alternativ till Aprilia Falco...

Taz hoj e redan såld... :(
Jag tror det kommer bli en Falco, om det nu finns en fräsch att få tag på om nån månad eller två. O om jag får sålt den jag har, annars måste jag köpa via handlare, o det finns inte så många fina Falco ute hos handlare.
Annars blir det VTR. (vilken är "bäst" i försäkring? Susab har/har haft bra på falco - ändrad?!)
En nackdel med VTR.en är att den inte har några passagerar-hållare bak. D tyckte inte tjejen om...! O sen känns Falco bara bättre på nåt sätt..vet inte vad d e... :confused: :)
Jaja, kommer ha ändrat mig om nån dag igen, så d blir en lång väntan tills Fazern e bytt mot nåt annat. Fast, trägen vinner! (hoppas jag...) :tummenupp

//edit: Bikerwoman, du har väl tröttnat på din Falco..?! Jag kan offra mig o köpa den... :hihi :tungan

Zadix skrev:
Jag tror det kommer bli en Falco, om det nu finns en fräsch att få tag på om nån månad eller två. O om jag får sålt den jag har, annars måste jag köpa via handlare, o det finns inte så många fina Falco ute hos handlare.

Vad är det du inte gillar med den hos Ahlqvist-MC förutom att de gav dig dåligt i inbyte för Fazern?

Repig, troligtvis varit omkull (passagerar pinnen e "slipad" o likaså styränden), allmänt taskigt iordninggjord (vet, d gör man själv, men ändå), inga slip-on (till d priset så borde d vara något x-tra) mm. Plus att d på Ahlqist e nåt förbannat tråkiga säljare.
Sen har den stått där ett bra tag, den fanns ju redan på friggagatan. Då borde d gå med på lite prutning, men inte ett skit. Men, den står där som reserv... :gnissla

Aprilia

Jag har en Falco . Kan bara säga att det är en helt undebar hoj att köra. Go i kurvor & underbar även på lite längre turer. Den går bättre än en VTR & även TLS om du funderat på den. Så jag kan bara rekomendera Falco:n .

Klart grabben ska ha en Falco :)

Håller med!

Jag var inne och kollade ett par gånger på den svarta hos Ahlqvist och det verkar vara en riktig hallvärmare.

Svårt att sia om priset...den har ju gått ganska lite men visst måste de väl kunna göra något på priset...lite skamfilad är den ju :död

Själv skippade jag sista åket i Sälen en Lördag i Februari och hittade min pärla i Falun :tummenupp

En 01:a med Renegade Slip-on + Chip, Bellyban, samt väskor och depåstöd för 67 tycker jag var rimligt.

Kan förövrigt verkligen rekomendera Falcon det är en grym balans i hojen :)
Inte så vanlig heller...fast det verkar som det finns nägar kring Gbg iallfall :yoparty

/BW

Zadix skrev:
Repig, troligtvis varit omkull (passagerar pinnen e "slipad" o likaså styränden), allmänt taskigt iordninggjord (vet, d gör man själv, men ändå), inga slip-on (till d priset så borde d vara något x-tra) mm. Plus att d på Ahlqist e nåt förbannat tråkiga säljare.
Sen har den stått där ett bra tag, den fanns ju redan på friggagatan. Då borde d gå med på lite prutning, men inte ett skit. Men, den står där som reserv... :gnissla

Nyfiken

Rockon :yoparty

Får man fråga hur din hoj är specad, något extra godis och modifieringar gjorda?

/BW

bikerwoman skrev:
Var på Din mc kväll och bänkade Falcon för 300 pix (klubbkväll) 114 bakhjulshästar och 98 Nm, vad sägs? :yoparty

Jo, den är lite halvkass den hos ahlqvist.
Det är en sån som du hittat som jag vill hitta. Den ligger bra i pris (så länge jag får ok för min) och så har den slip-on, d e ett måste! Men som sagt, måste hålla ut. Känns bara surt att försköka få sålt sin o lyckas, fast inte hitta nån ny. Då står man där i Juni utan hoj...! Fast, börjar jag inte annonsera förräns senare så kanske den inte blir sålt o då står man i skiten ändå. Fatta problematik... :rolleyes:
MEn jag har nog iaf lagt VTR o Tl1000 på hyllan, än så länge. Jag SKA ha en röd falco med high-mount slipon! :yoparty :tuttar

Black-Wolf skrev:
Rockon :yoparty

Får man fråga hur din hoj är specad, något extra godis och modifieringar gjorda?

