Angående K&K

Status
Ej öppen för fler svar.
Orginaltråden hade ju varit betydligt mer intressant om man fick höra båda sidornas version och ej enbart den ena.
Nu blev det ju mest en massa upprepande av den ena sidans åsikter plus mothugg vilket inte ledde någon vart i slutändan vad jag kunde läsa mig till i varje fall ... oki, möjligtvis att Moderator tog bort den för å slippa tjafs från den berörda handlaren som ej ens gett sin version av det hela.

Svårt å få fram objektiv information som verkligen gynnar folk i sådana trådar.

ecce skrev:

Dålig idé.
I K&K fallet hade vi i stort sett bara EN källa till uppgifterna + några mail från K&K (vet vi ens om det var ALLA? Isf hur var de selekterade?)
Felaktiga rykten eller missförstånd kan vid utläggning på nätet av ivriga personer, vars bakomliggande åsikter/skäl vi inte heller vet ngt om, resultera i katastrof för en kanske oskyldigs levebröd.
Alla vet ju att det tar tid att bygga ett gott rykte men att det kan raseras på mycket kort tid.
Det finns även möjligheter för konkurrenter att lägga in "lämpliga" åsikter och inlägg.
Hur blir det isf med ansvarsfrågan?
NEJ inget sådant forum.

Efterssom Swedie, och därmed hela forumet hotas av stämning/ nedläggning pga. sådana här trådar är dom förbjudna och det är bara att gilla läget eller dra härifrån.
Det är inget vi kan göra något åt och jag tycker det är fördjävla slött av somliga som inte kan respektera det utan väljer att ändå bryta mot reglerna och på så sätt riskera framtiden för dels en privatperson, dels för alla oss andra användare. :fatta!

/HW

Miss_Orchidee skrev:
Precis! Varför finns det inte redan en sådan??

Tror det har med Swedies spons. att göra, det är dumt att göra sig ovänn med olika företag som kan komma att sponsra i framtiden.

Men vi (ni andra gammlingar i synnerlighet) är ju vuxna människor och kan skilja på "en varning" och skitsnack... eller??

Varför skulle det förstöra? Är man som företag mån om sina kunder så har man rent mjöl i påsen och pinsamheter skall inte kunna uppstå.
Det är en jättebra sak att gör tycker jag:=) På ebay skulle man blivit rippad hela tiden om inte betygssystemet fanns.

Så varför inte? Finns inga argument som talar emot.

Mackan.....

R.Lehtipalo skrev:
Hur svårt är det att hålla sig till ämnet i en tråd? Läs första inlägget innan ni postar. Snacka kan ju alla, komma med genomtänkta argument och att hålla sig till ämnet verkar vara svårare! :huvet :fatta!
Får jag fråga vad dom där låsen kostade egentligen eftersom du är så fruktansvärt arg?

Jag inser att det va en fråga om behandling och inte pengar, men är det värt allt detta tjatet verkligen? Kjell kunde skickat i ett tjockare paket, du kunde betalat via faktura... misstag sker ibland, tråkigt när det händer dock.

Jag anser personligen att ni båda två får lite skylla er själva för erat handlande, det är alltid bättre att ta det säkra före det osäkra, sen kan man ju tycka att dom ska betala tillbaka hälften för att visa sitt "goda rykte", men nu gör dom inte det, lev med det och sluta handla där i fortsättningen så händer det förhoppningsvis inte igen.

HW skrev:
Efterssom Swedie, och därmed hela forumet hotas av stämning/ nedläggning pga. sådana här trådar är dom förbjudna och det är bara att gilla läget eller dra härifrån.
Det är inget vi kan göra något åt och jag tycker det är fördjävla slött av somliga som inte kan respektera det utan väljer att ändå bryta mot reglerna och på så sätt riskera framtiden för dels en privatperson, dels för alla oss andra användare. :fatta!

/HW

Stämning? jaha du,kan man bli stämd för något sådant?.Lägg ut vilka som hotar med med det isåfall så man vet vilka man ABSOLUT inte ska handla av.Så du som konsument har inget intresse i att göra affärer med butiker som är seriösa?

Utan att fördjupa mig i just det aktuella fallet, detta är högst generellt hållet.

Om handlare betygsätts, (om det nu ö.h.t. är lagligt/möjligt för siteägaren), eller "anklagas", bör man inte ge handlarna i fråga en möjlighet att gå i svaromål? Ponera att en nystartad MCfirma i stad X, som har en del polare som är SH:are, medvetet försöker misskreditera sin enda konkurrent för egen vinnings skull. Till och med Plus låter sina offer svara...

Miss_Orchidee skrev:
Precis! Varför finns det inte redan en sådan??

Tror det har med Swedies spons. att göra, det är dumt att göra sig ovänn med olika företag som kan komma att sponsra i framtiden.

Men vi (ni andra gammlingar i synnerlighet) är ju vuxna människor och kan skilja på "en varning" och skitsnack... eller??

Eftersom det här är ett öppet forum kan väl handlarna ge sin syn på saken. Kommer nån apa från norr och tycker att L&L har behandlat honom illa, så kan väl handlaren argumentera för sin sak. Vore det inte demokratiskt och positivt för både kunder och handlare?

