Amerikanska polisen börjar använda YZF R1!

Det är nå fel på bakre röda lampan... i övrigt bullshit!

Finns väl civvare på sporthojar sedan lång tid tillbaka? det underligaste jag sett var en Polis (ej civvare) på en versys. den har ju rätt kass toppfart.

det underligaste jag sett var en Polis (ej civvare) på en versys.
Den har jag också sett. :hihi
Man typ 50, står på trottoaren med hoj och allt och ser allmänt felplacerad ut.
Reagerade direkt på att han inte var 'normal', fanns inte ens någon port där. :va

Sedan när jag vek om hörnet stod där antal polisbilar och de hade
stor körkorts/nykterhetskontroll. I södra Hammarbyhamnen.

/e

Och förklaringen att det blev R1 är som alltid vid sådana här "statliga" upphandlingar att lägsta pris vinner.

Varför skulle polisen ha slipon? dom vill väl inte störa mer än nödvändigt..
den där e nån show grej.

Finns väl civvare på sporthojar sedan lång tid tillbaka? det underligaste jag sett var en Polis (ej civvare) på en versys. den har ju rätt kass toppfart.
Fast den är nog fortfarande ganska svår att köra ifrån inne i stan, eller i köer, oavsett vad du sitter i för bil, utom möjligen om du sitter i en Leopard eller Hummer och kör över allt som står ivägen :hihi

Polisen; "Skönt, äntligen slipper vi BMW!"

Ingen risk.
Allt beror på vilka krav man ställer. Vill man inte ha R1 så klämmer polisen till med att hojen ska ha ABS tex. Sedan när man kollar priser så är det ofta skillnad på pris från land till land. Typ japanska hojar betydligt billigare i USA än i Sverige. Och jag har sett Volvo i USA. På den tiden 2001 vår stod dollarn i 11kr/1US$ och en ny Volvo låg på ca 40000US$ betydligt dyrare än i Sverige.

Med aktuella US priser
http://www.sportrider.com/2012/yamaha/yzf/prices/05/index.html 13990$ ca 94100kr med 25% Smoms 117516kr
http://www.sportrider.com/2011/yamaha/yzf/prices/05/index.html 13590$ ca 91400kr med 25%Smoms 114200kr
http://www.sportrider.com/2011/bmw/s/prices/05/index.html 14445$ ca 97100kr med 25% Smoms 121400kr

Blocket idag Yamaha R1 2012 159900kr ca 36% dyrare frakt, tull mm mm gissar jag.
Blocket idag BMW S1000RR 2011 169900kr ca 40% dyrare frakt, (tull=0 EU) mm gissar jag.

Intressant att påslaget USA till Sverige var ungefär lika. Tycker jag. Det trodde jag inte.....

Skönt att alla som postat i den här tråden tror att det är hojen det hänger på.
En bra förare (inte nödvändigtvis en polis, men en bra förare) lär hänga på rätt många sporthojsförare även på en Versys.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT