Ang: R6

wallden_66

Stjärna
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Ingen Ännu
Hej!

Hur långt är långt för en R6? 3000mil 6000mil? vad är livslängden med en fullservad bok?

Hur brukar ägarantalet spegla sig i priserna på motorcyklar? är det en väldig nackdel?

Slutligen, Några tips som gör hojjen roligare? det är en -00a.

Tja. Mig veterligen så påverkar inte serviceboken livslängden alls. Däremot har det väl betydelse hur den är servad och underhållen men det kan ju dokumenteras på annat sätt, exempelvis genom sparade kvitton. Serviceboken är alldeles för lätt att förfalska för att den egentligen skall kunna vara tillförlitlig även om många tror att den är livsviktig för att man ska våga köpa.

Sen spelar såklart körstil in för livslängden. Hojar har ju högre litereffekt än bilar och håller därigenom inte lika länge. Typiskt sett ligger dom på dubbla litereffekten mot en bil.
Jag skulle säga att en välskött hoj som gått relativt normalt borde hålla en bra bit över 6000 mil utan problem. Sporthojarna håller kortare än dom med måttligare effektuttag. Det är ju inte ovanligt med touringhojar som gått ganska långt.

Min 2000 och fortfarande som ny,är den några år skulle jag säga att 3000 är närmare sanningen än 7-800 som dom brukar "gått".

Kolla skicket och ring dit den är servad enligt boken om inte fakturorna är med,dom berättar gärna om det stämmer eller inte.

Henrik

Min 2000 och fortfarande som ny,är den några år skulle jag säga att 3000 är närmare sanningen än 7-800 som dom brukar "gått".

Kolla skicket och ring dit den är servad enligt boken om inte fakturorna är med,dom berättar gärna om det stämmer eller inte.

Henrik

Edit,som ny mekaniskt alltså,lacken är inte lika fin längre men det har andra orsaker.

Last edited:
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...