Anderstorp den 1-4 juli!

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Monster S4R
Synd på hojen men kul med lite knäskrap, eller hur banan är ju hur kul som helst.

Hoppas du får tag i delar till hojen den är ju inte helt vanlig.

Ovanlig men fräck sporthoj helt klart, särskilt med tanke på försäkringen.

Lycka till.

/Mike


Mookie skrev:
Det är inte utan anledning som banan ligger på en mosse. Regnet har verkligen överskuggat allt dessa dagarna. Torsdagen regnade det hela dagen, fredagen gav ett par timmar torrspår efter 14:00, lördagen var
 

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
YAMAHAHAHA skrev:
Va? Blev ni frånåkta av min polare? Sårat ego kan man bota genom att köra ifrån honom vid nästa bankörning! Ha det!

Det var kanske lite dumt av mig att kalla din kompis för tönt. Du kan be honom om ursäkt från mig.

Men något som både du och Touno-killen bör tänka på nästa gång ni är på bankörning är att ni inte är själva på banan. Tyvärr verkar ni vara där för att köra om så många som möjligt för er egen skull. Annars hade du väl inte skrivit som du gjorde (se ovan)?

Jag bryr mig inte om alla kör om mig sålänge det sker snyggt och smidigt utan risk för någon. Att köra av själv kan hända alla, men att ta någon med sig är verkligen inte ok. Inte ens att riskera det.

Som du såg på inlägget under mitt så var jag inte ensam om min åsikt. Utan att överdriva så hörde jag även liknande åskiter från minst 4-5 personer i depån/matsalen.

Nu lägger vi ner detta.

Ha de bra sommar (båda två), om det nu blir någon, och kör så det ryker!
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
jag sa inget
 
Last edited:

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525EXC-07
Första gången man var på anderstorp...Grymt rolig bana :yoparty Surt som fan att det inte blev mer åka på torr bana på lördagen :4skrika
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jepp, du låg på duktigt och fegade inte för lite(?) regn. Men det var väl du som parkerade ute i lecakulorna en stund eller? Gött att det gick bra iaf ;)

HenRRik skrev:
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nr:18 skrev:
Stort grattis till alla som kört de 2 första dagarna! Mer körning än ni fått är svårt att fixa :tummenupp
Synd att banan var blöt bara. Rennsportarna sladdar så förskräckligt under nedlägg och gaspåslag när asfalten är fuktig. På lördagen föll de första dropparna under mastervarvet vid slutet av långrakan, dvs när vi kört ca en kilometer. På söndagen föll de första dropparna när jag körde ut ur depån. På fredagen fick jag ett halvtorrt och ett torrt pass. På lördagen fick jag två fuktiga varv. Men hade banan varit torr hade det varit fantastiska dagar - två grupper och 30-minuterspass :kär

Nästa gång blir det torrt, varm asfalt och lagom varmt i luften. Och då jävlar skall det köras :tummenupp
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Mookie skrev:
Jag klarade mig otroligt bra med tanke på omständigheterna.
Du vurpade ut ur svängen rakt ivägen för mig när jag var på väg ut från depån. Såg otäckt ut när du och bågen tumlade runt om varandra ut på asfalten. Schysst att du klarade dig så pass bra :tummenupp
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Tråkigt som fan att betala 850kr för 1 pass på 20 minuter samtidigt som andra betalade 200kr för samma :(
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Fram för betalning per pass istället, betalar hellr 150kr för ett pass på 20 minuter än 850kr för en heldag i regn med ett torrt pass. Att vi inte kan råda över väder och vind vet jag, men varför skall det alltid vi som kör som får betala kalaset, tycker att banägaren själv kan visa sin goda vilja o se till att han har så nöjda kunder som möjligt.
Vet dom som var där i 2 dagar som sammanlagt fick köra 1 pass och 5varv i torrt på 2 dagar. Det kostade dom över 2500kr sammanlagt, tror ni man är nöjd då???? Nä för fan, fram för att banägaren fixar ett klippkort istället.......
 

magnusw

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
636 -05
Körde under Torsdag (dock i blött) & Fredagen (superväder bortsett från regnskuren vid lunch).
fick mer än valuta för mina pengar! packade ihop 1,5 timme före banans stängning!,, man skall lägga av innan man lägger ner, Sen ville jag spara kraft för körningen hem på Lördag,,det blev nog så jobbigt iaf.

Mycket roligt bana, rolig körning, mycket körning, supertrevliga deltagare & instruktörer!
Tack å så ses vi fler gånger!

/Magnus med touring gixxern
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Du vet att det finns regndäck va ?

Banägaren gjorde knappast någon vinst under helgen så klippkort är nog inte att tänka på tyvärr. Vädrets makter kan vi inte styra...

Och vem ska betala kalaset om inte vi kör kör :va ?

/Fredrik

Ravetrancer skrev:
Fram för betalning per pass istället, betalar hellr 150kr för ett pass på 20 minuter än 850kr för en heldag i regn med ett torrt pass. Att vi inte kan råda över väder och vind vet jag, men varför skall det alltid vi som kör som får betala kalaset, tycker att banägaren själv kan visa sin goda vilja o se till att han har så nöjda kunder som möjligt.
Vet dom som var där i 2 dagar som sammanlagt fick köra 1 pass och 5varv i torrt på 2 dagar. Det kostade dom över 2500kr sammanlagt, tror ni man är nöjd då???? Nä för fan, fram för att banägaren fixar ett klippkort istället.......
 

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
Det går o köra ganska bra med gatdäck oxå. Föråkaren i snabba gruppen håll bra tempo med slicks på blötan..
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Anderstorp vs. Nitro.

Dom här bilderna kan nog illustrera vikten av åka med bra skydd. Det är bara sopor kvar av hjälmen efter vurpan men mitt huvud är intakt.
 

Bifogat

  • Hjälm1 (Small).jpg
    Hjälm1 (Small).jpg
    50.2 KB · Visningar: 66
  • Hjälm2 (Small).jpg
    Hjälm2 (Small).jpg
    36.4 KB · Visningar: 40
Last edited:

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Mookie skrev:
Dom här bilderna kan nog illustrera vikten av åka med bra skydd. Det är bara sopor kvar av hjälmen efter vurpan men mitt huvud är intakt.


Nej nej, det där är ju transportskadorna efter färden i vår LT31:a ! :D

/Fredrik
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
benfre skrev:
Nej nej, det där är ju transportskadorna efter färden i vår LT31:a ! :D

/Fredrik

Ja, med tanke på hur din kollega kör så skulle det faktiskt mycket väl kunna vara så. :lol
 

buLLit

Evil......Not!
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Boråstrakten.
Hoj
R1 -00
F*n vad tråkigt Mookie!
Letade efter dig på Åsen idag, men icke.
Krya på dig och fixa hojen snabbt, för jag går snart på semester och då blir det strålande sommarväder! :D
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top