörd eller tvingad att undanmanövrera /läs:Utsättas för fara) bara för att nån jävel ska raca på en vanlig väg så kommer jag garanterat slå huvudet av den personen! och då kommer en krasch ut i bushen verka som en hoppborg i jämförelse,trots min smått patetiska kroppsbyggnad så kan jag skada :gnissla Jag är emot våld men självförsvar är vettigt. :banana

Med en idiot mindre på vägarna så kanske man kan förhindra värre olyckor.Därför tycker jag också att polisen skall ha rätt att skjuta /Läs:Prickskytt) dom som utsätter medtrafikanter för fara :rolleyes:

*DanTheMan* skrev:
Hoppas att du hör hur idiotisk du låter :kocko
:lol :lol
Ungefär lika IQ-befriat som om nån dåre skulle försvara och tycka det var coolt att köra jättefort och dumdristigt på allmän väg, där man riskerar andras säkerhet och allt som heter säkerhetsmarginal är obefintlig.

Absolut inte.Låt säga att en hojtjuv/idiot mitt i sommartrafiken gasar upp i ca 200kmH,på vägen befinner sig X antal oskyldiga barnfamiljer och andra semesterfirare.Om hojen i snabb hastighet skulle ramma någon av dessa bilar så blir utgången knappast en lycklig historia.Därför (för att rädda oskyldigas liv eller att inte utsätta allmänheten för fara) är jag för att man i sådana extrema fall tar till de medel som finns för att stoppa föraren.Dock finns problemet med vad som händer när fordonets förare tillintetgörs? Man kanske skulle vänta till en mer avlägsen vägsträcka innan man man slår till.Man kanske skulle ha ett system liknande det vid köbildning så likviderar man hojen i avståndet mellan köerna?

Jag vet inte? satt mest bara och drömde :3freak

Oj, sånt liv det blev, finns mycket som puttrar under ytan verkar det som.
Moderatorerna är folk med sina brister som alla andra.

Maktkamp om vem som är populärast?

Jag håller med Victor, det finns folk man inte ens träffat här på forumet som man instiktivt gillade nästan direkt och så de som man fört upp på idiotlistan.

Silwer skrev:
Oj, sånt liv det blev, finns mycket som puttrar under ytan verkar det som.
Moderatorerna är folk med sina brister som alla andra.

Maktkamp om vem som är populärast?

Jag håller med Victor, det finns folk man inte ens träffat här på forumet som man instiktivt gillade nästan direkt och så de som man fört upp på idiotlistan.

Jag har svårt att INTE gilla folk jag inte träffat.Oftast är det också lättare att kasta skit om man inte gjort det.Många (liksom jag själv ibland) finner det extremt upphetsande att driva vissa frågor till sin spets

twinner skrev:
Jag har svårt att INTE gilla folk jag inte träffat.Oftast är det också lättare att kasta skit om man inte gjort det.Många (liksom jag själv ibland) finner det extremt upphetsande att driva vissa frågor till sin spets
Ok, nä jag dömmer folk här rätt snart, och egentligen skiter jag hur de är i verkligheten, jag tänker på dem som sina nicknames, hur sur man än kan vara på forumet så är det ju inte så där jävla personligt egentligen.

Silwer skrev:
Ok, nä jag dömmer folk här rätt snart, och egentligen skiter jag hur de är i verkligheten, jag tänker på dem som sina nicknames, hur sur man än kan vara på forumet så är det ju inte så där jävla personligt egentligen.

Nä! det är ju inte så att man går runt och är grinig bara för att Hojsnorre skrivit att man är dum i huvudet :tungan

Silwer skrev:
Man kände liksom direkt att det var nåt fel på dig.
Men dig har jag inte tänkt på som ett nickname:lol
Ash, de säger du bara för ja inte e poppis på sh. Snart när ja också kan köra på bakhjul som o skrapa knän som Mattias så kommer du instämma i allt jag skriver på sh. SÅ DE SÅ.

:hihi

Under vilken av jordens rotationer gick alla och blev naivt blåögda?

Bara för att ni/vi delar ett intresse, i detta fall motorcyklar så innebär det inte att ni/vi tänker och tycker likadant eller har samma värderingar. Vänj er vid tanken och var liiite mer öppensinnade på området.

SH är som alla typer av samlingsplatser något av ett mini/mikro -samhälle. Där finns ledare med tillhörande kabinett, gräsrötter och rebeller. Bara för att man i Internetvärlden inte alltid behöver backa upp sitt "status" i form av faktiska meriter, skapar detta ibland lite skev fördelning. Det finns här på forumet personer som har ledarstatus, men som i "verkliga" livet är allt annat än ledare. De ej är vana att leda, dvs. föregå med gott exempel, inspirera "folket" till gemensamma segrar med mera, så blir klyftan väldigt tydlig. Kan även liknas med fenomenet doku-såpakändisar, de kan inget av värde, men mer eller mindre alla känner till dom, för att vara övertydlig, de personer på SH som postar mest, om oavsett vad intar kändisstatus och "folket" följer storögat deras eskapader, samt försöker själva avancera i kändishierarkin genom att ta sida med en av dom.

Och bara för att ej själv göra någon allt för uppenbart val, syftar jag inte nödvändigtvis till forumets moderatorer som de bristfälliga ledarna, utan alla de som alla känner till, efter att ha spenderat tid här på SH. Jag likt många andra SH-användare är smått beroende av SH och vill verkligen att forumet förblir det lättsamma vattenhål det alltid har varit.

Mina fem öre.

/Fenix

Nej nu är det dags att vi skriver en protestlista till VV angående väg 257(slingerbulten). Den här vägen uppfyller ju inte nollvisionens krav.

1. Mitträcke, så ingen kan köra på fel sida
2. Avåkningszoner i kurvorna
3. Mjuka madrasser att landa på i avåkningszonerna
4. Egen vägassistansbil samt bärgare 24h om dygnet
5. Kövarningssystem.

Vi på Sh kräver att vägen byggs om:
1. GixxerJensa
2.
3.
4.
5.
....

GixxerJensa skrev:
Nej nu är det dags att vi skriver en protestlista till VV angående väg 257(slingerbulten). Den här vägen uppfyller ju inte nollvisionens krav.

5. Kövarningssystem.

1. GixxerJensa
2.
3.
4.
5.
....

Även om vv skulle tot-flippa å bygga om till bana...så skulle det kräva offer, så länge de finns sporthojjar kommer dessa hojjar att kräva offer. Det enda man kan göra är att köra "sitt egna race" och hoppas på det bästa ... "nollvision" skulle aldrig funka på hojjar, hur mkt dom än gjorde, det är i slutändan alltid upp till föraren själv (om man bortser från andra trafikanter, samt vilt)..

GixxerJensa skrev:

5. Kövarningssystem.
6. Fler kurvor & krön
7. Paraplyflickor

1. GixxerJensa
2. TM
3.
4.
5.
....

Mattias skrev:
Snabb fråga till er som vet, är Victor en av mina hangarounds?

Det vet jag dock inte, men jag är iallfall en av dina hangarounds, det vet du... :pannkyss :hihi

Vad vore SH utan vår retoriker, ironiker, mannen, myten, kungen av Bulten?
Troligtsvis lika dött som fiket vid Rosenhill en grå dag i Januari.. :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...