Anderstorp den 1-4 juli!

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Alingsås
Hoj
Numera såld zukka..
Visst regnade det mer eller mindre hela lördagen.. Hade trevligt i alla fall, kul att köra de 50 min det var torrt.. :yoparty Körde även när det var blött men det var inte lika kul när det börja ösregna..
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Det är inte utan anledning som banan ligger på en mosse. Regnet har verkligen överskuggat allt dessa dagarna. Torsdagen regnade det hela dagen, fredagen gav ett par timmar torrspår efter 14:00, lördagen var banan torr första passet på morgonen, söndagen vet jag inte för då låg jag på akuten efter en higside ut ur södra kurvan.

De torra stunderna som har varit var ruggigt kul och först besegrade jag banan genom att knäskrapa i alla böjarna sedan besegrade jag mig själv med att köra ikull "så att klockorna stannade". :död
 

Bifogat

  • szrkrashad (Medium).jpg
    szrkrashad (Medium).jpg
    44.6 KB · Visningar: 90

YAMAHAHAHA

YAMAHAHAHA
Gick med
5 Jul 2004
Ort
GNOSJÖ
Hoj
850 TWIN
Tuonon...

Va? Blev ni frånåkta av min gode vän? Det är ju bara att försöka köra om nästa gång det blir körning. Enda farliga ekipaget var en röd & vit 916.


:banana :banana
DucatiRacer skrev:
Någon mer än jag som retade ihjäl sig på tönten :mad: med röd Touno (eller hur det stavas) som "fladdrade" runt på banan i lördags. Låg bakom några gånger och fick se honom bjuda på superdåliga/farliga omkörningar och en avåkning. Vågade inte köra om utan körde genom depån istället.
 

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Alingsås
Hoj
Numera såld zukka..
Mookie skrev:
Det är inte utan anledning som banan ligger på en mosse. Regnet har verkligen överskuggat allt dessa dagarna. Torsdagen regnade det hela dagen, fredagen gav ett par timmar torrspår efter 14:00, lördagen var banan torr första passet på morgonen, söndagen vet jag inte för då låg jag på akuten efter en higside ut ur södra kurvan.

De torra stunderna som har varit var ruggigt kul och först besegrade jag banan genom att knäskrapa i alla böjarna sedan besegrade jag mig själv med att köra ikull "så att klockorna stannade". :död

Aj aj aj.. Det var inte kul.. Hur gick det för dig? Hojen ser ut som den klarat sig ganska ok iaf..
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
essey skrev:
Aj aj aj.. Det var inte kul.. Hur gick det för dig? Hojen ser ut som den klarat sig ganska ok iaf..

Det är ingen fara med honom. Han spelade förvirrad och bortkommen i hopp om att bli omhändertagen av nån söt sjuksköterska. När i stället en hårig grek på 115 pannor började leta benbrott gav han upp och tog sig tillbaka till depån, pigg och kry som aldrig förr.
 

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Alingsås
Hoj
Numera såld zukka..
Don Quixote skrev:
Det är ingen fara med honom. Han spelade förvirrad och bortkommen i hopp om att bli omhändertagen av nån söt sjuksköterska. När i stället en hårig grek på 115 pannor började leta benbrott gav han upp och tog sig tillbaka till depån, pigg och kry som aldrig förr.

Det låter bra det! :rofl :rofl Skönt att inget blev brutet osv..
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
essey skrev:
Aj aj aj.. Det var inte kul.. Hur gick det för dig? Hojen ser ut som den klarat sig ganska ok iaf..


Jag klarade mig otroligt bra med tanke på omständigheterna. Ingenting brutet, Vänster handled är rejält stukad så den har jag svårt att röra, högerfoten har fått en smäll i mjukdelarna så det är smärtsamt att gå på den, en rejäl lårkaka på vänster sida. Jag landade på huvudet och var borta ett tag med klarade mig från hjärnskakning och har bara en lättare huvudvärk idag.

Anderstorp-Nitro helmets: 0-1

Lägger upp på en bild på hjälmen när den den blir levererad i eftermiddag. Fick skjuts med ett rejsteam upp hit och dom tog hojen i sin buss och kör hit den senare idag.

Det som var värst med den var att fästöronen till fotpinnarna gick av i ramen så den måste svetsas. :(
Det kommar att ta tid innan det blir hoj av den igen!
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Don Quixote skrev:
Det är ingen fara med honom. Han spelade förvirrad och bortkommen i hopp om att bli omhändertagen av nån söt sjuksköterska. När i stället en hårig grek på 115 pannor började leta benbrott gav han upp och tog sig tillbaka till depån, pigg och kry som aldrig förr.

:lol Har du också varit på besök på Värnamoakuten? Det hade inte gjort något att få stanna en dag eller två där. Jösses vad söta sköterskorna är!
 

