Alpinestars eller Berik?

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Jag funderar nu på lite skinställ och har äntligen lyckats bestämma mig för 2st... vilket fan är jobbigare än att välja mellan fler!
Så VAD tycker ni?

Berik Blade LS-1
Berik-Blade-5831.jpg

ELLER

Alpinestars Charger
1228312911_22.jpg

Jag ska ha Vita Alpinestars skor och kommer växla mellan vit och svart hjälm.

Vad tycker ni? Har nån någon erfarenhet av några av ställen?

jag vet att vitt är jävligt snyggt men köp hellre ett ställ där det är mindre vitt och mer svart av just den enkla anledningen att du kommer se ut som en pizza till slut med alla flugor och skit. du kommer få göra rent ofta och det vet vi ju alla att det kommer hända :näsblod

jag har ett sånt här och med det lilla som är vitt så blir det äckligt och man får göra rent.
berik-5871-zgw.jpg

Jo jag kan tänka mig att det blir skitit men jag kommer nog aldrig ut o åka i bara skinställ utan blir oftast att jag drar på mig en tröja av nått slag men benen där kan ju bli lite jobbigt... Men vafan skinställ är till för att användas. Kommer använda det kanske 1gång i veckan, resten av dagarna har jag en annan jacka och byxor.

Men du har också Berik, Är det skönt att ha på sig... sitter det fel nånstans tycker du och var det värt pengarna?

Har ingen erfarenhet av ställen, men ur rent stil perspektiv så röstar jag för Berik stället.

Där är jag med dig till 100!

Last edited:
Jo jag kan tänka mig att det blir skitit men jag kommer nog aldrig ut o åka i bara skinställ utan blir oftast att jag drar på mig en tröja av nått slag men benen där kan ju bli lite jobbigt... Men vafan skinställ är till för att användas. Kommer använda det kanske 1gång i veckan, resten av dagarna har jag en annan jacka och byxor.

Men du har också Berik, Är det skönt att ha på sig... sitter det fel nånstans tycker du och var det värt pengarna?

jag är riktigt nöjd med mitt berik ställ. dock ångrar jag mig att jag inte köpte helställ istället för 2-delat.

BTW, Berik är lätt snyggast!

jag är riktigt nöjd med mitt berik ställ. dock ångrar jag mig att jag inte köpte helställ istället för 2-delat.

BTW, Berik är lätt snyggast!

Vadåda? 2delat funkar inte eller?

Ja alltså det finns inget snack om saken att Berik är snyggare men användarmessigt, Är Berik bara ett ställ som ser bra ut och inget mer?

Vadåda? 2delat funkar inte eller?

Ja alltså det finns inget snack om saken att Berik är snyggare men användarmessigt, Är Berik bara ett ställ som ser bra ut och inget mer?

klart det fungerar, men inte fan delar jag på stället, någonsin. därför kunde jag lika gärna köpt ett helställ som är mycket säkrare.

dock saknar jag lite fickor, har enbart två små innanför jackan, men det är väl knappast bättre på några andra skinnställ antar jag?

Köp det som sitter bäst.

Bra att du tog upp det! Vilken butik kan man åka till från sthlm och testa båda?

Jag menar Lelles lär ju inte ha massa Berik och Charger ställ liggandes på hög som man kan testa. Ringer man och ber dom hämta hem båda i den storlek jag vill ha eller hur gör man om man vill testa dom?

klart det fungerar, men inte fan delar jag på stället, någonsin. därför kunde jag lika gärna köpt ett helställ som är mycket säkrare.

dock saknar jag lite fickor, har enbart två små innanför jackan, men det är väl knappast bättre på några andra skinnställ antar jag?

Nä jag kan också tänka mig det, möjligtvis att man drar av jackan om man stanar och tar en fika men på skinnstället kan man ju bara dra av sig överdelen efter lite cpryck och vridande :P

Last edited:

Och om du ska ha en tröjja på dig kan det väl knappast spela någon roll hur stället ser ut?

Skippa tröjjan, det ser bara fånigt ut.

Och om du ska ha en tröjja på dig kan det väl knappast spela någon roll hur stället ser ut?

Jo men byxorna gör ju en massa också kanske?
Jag tycker det är snyggt med tröja över ser så jävla seriöst ut om man kommer i helställ

Kul att du ändå tycker det när din moppeburnout på din Profil har en Svart hoodie :D HA! :D

Last edited:
Berik stället är helt klart snyggast. Funderar själv på ett sådant.
Köp ett helställ, sitter bättre på kroppen. Jag har bara haft helställ sedan många år tillbaka och du kan lätt bara kränga av dig överdelen om du nu stannar för att fika eller något sådant

Berik stället är helt klart snyggast. Funderar själv på ett sådant.
Köp ett helställ, sitter bättre på kroppen. Jag har bara haft helställ sedan många år tillbaka och du kan lätt bara kränga av dig överdelen om du nu stannar för att fika eller något sådant

Jo precis, jag har inga funderingar på 2delat, ser egentligen bara nackdelar med det... Det kan slarvas nångång och man "glömmer" jackan, kedjan imellan kan paja och då är man but*ucked osv...

Nä men det lutar väldigt mycket åt Berikstället men återigen.
Hur går man till väga för att testa dom båda ställen. gärna i samma butik så man kan jämföra rakt av.

Hahahaa... yeeeah right! :arsele

Stumpan då :pannkyss

Tro mig, du kommer se allt annat än seriös ut när du kommer med Quasimodo-puckel på ryggen & oskrapade knäpuckar, ihop med 30mm fegisrand :hihi

Rent ställmässigt får A-stars min röst :tummenupp

Jag som la snällsidan till och struntade i sågningen, så kommer du och dräper :D:hihi

Last edited:
Tro mig, du kommer se allt annat än seriös ut när du kommer med Quasimodo-puckel på ryggen & oskrapade knäpuckar, ihop med 30mm fegisrand :hihi

Rent ställmässigt får A-stars min röst :tummenupp

Hahaaha jo kanske sant men nu tänker jag på kvalitén på ställen och hur dom sitter, måste ju som sagt testa dom men vet inte vart och hur jag ska gå tillväga

*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...