Ang. KTM 625

Zeb_Macahan skrev:
Dom har ingen balansaxel. Balansaxeln tar bort lite av rappheten i motorn, därav borttagen. 660&625

//jaG

Min 625 02'a hade då balansaxel iaf men de kanske var en option eller va tror du :hihi
 
varför har -05 660 gått upp i vikt?, vad är det som blivit tyngre?.
funderar på en sådan till nästa år
 
jäjäjäjä nog om vibbrationer hit och dit :tungan Hur är den som Motard? hur är den att leka med/ åka vanligt?
Bra som första motard?
Ris och ros om hojen i övrigt skulle vara skoj att veta. :)
 
625:an är enligt min mening den bästa landsvägsmotarden.
Lättare och smidigare än en 640.
Upplevs lättare/smidigare än en 660.
Går "mkt" bättre än en 640.
Lite mindre effekt än i en 660, men det märks knapp.
625:an kom 02 och det året var det ingen elstart. Men elstart är ju fjolligt :D
Även en tjej på 50 kg kickar lätt igång den med rätt teknik, och det lär man sig snabbt av någon vänlig själ.
Är motorn i bra skick så är den oxo väldigt lättstartad.
Tror jag kan räkna dom gånger min inte startade på 2-3 kickar på en hand.
Rekomenderar en hoj med motardfjärding som standard.

Alla 625:or har balansaxel! Och jo, det blir faktiskt en kännbar skillnad och beteende på motorn om man monterar bort den. Glöm inte att montera bort lagret oxo om ni tar bort den.
Svarar snabbare på gas och faller fortare i varv när man släpper gasen. Dvs lite ryckigare beteende.
 
420 skrev:
Alla 625:or har balansaxel! Och jo, det blir faktiskt en kännbar skillnad och beteende på motorn om man monterar bort den. Glöm inte att montera bort lagret oxo om ni tar bort den.
Svarar snabbare på gas och faller fortare i varv när man släpper gasen. Dvs lite ryckigare beteende.

Och alla 660 oxå! Att det ska vara så svårt att döda detta felaktiga rykte!! :va
 
Tänkte höra lite om 625:an! Jag ska nog kolla på en rätt snart.. det är en -02:a, riktigt läcker! och man slipper ju bli mobbad här på motard forumet för elstart då det inte finns nån =)

den har gått 740 mil, servad av honom själv med ventilinställning och byte av olja och hela det paketet.. FInns det några kända fel som man bör söka efter?
 
JiMpA skrev:
Tänkte höra lite om 625:an! Jag ska nog kolla på en rätt snart.. det är en -02:a, riktigt läcker! och man slipper ju bli mobbad här på motard forumet för elstart då det inte finns nån =)

den har gått 740 mil, servad av honom själv med ventilinställning och byte av olja och hela det paketet.. FInns det några kända fel som man bör söka efter?

Det enda jag kommer på är det kända kopplingslagret!

Var kanon nöjd med min 625 -02, är inne på min 2:a en 625 -04 :banana
Hade en 660 emellan men den var jag inte nöjd med!
 
motardnisse skrev:
Det enda jag kommer på är det kända kopplingslagret!

Var kanon nöjd med min 625 -02, är inne på min 2:a en 625 -04 :banana
Hade en 660 emellan men den var jag inte nöjd med!


hej varför var du inte nöjd med din 660???
mvh markus
 
dukeIIfbg skrev:
hej varför var du inte nöjd med din 660???
mvh markus

Jag ställde högre krav på att 660 skulle vara smidigare än 625 och inte bara att den skulle ha mer mos. Kom aldrig överens med hojen samt fick en skev fälg på köpet men bytes på garanti. Lite svårt att förklara men jag satt bättre på 625 än 660 vilket även andra verkar också tycka i vissa trådar som handlar om 625 vs 660. Visst hade motorn mer pulver men kände att jag kunde hantera 625 mkt mer i vissa partier på småvägar alt gocart banor!
 
motardnisse skrev:
Det enda jag kommer på är det kända kopplingslagret!

Var kanon nöjd med min 625 -02, är inne på min 2:a en 625 -04 :banana
Hade en 660 emellan men den var jag inte nöjd med!

Tackar för det, jo jag har bara läst bra saker om den! :banana
 
JiMpA skrev:
Tackar för det, jo jag har bara läst bra saker om den! :banana

Om man enbart är ute efter effekten så gäller 660 men för mig
handlar det om andra saker också. Verkar som alltför många är
helt tokiga i 660 bara för att den har mest Hk?
 
DwD skrev:
varför har -05 660 gått upp i vikt?, vad är det som blivit tyngre?.
funderar på en sådan till nästa år

Dubbla utblås bak bla....
 

Bifogat

  • KTM%20-%20660%20SMC.jpg
    KTM%20-%20660%20SMC.jpg
    28.9 KB · Visningar: 81
  • ktm660smc05.jpg
    ktm660smc05.jpg
    43 KB · Visningar: 65
en fråga, har snackat med killen som har 625.an som jag e intresserad av! Det är som så att hastighetsmätaren gick sönder på den, och nu sitter det en cykeldatorn på.

nån som vet var en ny hastighetsmätare kostar? har kollat på lelles.se men deras sökmotor är ju värdelös!
 
JiMpA skrev:
en fråga, har snackat med killen som har 625.an som jag e intresserad av! Det är som så att hastighetsmätaren gick sönder på den, och nu sitter det en cykeldatorn på.

nån som vet var en ny hastighetsmätare kostar? har kollat på lelles.se men deras sökmotor är ju värdelös!


Kollade på http://www.karlstrommotor.se/index_start.asp

Artikelnummer
58314069100 "SPEEDOMETER KM/H F. 21"" "för t,ex SXC" 2 664,02 SEK

eller

Artikelnummer
58314069400 "SPEEDOMETER KM/H F. 17"" "för t,ex supermoto" 2 838,75 SEK
 
Yes, nu har jag sålt Gixxern!! Nästa vecka ska jag kolla på 625:an!
 
En fråga. Det sitter en Cykeldator på den hojjen just nu, hur är det med besiktningen då? blir det problem?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top