/BW

Bikerwoman får ursäkta att jag svarar dig Blackwolf, men eftersom det var i min ägo hojen modifierades så :
Renegade Höga slip-on
Renegade +2 chipet
Renegade Airkit (ger en hel del i mellanregistret + underbart induktionsljud)
Barnett AP-300 Kopplingskit (lammeler,stålskivor,fjädrar)
Neddrevad en tand fram
Millens Sachs dämpare bak (fullt justerbar).
+ lite smått

Ingen portning eller sånna grejor...

Såg att du har det mesta, bara Airkitet som saknas samt att du nog har -2 chipet istället för +2...det går att ordna fram ett sånt chip om intresse finns...PM´a...

Så underbar !!!! :yoparty

Last edited:
Zadix skrev:
MEn jag har nog iaf lagt VTR o Tl1000 på hyllan, än så länge. Jag SKA ha en röd falco med high-mount slipon! :yoparty :tuttar

Yes!!! Helt rätt inställning. :tummenupp

Jag har numera konverterat till Ducati. I mångt och mycket saknar jag Falcon... jag är rätt säker på att om inte Ducati övertygar mig mer i nästa Ducce jag ämnar köpa, så kommer jag att gå tillbaks till Aprilia!!!

Felix! Du som verkar ha dynkoll på Falcosar, var är det för skillnad på Sl1000Falco och Sl1000Falco R som jag sett utomrikes???

//D

Jag har också letat efter en Falco, men det visade sig att Trygg Hansa vill ha 5200 kr/år helf/helår för en Mille -99. Inte svårt att övertala mig då!

Taz skrev:
Yes!!! Helt rätt inställning. :tummenupp

Jag har numera konverterat till Ducati. I mångt och mycket saknar jag Falcon... jag är rätt säker på att om inte Ducati övertygar mig mer i nästa Ducce jag ämnar köpa, så kommer jag att gå tillbaks till Aprilia!!!

Felix! Du som verkar ha dynkoll på Falcosar, var är det för skillnad på Sl1000Falco och Sl1000Falco R som jag sett utomrikes???

//D
Enda skillnaden mellan Falcon och Falco R, är faktiskt lacken, tror aldrig Falco R såldes i några volymer om den ens gick till försäljning.

Tror den såldes 2000- 2001 om så var fallet, i någon form av fruktansvärt läcker lack, hittar man en sådan har man deffinitivt en ovanlig hoj... (ja jag letade :D )

/Felix

Nu börjar snart jagandet på allvar. Annonser kommer snart ut på min hoj, så bara jag får sålt den så jävlar... :yoparty
Om någon är på jakt/ vet någon som är/ efter en fazer 600 i nyskick så är det bara att PM.a.
Föresten, vad kostar ett sånt renegade luft kit? :confused: :)

Zadix skrev:
Hade tänkt byta hoj nu till sommaren och högst på listan står en Falco. Men det finns inte så många begagnade, så jag börjar fundera på alternativ. Det skall vara en hoj som:
- Man kan åka rel. bekvämt 2 på men ändå åt det sportigare hållet om/när man åker själv.
- Helst en twin.

Annars e jag öppen för förslag. Tips nu... :tummenupp :)

En jobbarkompis har en till salu -01 silver,mer vet jag inte men billig är den!
Skicka PM med ditt nummer så ringer han upp (bor i göteborg)

Raabbaaa Grabbar!!!
Ett alt. till Falco finns inte. En snabbare gubbracer finns ej. Jag hade 118hk å 106nm på hjulet ifjol med pipor , pc3 å filter. I år är det mer!!!!!!!!!!!!!!
Fortsätt att leta, de i bike var rikligt utrustade oxå bara att ringa...
Ha det.

Jag vet, har sett den! Vill ha!! :tuttar
Men jag måste ju fortfarande få sålt min först...! :mad: Sen e frågan om det sitter kvar, det borde ju stått något om det i annonsen.
Tack för att du håller ögonen uppe! :tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...