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Alingsås
Hoj
Numera såld zukka..
Mookie skrev:
Jag klarade mig otroligt bra med tanke på omständigheterna. Ingenting brutet, Vänster handled är rejält stukad så den har jag svårt att röra, högerfoten har fått en smäll i mjukdelarna så det är smärtsamt att gå på den, en rejäl lårkaka på vänster sida. Jag landade på huvudet och var borta ett tag med klarade mig från hjärnskakning och har bara en lättare huvudvärk idag.

Anderstorp-Nitro helmets: 0-1

Lägger upp på en bild på hjälmen när den den blir levererad i eftermiddag. Fick skjuts med ett rejsteam upp hit och dom tog hojen i sin buss och kör hit den senare idag.

Det som var värst med den var att fästöronen till fotpinnarna gick av i ramen så den måste svetsas. :(
Det kommar att ta tid innan det blir hoj av den igen!

Usch då.. Låter inget vidare men är glad för att du inte fick något brutet eller ännu värre! Så det blev inget kinnekulle idag eller är du där kanske?
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
essey skrev:
Usch då.. Låter inget vidare men är glad för att du inte fick något brutet eller ännu värre! Så det blev inget kinnekulle idag eller är du där kanske?


Nää, inget kinnekulle. Trist, men hojen är kass och jag är inte körbar på en dag eller två så det blev ingenting med det.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mookie skrev:
Jag klarade mig otroligt bra med tanke på omständigheterna. Ingenting brutet, Vänster handled är rejält stukad så den har jag svårt att röra, högerfoten har fått en smäll i mjukdelarna så det är smärtsamt att gå på den, en rejäl lårkaka på vänster sida. Jag landade på huvudet och var borta ett tag med klarade mig från hjärnskakning och har bara en lättare huvudvärk idag.

Anderstorp-Nitro helmets: 0-1

Lägger upp på en bild på hjälmen när den den blir levererad i eftermiddag. Fick skjuts med ett rejsteam upp hit och dom tog hojen i sin buss och kör hit den senare idag.

Det som var värst med den var att fästöronen till fotpinnarna gick av i ramen så den måste svetsas. :(
Det kommar att ta tid innan det blir hoj av den igen!
Aj som f-n, håll dig till kameran i fortsättningen

:tungan
 

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Alingsås
Hoj
Numera såld zukka..
Mookie skrev:
Nää, inget kinnekulle. Trist, men hojen är kass och jag är inte körbar på en dag eller två så det blev ingenting med det.

Tänkte nästan det.. Du får hojta när du slänger upp bilderna! Bra med lite pengar nu när det gick styggt åt hojen ;)
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
essey skrev:
Tänkte nästan det.. Du får hojta när du slänger upp bilderna! Bra med lite pengar nu när det gick styggt åt hojen ;)

Ska tycka synd om mig själv ett litet tag så kommer bilderna sedan. :hihi
 

YAMAHAHAHA

YAMAHAHAHA
Gick med
5 Jul 2004
Ort
GNOSJÖ
Hoj
850 TWIN
Tuonon

Va? Blev ni frånåkta av min polare? Sårat ego kan man bota genom att köra ifrån honom vid nästa bankörning! Ha det!

DucatiRacer skrev:
Någon mer än jag som retade ihjäl sig på tönten :mad: med röd Touno (eller hur det stavas) som "fladdrade" runt på banan i lördags. Låg bakom några gånger och fick se honom bjuda på superdåliga/farliga omkörningar och en avåkning. Vågade inte köra om utan körde genom depån istället.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
YAMAHAHAHA skrev:
Va? Blev ni frånåkta av min polare? Sårat ego kan man bota genom att köra ifrån honom vid nästa bankörning! Ha det!
Det verkar inte vara nån som nappar på ditt flamebait. Förjävligt, eller hur?

Börja skriv nåt vettigt, annars åker du ut inom jättekort.
 

YAMAHAHAHA

YAMAHAHAHA
Gick med
5 Jul 2004
Ort
GNOSJÖ
Hoj
850 TWIN
Highside

...Då har du bevisat att man inte inte behöver åka "plastraket" för att få en highside. Hoppas att man slipper känna på hur det känns! Krya på dig!
jag väntar spänt på bilderna! (TDM-mannen)

Mookie skrev:
Ska tycka synd om mig själv ett litet tag så kommer bilderna sedan. :hihi
 

Jeuler

JJJ
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
CBR900RR
Lite surt att första gången på bana rengnade bort :(

Men den lilla tiden som man fick på bana va göör skoj..

Åker nog till kullen och kör 13/7
 

YAMAHAHAHA

YAMAHAHAHA
Gick med
5 Jul 2004
Ort
GNOSJÖ
Hoj
850 TWIN
37 mil blev det på banan i lördags. Rekord! Roligast någonsin. Man fick ju passa på emellan skurarna...
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top