Kahobe skrev:
Dålig idé.
I K&K fallet hade vi i stort sett bara EN källa till uppgifterna + några mail från K&K (vet vi ens om det var ALLA? Isf hur var de selekterade?)
Felaktiga rykten eller missförstånd kan vid utläggning på nätet av ivriga personer, vars bakomliggande åsikter/skäl vi inte heller vet ngt om, resultera i katastrof för en kanske oskyldigs levebröd.
Alla vet ju att det tar tid att bygga ett gott rykte men att det kan raseras på mycket kort tid.
Det finns även möjligheter för konkurrenter att lägga in "lämpliga" åsikter och inlägg.
Hur blir det isf med ansvarsfrågan?
NEJ inget sådant forum.

Men jag hadde röstat för högsta betyg. Bestälde kåpor kom två dar senare. Kanon service. Det som kan vara bra är att få bort kuklare, bla dom som sålde en skrotad cbr utan att nämna det. Det finns såklart risker som du påpekar. Man kanske kunde göra så att du bara kan rösta engång vare kvartal dyl...

björn

twinner skrev:
Varför skulle det förstöra? Är man som företag mån om sina kunder så har man rent mjöl i påsen och pinsamheter skall inte kunna uppstå.
Det är en jättebra sak att gör tycker jag:=) På ebay skulle man blivit rippad hela tiden om inte betygssystemet fanns.

Så varför inte? Finns inga argument som talar emot.

Mackan.....
Nej jag sa inte emot det, jag la bara en hypotes om varför det inte redan fanns. Jag är också för ett sådant system eller forum! verkligen....

Det är bara bra om alla hjälper varandra, tyvärr finns det sånna som inte klarar av det alltid....

twinner skrev:
Stämning? jaha du,kan man bli stämd för något sådant?.Lägg ut vilka som hotar med med det isåfall så man vet vilka man ABSOLUT inte ska handla av.Så du som konsument har inget intresse i att göra affärer med butiker som är seriösa?

Jag vet inte vem men någon har hotat med stämning med sådant allvar och tyngd att den som driver, äger och ansvarar för forumet = Swedie känt sig tvungen att införa en regel mot det.
Jag gillar det inte heller men så här är läget. OM vi har någon advokat här som kan ställa sig till Swedies förfogande kanske han kan ändra på det men tills dess finns det ingen anledning att varken klaga eller bryta mot regeln.

/HW

kiko skrev:
Orginaltråden hade ju varit betydligt mer intressant om man fick höra båda sidornas version och ej enbart den ena.
Nu blev det ju mest en massa upprepande av den ena sidans åsikter plus mothugg vilket inte ledde någon vart i slutändan vad jag kunde läsa mig till i varje fall ... oki, möjligtvis att Moderator tog bort den för å slippa tjafs från den berörda handlaren som ej ens gett sin version av det hela.

Svårt å få fram objektiv information som verkligen gynnar folk i sådana trådar.

Den tilltalade handlaren har fått ett email med länk till tråden. Han har haft alla chanser och möjligheter att besvara både kritik och beröm.

R.Lehtipalo skrev:
Eftersom det här är ett öppet forum kan väl handlarna ge sin syn på saken. Kommer nån apa från norr och tycker att L&L har behandlat honom illa, så kan väl handlaren argumentera för sin sak. Vore det inte demokratiskt och positivt för både kunder och handlare?
Som sagt, jag tycker inte illa om ideén snarare tvärtom. jag är för den, och det är vad som står i mitt inlägg också....

HW skrev:
Jag vet inte vem men någon har hotat med stämning med sådant allvar och tyngd att den som driver, äger och ansvarar för forumet = Swedie känt sig tvungen att införa en regel mot det.
Jag gillar det inte heller men så här är läget. OM vi har någon advokat här som kan ställa sig till Swedies förfogande kanske han kan ändra på det men tills dess finns det ingen anledning att varken klaga eller bryta mot regeln.

/HW

Aj då..Hmm..Taskigt läge.Man kan inte stämmas för diskussioner vad jag vet iaf:=) Men jag har förmodligen fel :tungan

twinner skrev:
Aj då..Hmm..Taskigt läge.Man kan inte stämmas för diskussioner vad jag vet iaf:=) Men jag har förmodligen fel :tungan

Men man kan vara ansvarig utgivare för något som inte är sant = förtal.
OM det sedan är förtal eller sannig måste avgöras i domstol och vem betalar forumets advokat? Du? Kjell?

/HW

HW skrev:

/HW

Tydligen verkar det vara effektiv med skrämselpropaganda från handlare. Tillåt mig ge en stor skopa kurage till alla som står för sin sak, trots hot och skrämsel!

HW skrev:

/HW
[LKPGmode/ON]
Woätt å woiktigt!
[Lkpgmode/OFF]
;)

Vad är förtal och vad är fakta? Räknas det som förtal så är Swedie ansvarig.

Edit Här går det kort tid mellan inläggen...

HW skrev:
Men man kan vara ansvarig utgivare för något som inte är sant = förtal.
OM det sedan är förtal eller sannig måste avgöras i domstol och vem betalar forumets advokat? Du? Kjell?

/HW

Kjell kan ge sin syn på saken och påtala ev. falskheter i vår epost-utväxling?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP