Anderstorp 26/9-08

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
ZX10R
Vill tacka Fiver för en bra dag. :tummenupp
Trots den tjocka dimman som låg som ett täcke över banan dom första timmarna, så fort dimman släppte blev det kanon bra dag. Lite väl många åkare i gatgruppen kanske?

Såg att det stod endel fotografer runt banan, ni får gärna slänga upp några bilder på denna tråden:)

Hoppas killarna som körde ihop i slutet klarade sig någorlunda bra iaf...

Det blev en kanondag :tummenupp

En bra avslutning på säsongen för min del. Men det blir mer körningar med fiver nästa år.

Håller helt med Scantic.. Och även Lennart 258 hittade till slut ut på banan, med den gamla häcken:arsele

Bilder sökes:tummenupp

kanondag på anderstorp:) skit me dimman men va så jäkla trött så åkte ändå hem vid halv 5 då korppen hade lagt av för dagen.:)

hoppas de inblandade i krashen klarade sig bra.

Får tacka Fiver för min första bandag har fått blodad tand. Märkte att man behöver lite träning. Tyckte det var många avåkningar, men det kanske brukar vara det när hornen börjar växa ut.
Hoppas det gick bra med dom som körde ihop såg ricktigt otäckt ut.

Var trött i kroppen efter all körning + 2 timmars körning till Göteorg på cykeln efteråt.

Last edited:
Stort tack för den dagen! Första gången på bana för mig och jag hade skitkul! Totalvikten är ju viktig när man har en slö hoj som min så jag slipade av lite på både knän och fotpinnar under dagen :D

Var lite mör efter dagen men hade ändå sug kvar att köra när jag kommit mina 23mil hem till Orust(ca. 1h 20min)! :D

Bilder önskas på mina tappra försök att mästra bana för första gången :tungan

Ställer mig in mig i kön och Gratulerar FIVER till en helskön dag.
Synd att alla inte fick klara sig oskadda och orepade.
Hoppas på ett snabbt tillfrisknade av de inblandade Krya på er....

Last edited:
Hej
Vi klararade oss nog mycket bra med tanke på farten vid olyckan. Jag blev påkörd bakifrån av en CBR 1000? Jag hade nog 120-130 km/h på min gula ER 6 och han närmare 200 km/h. Jag minns inget av olyckan för jag svimmade av någon /några minuter. Jag blev kollad på plats och sedan åkte jag med en kille till Värnamo sjukhus för kontroll. dom hittade inget fel förutom en svullen handled. Den andra killen gick det lite sämre för. Han bröt bl.a. sitt lårben.

Men vi hade tur bägge. Det kunde ju ha gått betydligt värre för oss båda.

Hojar och skyddsutrustning är inga "skönheter" längre. Mitt helställ och hjälm är skrapad och sönderslitet överallt. Min hoj är körbar efter lite "fulmeck" men kan vara skev i svingen.

När vi pratade om det på sjukhuset så berättade han att jag var skymd av två andra hojar som körde om mig. Han trodde att spåret var fritt och gav "järnet".

Dom andra hojarna som vissa trodde var inblandade i kraschen, på dom åkte sporthojsinstruktörer och läkare som stannade för ev. behov av livräddning.

Last edited:
Hej
Vi klararade oss nog mycket bra med tanke farten vid olyckan. Jag blev påkörd bakifrån av en CBR 1000? Jag hade nog 120-130 km/h på min gula ER 6 och han närmare 200 km/h. Jag minns inget av olyckan för jag svimmade av någon /några minuter. Jag blev kollad på plats och sedan åkte jag med en kille till Värnamo sjukhus för kontroll. dom hittade inget fel förutom en svullen handled. Den andra killen gick det lite sämre för. Han bröt sitt lårben.

Men vi hade tur bägge. Det kunde ju ha gått betydligt värre för oss båda.

Hojar och skyddsutrustning är inga "skönheter" längre. Mitt helställ och hjälm är skrapad och sönderslitet överallt. Min hoj är körbar efter lite "fulmeck" men kan vara skev i svingen.

När vi pratade om det på sjukhuset så berättade han att jag var skymd av två andra hojar som körde om mig. Han trodde att spåret var fritt och gav "järnet".

Dom andra hojarna som vissa trodde var inblande i kraschen på dom åkte sporthojsinstruktörer och läkare som stannade för ev. behov av livräddning.

Tur att det inte blev skador på rygg, huvud eller leder. :näsblod
Nu har ni hela vintern på ett att repa er och ladda inför en ny säsong. :tummenupp

Trist med olyckan dock, kunde väl hänt vem som helst av oss. Önskar er allt gott och ett snabbt tillfrisknande!

FOTOGRAFIER, önskas.

Någon som har :confused:

Var ju första gången man testade Apan så det vore kul att se hur hon ser ut med mig på.

Tråkigt med olyckan men det är tyvärr sådant som kan hända.

/R

Tack för alla positiva kommentarer! Det värmer nu när höstmörkret sänker sej över banan. Vi i Fiver laddar redan inför nästa säsong! Det blir troligtvis aningen fler heldagar, samt ett antal kvällsträningar. Mer info kommer på www.fiver.se under hösten. Vi planerar även en del andra upptåg.

Instämmer i kören, kanondag, sånär som på morgondimman då :( Efter två varv i dimman, premiären på Anderstorp gav jag upp, jag höll på att frysa ihjäl och såg inte ett smack. Men när dimman väl lättade var det grymt kul :tummenupp Enda smolket i bägaren var väl att vi missade att körningen blev förlängd, och lastade in allt i bussen lite för tidigt :(
Hoppas dom som kraschade kryar på sig också, det var riktigt läskigt att se högen med folk å hojar när man rullade förbi där :(
Jag har några (~2400) bilder från hela helgen (dock inte gatgruppen, eftersom jag körde i den själv) som jag lägger upp asap! :)

såg att en hel del filmade från sina hojar någon som lagt upp någon sekvens ?

såg att en hel del filmade från sina hojar någon som lagt upp någon sekvens ?

Filmade en runda i gatgruppen, kameran var lite i vägen :näsblod

Det var körningen kl 1400 (gatgruppen)

Någon som är haj på hur man komprimerar och lägger på tuben kan PMa

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...