Angående omkörningar på landsbygden...

En annan sak som är viktig vid omkörning är att man efter att ha gått ut för omkörning måste RÄTA UPP CYKELN så att den följer vägens riktning under själva omkörningen. Annars hamnar man också i diket:huvet

Det var därför jag skrev att man borde lära sig motstyrning istället för en teori man kommer sitta och fundera på när koncentrationen borde vara vid styret. ;)
 
SuzukiLover, försvinn inte!
Stanna kvar för våran skull, mycket underhållande läsning! :)
 
Fan... varför har man spenderat hundratals mil ute på vägarna i onödan i år när jag kunde lärt mig allt här :(
 
var lite snälla:D :D

tror nog inte han passar in på sporthoj-forumet med den stilen...

underhållande med mobbning i allafall... som i skolan alla fula och konstiga människor blir offer:D :D
 
Lämna oss inte SuzukiLover Tror jag talar för nästan alla medlemmar av sh när jag säger att vi gillar att ha dig här :tummenupp
 
Last edited:
Ett gäng här borde slå upp PENNALISM!!!:confused:

Jag har alltid undrat vad det betydde sedan studierektorn mumlade något om det där ordet sedan vi spolat vatten i brallorna på den där feta brillormen i 7B som alltid hade alla rätt på proven.

Så tack för tipset.. Nu har jag lärt mig att det inte alls har något att göra med pennor i röven som jag trodde. :arsele
 
Faan SuzukiLover..
Med dina jävla trådar är det väll bäst du kör i vänster körfält hela tiden tills du får möte, så kan du hålla din linje bäst du vill själv!:huvet:dricka
Har du allvarligt sådana problem får du väll VÄNTA med din omkörning tills Det är fritt...

Eller läs instruktionsboken
 
Last edited:
Minns inte exakt nu vad SuzukiLover skrev i första inlägget, men om inte mitt minne sviker mig alldeles så hade han i sak rätt.
 
Jag har alltid undrat vad det betydde sedan studierektorn mumlade något om det där ordet sedan vi spolat vatten i brallorna på den där feta brillormen i 7B som alltid hade alla rätt på proven.

Så tack för tipset.. Nu har jag lärt mig att det inte alls har något att göra med pennor i röven som jag trodde. :arsele
Hahahahahaha:D
 
Va riktigt länge sen han skrev.. börjar bli rädd att han är borta ju!
 
Vart tog han vägen?

Den här tråden handlade om hur man kan förbättra linjen vid omkörning genom att bl.a. hålla ett tillräckligt stort avstånd till objektet man kör om och hålla jämn gas när man förflyttar sig över till mötande fil på en smal 80 väg, oavsett situation. För många upplevs detta som en risk som inte ens existerar, vägarna är ofta breda, men när du ivrigt påbörjar en omkörning av 3 bilister med ett mötande fordon långt borta, på en smal väg på landsbygden och sitter på en snabb hoj kan ivern och den kraftökning som den ev resulterar i leda till en plötslig linjeförskjutning, hur stor den är beror på avståndet till fordonet (vilken indirekt bestämer lutningen du gör på hojen när du tar dig ut i den mötande filen), hur tidigt accelerationen görs och hur stark den är. Vem som helst kan missbedöma sådant här, men de som redan upplevt sådana här situationer ökar avståndet till nästa gång, rör sig försiktigare ut i mötande fil i fortsättningen och är medvetna om att linjen är mycket viktig vid omkörningar på smala vägar med stark hoj. Avkörningar som resultat av detta sker rätt ofta i trafiken särskilt när föraren har en medpassagerare eftersom det tar längre tid att korrigera situationen när man har en medpassagerare på hojen.

Tanken med tråden var ursprungligen att låta det här vara temat för en diskussion, men diskussionen spårade fort ur till att handla mera om trådskaparen än om trådens tema. Det tycker jag är respektlöst emot alla de som är relativt oerfarna här på SH och kanske vill lära sig mer om sådant här och det är förolämpade emot mig som trådskapare.

Än en gång har medlemmar på SportHoj visat på bristande respekt och administratörerna av forumet sköter inte om att ta bort dessa tendenser från forumet. Resultatet får ni bedöma själva men särskilt informativt blir det ju inte...

Jag kommer för övrigt att lämna forumet, då jag bedömer det som att stämningen oavbrutet är förgylld av arrogans och aggressivitet, trådarna förstörs, vad är det för kul med det?

Ha det gott och kör försiktigt! :)
 
Först nu jag såg att han bodde i Luleå, tror han var med på kort nyligen.

Kom tillbaka in i värmen lover :)
 
För det första. 1: Landsbygden ?? vafan ska man göra där ute, ser det ut som att man är bonde eller??!! 2: klart som fan man kör om om inte soppan framför åker i 120mp/h.
Trött på alla trådar som handlar om sega jävlar som klagar på när dom blir omkörda.
Låss denna tråd tack. -.-
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top