Ang äldre 25 kW reggad mc

Timjoh

Medlem
Gick med
2 Sep 2011
Hoj
ingen
Hejsan vet ej om tråden hamnar rätt, har även sökt men får inget svar på min fråga.

Enkel fråga, får man köra vilken mc som helst om den är reggad till 25KW Innan dem nya reglerna kom. tlx R6, R1, cbr osv osv på A2 kortet.

Ex: Jag köper en R6a som va reggad till 25KW 2008, får jag nu köra denna på A2 kortet.

Jag är lite osäker eftersom t.ex suzuki har sålt gsx r600 där orginaleffekten är 25 kw. Om du hittar en sådan då borde det gå bra. Alltså ingen uppgift om att motorn är ändrad på tilläggsbladet i reg. beviset.

Nästa fråga är förstås hur rolig en supersport 600 är som 25 kw (om du har tänkt att köra lagligt.)

Det finns twinnar som fungerar mycket bättre som strypta t.ex er 6 , sv 650(gladius) eller Ducati Monster 696, 796

Last edited:
Okej för jag har hört lite olika om det där, Fick även mitt tillstånd att övningsköra innan dom nya lagarna kom, det verkar dock inte hjälpa så mycket.

Skulle inte kört strypt ändå. Får bli att testa KTM's nya hoj dom byggt för just A2 kortet, iallafall ser den snabb ut ;)

Okej för jag har hört lite olika om det där, Fick även mitt tillstånd att övningsköra innan dom nya lagarna kom, det verkar dock inte hjälpa så mycket.

Skulle inte kört strypt ändå. Får bli att testa KTM's nya hoj dom byggt för just A2 kortet, iallafall ser den snabb ut ;)
Hojen du tänker på är Rc 390 förmodar jag. Eventuellt måste de strypas 2 kw som duke 390 också behöver för att klara 0,2kw / kg gränsen.:

Dom känns som en trimmad 125 cc att köra kan jag tillägga

Japp va den jag tänkte på, jo jag har med hört detta. Att dom inte är så snabba... men alla säger ju att man ska börja med en slöare hoj i början så kanske inte är så dumt.

Det ända som lockar mig är att tycker den och rc8 ser riktigt jävla bra ut. Så då kan jag hellre åka lite slöare.
Har du provat rc 390?

Nej jag har inte provat rc 390 men däremot duke 390.

Rc390 blir dyr att klota på manöverbanan vilket inte duke 390 behöver bli med crashpuckar.

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...