ang. biltema mc-kapell

oakhammer

Carpe Diem
Gick med
12 May 2004
Hoj
Fireblade
Hade tänkt att köpa ett biltema mc-kapell till min fireblade -92...någon som har ett sånt......är det bra eller anus?
Även storlek skulle vara intressant då biltema har storlek efter kubik....

Tacksam för svar

Jag köpte ett "upp till 750cc" till min FZR 600, funkar kalas... Lite sketet invändigt blir det efter däck oxh kedja, men men...

Helt nöjd för det priset!

Bara att köpa :tummenupp

japp köpte upp till 1100 till min,inget negativt o säga om detta.
funkar utmärkt :tummenupp

P@trik skrev:
Har två,har aldrig använt nått av dom..

Kapell har man till båtar. :7peta

Eller så har man dom när dom står förvarade i ett garage över vintern och inte ska bli så jäkla skitiga.....

Oki....snabba svar....hmmm fzr-600 är den lika liten som en fireblade?

oakhammer skrev:
Eller så har man dom när dom står förvarade i ett garage över vintern och inte ska bli så jäkla skitiga.....

Det har man sängöverkastet till,eller nått gammalt lakan.

Skämt åsido så är biltemas kapell klart prisvärda.

Jag har stl '2' till mitt Monster och det är precis lagom.

Har också upp till 750cc till R1 -99, funkar perfekt och har tom liite extra om det skulle behövas, måste funka till "Bladen" också.

Har ett upp till 750cc till min CBR 600 -97 och det funkar utmärkt, skyddar mot regn osv. Prisvärt! Skulle tro att din fireblade är marginellt större än min hoj (jag jämför med en Blade-99 som en polare har). På min hoj finns många cm över så den är inte för tight direkt, men inte för stor heller.

Peace!
/Ruff Ryder

Hade ett "upp till 750", billigt och bra. Smälter av dämparen och kröken, tål inte ciggfimpar, får hojen att blåsa omkull i kuling....Tack och lov har man begåvats med garage numera.

Är det hål för huvet så man kan köra med det på? :tungan
Fick ett i julklapp, men har inte använt det.

Största modellen passar bra till min gixxer1000, lite stort kanske men hellre för stort än för litet. Det blir som sagt lite skitigt inuti.. men de e väl bara att förbehandla med lite kallavfettning och slänga in i tvättmaskin emellanåt

det för 1000 cc är på tok för stort... passar typ en goldwing eller nåt... jag kör på ett 750 till min mille funkar asbra... :tummenupp

P@trik skrev:
Japp,och använder man den där sökfunktionen så hittar man 100 till..

Det var bara en tanke jag fick, inte illa ment. Alltid bra med empirisk kunskap.

EDIT: det är just det som är så bra med internet. Har man ett problem eller en fundering, så kan man vara ganska säker på att man inte är den första i världen som har stött på det.

Last edited:
Jag köpte ett sånt där töntigt överdrag, storlek 750cc till min fjutt-500, men det visade sig vara trångt. Min är så hög.
Men det verkar funka bra och var tämligen billigt. De ville ha nästan det dubbla på MB Racing för samma grej.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!