Anderstorp

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date

Robz

Guest
Glöm ej att bokningen öppnar 3 månader innan körning.... dvs i morgon. :tummenupp

Är "tyvärr" och glassar i Kalabrien då det beger sig på Anderstorp, annars hade jag tackat för varningen ;)

Glöm inte att det behövs funktionärer för evenemanget. :gnissla

Jag har redan bestämt mig för att ställa upp som flaggis.

Ja satan vad den hojen ska få jobba! :D

Vit, Röd, Gul, paus, Vit, Röd, Gul, paus, Vit, Röd, Gul, paus, Vit, Röd, Gul, paus osv. osv. osv...:tummenupp

Tänk på att det går fort, riktigt fort på A-torp - så att köra i Gul grupp tycker jag verkar vara ren idioti, när du blåser om ngn i 280, som inte har riktig koll:näsblod

Tänk på att det går fort, riktigt fort på A-torp - så att köra i Gul grupp tycker jag verkar vara ren idioti, när du blåser om ngn i 280, som inte har riktig koll:näsblod
Banan är så stor och bred att det funkar bra. Jag har kört där på kvällskörningar tillsammans med folk som har 1.40-41 som personbästa och folk på touringhojar med packväskorna på - i samma grupp.

Men visst är det att föredra att köra bara i vit grupp.

Banan är så stor och bred att det funkar bra. Jag har kört där på kvällskörningar tillsammans med folk som har 1.40-41 som personbästa och folk på touringhojar med packväskorna på - i samma grupp.

Men visst är det att föredra att köra bara i vit grupp.

Det finns en anledning att det delas in i grupper. Viktigaste orsaken är säkerheten. Jag körde mkt på Anderstorp mellan 97-03, och kan säga att bredden har givetvis betydelse, men om ngn byter spår på slutet av rakan, spelar det ingen roll hur bred banan är. Jag själv har inte erfarenhet av det, men Lars F (vän) har fått känna på att köra på gräset där flygrakan smalnar av då en mindre erfaren pilot tyckte det var bättre att ligga låååååångt till vänster.

Nä, har man Licens och har beslutat sig för att tävla, skall man hålla sig till vit grupp. Då blir det inga otrevliga irritations moment, eller sneda blickar i depån.

Mvh//ZS

Det finns en anledning att det delas in i grupper. Viktigaste orsaken är säkerheten. Jag körde mkt på Anderstorp mellan 97-03, och kan säga att bredden har givetvis betydelse, men om ngn byter spår på slutet av rakan, spelar det ingen roll hur bred banan är. Jag själv har inte erfarenhet av det, men Lars F (vän) har fått känna på att köra på gräset där flygrakan smalnar av då en mindre erfaren pilot tyckte det var bättre att ligga låååååångt till vänster.

Nä, har man Licens och har beslutat sig för att tävla, skall man hålla sig till vit grupp. Då blir det inga otrevliga irritations moment, eller sneda blickar i depån.

Mvh//ZS
Du har helt rätt Zilver! Det finns en anledning till att vi har en gruppindelning och instruktörer på plats. Allt för att alla ska ha roligt och för att göra vår hobby så säker som möjligt.

Men det är lugnt, vi kan låta alla köra på led i Gul-grupp så tröttnar dom snart :tungan

Du har helt rätt Zilver! Det finns en anledning till att vi har en gruppindelning och instruktörer på plats. Allt för att alla ska ha roligt och för att göra vår hobby så säker som möjligt.

Men det är lugnt, vi kan låta alla köra på led i Gul-grupp så tröttnar dom snart :tungan

Varför tror ni att vi har bestämt att Mawe ska köra gul:rolleyes: :pannkyss

Ingen här inne ska behöva vara orolig för någon idiotkörning i gul grupp från nån i M.A.M.

Vi ser detta som en chans att få mycket tid på bana och det ger oss en chans att vänja oss vid ERF hojen.

Reglerna som finns i gul ska naturligtvis följas och faren anpassas, det finns saker man tränar bättre på eller känner bättre när det inte går så hysteriskt fort. Jag har själv massor av saker att träna på och detta kommer fungera perfekt i gul.

Sorry om vi gjort nån upprörd men vi kommer att sköta oss, lovar. :)

Farbror batong talar så väl! :tummenupp

:pannkyss

Last edited:
Vi ser detta som en chans att få mycket tid på bana och det ger oss en chans att vänja oss vid ERF hojen.

Du ska väl till A-torp den 15:e? Ska ni inte köra ERF mc:n då? Mest med tanke på att ni ska vänja Er. Tar ett pass sen har du vant dig. Inte som att vänja sig vid Ducce, det tar en livstid:D

Ja satan vad den hojen ska få jobba! :D

Vit, Röd, Gul, paus, Vit, Röd, Gul, paus, Vit, Röd, Gul, paus, Vit, Röd, Gul, paus osv. osv. osv...:tummenupp
Ta med en extra hoj så ni inte blir ståendes pga

1. Någon vurpar
2. Någon inte gillar oreggade hojar i gatgrupp
3. Någoting annat som alltid händer.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär