Alternativt användande av v8:or!!!

Jörgen Jörgen Jörgen... man kollar inte på topgear för att man är intresserad av bilar och motorer, det är ett humorporgram med stor inblandningn av bilar och motorer:) främst av allt kollar man på grund av de tre programledarna. brittiska humor när den är som bäst, och hur de tre interagerar är verkligen klockrent!:D
jag tycker bra om renodlade teknikprogram också, men då ska det inte flamsas runt och sådär. då ska det som du säger vara fokus på tekniken. anledningen till att jag samtidigt kan gilla topgear är för att jag ser det som en komedishow och inte som ett motorprogram:)

för övrigt spelas top gear in i livestudio med en massa publik som någon redan sagt, men till skillnad från övriga studiosittningsshower så filmas även publiken på topgear. inga skyltar, inga pålagda skratt. bara folk som har uppriktigt kul:) själv skrattar jag ganska ofta rakt ut åt dumheterna i programmet... jeremy clarkson är skitrolig:D

precis min åsikt också!

topgear ser jag inte som ett motorprogram, utan ett humorprogram med bilar i lite då och då.:)

Seså, inte sura nu.. Tony Irving kan inte leda alla program på TV..

Vem fan är det? :D

Jörgen Jörgen Jörgen... man kollar inte på topgear för att man är intresserad av bilar och motorer, det är ett humorporgram med stor inblandningn av bilar och motorer:) främst av allt kollar man på grund av de tre programledarna. brittiska humor när den är som bäst, och hur de tre interagerar är verkligen klockrent!:D
jag tycker bra om renodlade teknikprogram också, men då ska det inte flamsas runt och sådär. då ska det som du säger vara fokus på tekniken. anledningen till att jag samtidigt kan gilla topgear är för att jag ser det som en komedishow och inte som ett motorprogram:)

för övrigt spelas top gear in i livestudio med en massa publik som någon redan sagt, men till skillnad från övriga studiosittningsshower så filmas även publiken på topgear. inga skyltar, inga pålagda skratt. bara folk som har uppriktigt kul:) själv skrattar jag ganska ofta rakt ut åt dumheterna i programmet... jeremy clarkson är skitrolig:D

Anton Anton Anton, det var skönt att du äntligen erkänner att det inte är ett motorprogram. Då är ju mitt resonemang äntligen i mål, eftersom jag inte tilltalas av humorn i programmet så finns det således inget substansiellt i programmet som attraherar mig. :D

Det finns ju varma mer tekniknära program med en del humor som jag tycker är roliga. Tex mythbusters, kännetecknande för sådana program som jag gillar är inte sällan att jag blir sugen att få jobba med deltagarna i programmet.

Jag kan garantera dig att det signaleras åt publiken när det ska skrattas. Det är dock inget som syns i kameran. Det är vad man kallar kutym i film- och tv-branschen att inte visa sånt.
Men jag accepterar att du tycker att topgear är ett roligt program att titta på. Det är ofta som 18-åringar inte har samma humor som 41-åringar :D

/J

Äh. En sån hade ju Snut mc byggt för flera år sen, dessutom diesel! Mycket manligare.:yoparty

http://ca.youtube.com/watch?v=86Mtc_Oqorc&feature=related

Precis, den där är ond, V8-diesel :D

Last edited:
Top gear tycker jag verkligen är trist. Alla program med pålagt skratt brukar vara det fö.

Jag hade skrattat om det hade stoppat ned den lismande killen i blå skjorta i köttkvarnen istället. Var det inte han som ledde mobbarhumorn i det då likaledes kassa programmet Braniacs :va

Nämen du tittade ju inte på sådana program enligt en annan tråd :D
Jag försökte ju övertyga dig att titta då men du totalvägrade, så kryper det nu fram att du suttit och kollat det i smyg :tummenupp

Nämen du tittade ju inte på sådana program enligt en annan tråd :D
Jag försökte ju övertyga dig att titta då men du totalvägrade, så kryper det nu fram att du suttit och kollat det i smyg :tummenupp

Jag har tittat på de filmsnuttar som lagts upp här. Men den med ngn raketförsedd bil som jag ombads titta på orkade jag inte med mer än några minuter. Den killen som kör trehjulingen är ju bara för trist. Jag kräktes på hans program Braniacs förut, trodde jag skulle få slippa se den muppen igen.

Vilken kanal går topgear på?

Jag har tittat på de filmsnuttar som lagts upp här. Men den med ngn raketförsedd bil som jag ombads titta på orkade jag inte med mer än några minuter. Den killen som kör trehjulingen är ju bara för trist. Jag kräktes på hans program Braniacs förut, trodde jag skulle få slippa se den muppen igen.

Vilken kanal går topgear på?

9an 22:15 på tisdagar.
Som en del skriver så ser man ju inte programmet för några seriösa biltest eller liknande utan mest för humorn, sen att dom råkar få med en o annan frän bil skadar ju inte.

Braniacs skulle kunna vara inressant om de hade försökt sig mer på någon slags variant av svenska hjärnkontoret men för vuxna då. Nu verkar de bara vilja spränga bilar, visa tuttjejer och har alldeles för urfåniga tester som inte ger någonting. Och hela tiden klipps den där loggan in i bild så det filmade materialet är inte många minuter.

Håller med att 5th gear med Tim och Vicki (?) är sevärt men har tröttnat på Top Gears självupptagna programledare.

Last edited:
Anton Anton Anton, det var skönt att du äntligen erkänner att det inte är ett motorprogram. Då är ju mitt resonemang äntligen i mål, eftersom jag inte tilltalas av humorn i programmet så finns det således inget substansiellt i programmet som attraherar mig. :D

Det finns ju varma mer tekniknära program med en del humor som jag tycker är roliga. Tex mythbusters, kännetecknande för sådana program som jag gillar är inte sällan att jag blir sugen att få jobba med deltagarna i programmet.

Jag kan garantera dig att det signaleras åt publiken när det ska skrattas. Det är dock inget som syns i kameran. Det är vad man kallar kutym i film- och tv-branschen att inte visa sånt.
Men jag accepterar att du tycker att topgear är ett roligt program att titta på. Det är ofta som 18-åringar inte har samma humor som 41-åringar :D

/J

har jag någonsins sagt att det är det?:va :D
programmet är värdelöst som motorporgram, men som humorporgram tycker jag att det är ganska bra. men men, alla har olika smak :)

mythnusters kollar jag också på, det är roligt. men vetefan om det är för teknikens skull...:va även om de har mycket teknik med i programmet så är det ju knappast en utbildningsshow. de har ju inte direkt några mer ingående beskrivningar av sina tekniska lösningar, de bara gör och så flyger något i luften:D men som jag sa, det är ett bra rogramm. men även det ser jag som underhållning med inslag av teknik. även om de gör det på ett annat sätt än topgear:)
jag hade också gärna deltagit i programmet mythbusters, det hade varit skitkul att få jobba med dem, testa nya grejer, bygga galna maskiner och spränga saker i luften, men ska jag vara ärlig hade jag nog kunnat tänka mig att jobba på topgear också...:gnissla fullkomligt älskar deras bilköpsutmaningar:D

jag är inte så säker på det... publiken filmas från de flesta vinklar och visas upp ganska ofta, så det är ju inte så att man kan ha en stor neonskylt med "klappa" eller "skratta" som tänds och släcks beroende på situation. tror att mångt och mycket är äkta, även du har rätt i att det är standard att göra på det sättet. men jag vet inte riktigt vad jag ska tro om just topgear... du kan mycket väl ha rätt. vi får väl åka dit och kolla en show live så får vi spana efter skyltarna!:D

likaså accepterar jag att du inte tycker att det är roligt. alla har olika smak:) och ja, det är nog sant:D

9an 22:15 på tisdagar.
Som en del skriver så ser man ju inte programmet för några seriösa biltest eller liknande utan mest för humorn, sen att dom råkar få med en o annan frän bil skadar ju inte.

Tack! Jag ska ju ha den kanalen på mitt comhem-abonnemang, men jag får inte in den i burken. :va Jag får nog köra en kanalsökning. Det var en massa nya kanaler jag betalar för (som jag inte har i apparaten) fick jag reda på vid samtal med comhem nyss :D

Hmmm, man lär vara bra gråtrist om man föredrar Bosse Bildoktor före trojkan från Top Gear...?

Engelsmännens uppdrag som de kör stup i ett, vad det nu må vara, är ju bland det roligare man kan se på tv...det senaste jag såg från dem så var de i USA och härjade i södern...underbart kul, speciellt när de verkligen hänger ut lite dumma jänkare...

Får jag se BB, eller Teknikens Värld mäta lasthöjd på senaste skodakombin somnar jag i ren tristess.

Top Gear handlar om dynamiken mellan Jeremy, James och Hamstern, och en del fräna bilar inkastade i mixen för att grabbar gillar bilar - inte att förväxlas med tristess-tv a'la Trafikmazarinen och Teknikens Värld...etc.

Så, fler frågor? :yoparty

/J

Last edited:
Tack! Jag ska ju ha den kanalen på mitt comhem-abonnemang, men jag får inte in den i burken. :va Jag får nog köra en kanalsökning. Det var en massa nya kanaler jag betalar för (som jag inte har i apparaten) fick jag reda på vid samtal med comhem nyss :D

Kanal 9 sänder gamla avsnitt.

Spana in BBC istället som börjat sända i sverige nyss. Söndagar 20:00.

/ Jens

Hmmm, man lär vara bra gråtrist om man föredrar Bosse Bildoktor före trojkan från Top Gear...?

Engelsmännens uppdrag som de kör stup i ett, vad det nu må vara, är ju bland det roligare man kan se på tv...det senaste jag såg från dem så var de i USA och härjade i södern...underbart kul, speciellt när de verkligen hänger ut lite dumma jänkare...

Får jag se BB, eller Teknikens Värld mäta lasthöjd på senaste skodakombin somnar jag i ren tristess.

Top Gear handlar om dynamiken mellan Jeremy, James och Hamstern, och den del fräna bilar är inkastade i mixen för att grabbar gillar bilar - inte att förväxlas med tristess-tv a'la Trafikmazarinen och Teknikens Värld...etc.

Så, fler frågor? :yoparty

/J

Slitzmupp :D

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Efter rykten om en ny retro...