Ang. KTM 625

JiMpA skrev:
Perfekt! jag tror att jag läste någonstans att bara det finns belysning på mätaren så e det lugnt =)


Vid regbesiktning JA! men vid vanlig besiktning lär de inte kunna se i dagsljus om det är belyst! :hihi
 
625

Jag kör en 625Sc- 02, Jag tycker personligen att det är en grym hoj!! Bra service intervaller olja filter dom första fyra hundra milen sen vid fem hundra även ventiler, El-start är för dom andra med klena ben!! med andra ord så finns det ingen el-start!! inget batteri att behöva bry sig i när den ska vintras!! :tummenupp
 
motardnisse skrev:
Om man enbart är ute efter effekten så gäller 660 men för mig
handlar det om andra saker också. Verkar som alltför många är
helt tokiga i 660 bara för att den har mest Hk?
Det är väl klart att flest hästar regerar!!! ;)
 
Jag lånar tråden lite... Hittar inget när jag söker...
Är spekulant på en 625 -02 som gått 1000mil, trimmad med större cylinder och vassare kam.
Hur är hållbarheten? Måste de helrenoveras med jämna mellanrum?
Har hört mycket dåligt om 02.ans modell, är de så dåliga?
De ska rasa ofta pga lite olja och dåligt kopplingslager?
styrkronan ska vara bytt på garanti på 02?
Hur håller de på slangen? Jag har ett problem, framhjulet är sällan i marken...
 
-PLM- skrev:
Jag lånar tråden lite... Hittar inget när jag söker...
Är spekulant på en 625 -02 som gått 1000mil, trimmad med större cylinder och vassare kam.
Hur är hållbarheten? Måste de helrenoveras med jämna mellanrum?
Har hört mycket dåligt om 02.ans modell, är de så dåliga?
De ska rasa ofta pga lite olja och dåligt kopplingslager?
styrkronan ska vara bytt på garanti på 02?
Hur håller de på slangen? Jag har ett problem, framhjulet är sällan i marken...

Fungerar väl lika bra som t,ex 660 så länge den har skötts därefter. Det enda jag har hör men har inte varit med om det själv är kopplingslagret! Även 640 hade problem med styrkronan men det borde med all sannolighet vara fixat nu!
 
-PLM- skrev:
Jag lånar tråden lite... Hittar inget när jag söker...
Är spekulant på en 625 -02 som gått 1000mil, trimmad med större cylinder och vassare kam.
Hur är hållbarheten? Måste de helrenoveras med jämna mellanrum?
Har hört mycket dåligt om 02.ans modell, är de så dåliga?
De ska rasa ofta pga lite olja och dåligt kopplingslager?
styrkronan ska vara bytt på garanti på 02?
Hur håller de på slangen? Jag har ett problem, framhjulet är sällan i marken...

I orginal skick så är hållbarheten bra till odödlig om man sköter oljan,inget totalrenoverings service behov som på tex Husan.

I orginal skick så är service intervallen (beronde på årsmodell)250 mil eller 500 mil (-04) har jag för mig.

01 och tidiga 02 har problem med kopplingslagret,upptäcker man det i tid är det lätt att byta,lägg hojen ner och av med kopplingskorgen och byt så behöver du inte ens tappa oljan.Lager finns på mometum och ligger runt 100:-

Lc4 tål bakhjulsåkat hur bra som helst om du sköter oljan och nivån på den.
 
Last edited:
Zeb_Macahan skrev:
LC4 640 har ju balansaxel, den är inte så farlig,

Min 640 vibrerade värre än en jordfräs, jag har till och med för mig att jag tänkte åka tillbaka till butiken och låta dom kolla om det var nåt fel på den.. :)

Men som sagt, man vänjer sig. Jag inbillar mig dessutom att det känns som att MC:n går bättre om det vibrerar lite :tuttar
 
Drifter skrev:
Min 640 vibrerade värre än en jordfräs, jag har till och med för mig att jag tänkte åka tillbaka till butiken och låta dom kolla om det var nåt fel på den.. :)

Men som sagt, man vänjer sig. Jag inbillar mig dessutom att det känns som att MC:n går bättre om det vibrerar lite :tuttar

Vet inte vad du har kört innan men det är skakigt att åka stånka.

Allt skakar loss :)

Jag har tappat 2 nummerplåtar och bägge bakblinkerserna har skakta av i själva armen,sen har jag tappat några skruvar och ibland lossnar bakspeglarna.

Att köra motard är som att träffa en ful människa,först ser man bara det fula men sedan när man lärt känna den så ser bara det vackra.
 
Långa farbron skrev:
Vet inte vad du har kört innan men det är skakigt att åka stånka.

Innan KTM:en har jag haft en DR650SE och nu har jag en CRF450 och ingen av dom är i närheten av en 640 vad gäller vibrationer..

Men som sagt, jag har inget emot att det skakar :banana
 
Drifter skrev:
Innan KTM:en har jag haft en DR650SE och nu har jag en CRF450 och ingen av dom är i närheten av en 640 vad gäller vibrationer..

Men som sagt, jag har inget emot att det skakar :banana

Då är allt det som det skall vara :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top