Alpinestars eller Berik?

Jag köpte ett Berik LS1 förra hösten hos DinMc. Då va det iaf rea och de hade flera storlekar :) Det går dock inte att använda när det är lite kyligt eftersom det är perforerat. Dock så är det grymt skönt när sommarvärmen kommer fram :yoparty

Jag köpte ett Berik LS1 förra hösten hos DinMc. Då va det iaf rea och de hade flera storlekar :) Det går dock inte att använda när det är lite kyligt eftersom det är perforerat. Dock så är det grymt skönt när sommarvärmen kommer fram :yoparty

ÄNTLIGEN lite användabar info! :)

Vad fick du ge för det då?
Perforering är ju bara skönt jag kommer inte åka med varken min nya hoj eller skinnstället förän det börjar bli ca 15 grader ute och det kan nog ta till i mitten av maj :S

Sitter det bra och är det nått tjaffs med rengöring och så?

Jo jag kan tänka mig att det blir skitit men jag kommer nog aldrig ut o åka i bara skinställ utan blir oftast att jag drar på mig en tröja av nått slag men benen där kan ju bli lite jobbigt... Men vafan skinställ är till för att användas. Kommer använda det kanske 1gång i veckan, resten av dagarna har jag en annan jacka och byxor.

Men du har också Berik, Är det skönt att ha på sig... sitter det fel nånstans tycker du och var det värt pengarna?

Där är jag med dig till 100!

Varför envisas men en JÄVLA tröja över ett sådant schysst ställ???? En sak om du haft ett gammalt jofama då kna jag förstå om man vill ha en tröja tillomed jogging bralla över stället. Men inte på ett splitt nytt race ställ...

Och som du säger ställen är till för att användas varför då använda det 1gång i veckan och resten av gångerna en annan jacka och byxor :va

Föresten jag rästar för berik stället vit ligger i tiden och de är riktigt sköna, äger ett själv, inkrachat och fint :)

///Micke

Varför envisas men en JÄVLA tröja över ett sådant schysst ställ???? En sak om du haft ett gammalt jofama då kna jag förstå om man vill ha en tröja tillomed jogging bralla över stället. Men inte på ett splitt nytt race ställ...

Och som du säger ställen är till för att användas varför då använda det 1gång i veckan och resten av gångerna en annan jacka och byxor :va

///Micke

Nu har jag inte direkt nån erfarenhet hur stället ser ut med eller utan tröja men jag tycker det ser bra ut men tröja på gärna en sporthoj-tröja *reklam* :P

Jag kommer inte använda stället om jag inte är ute o kör den nya hojen och henne plockar jag nog ut på helgerna, vardagarna jobbar jag och det känns rätt så overkill att låta hojen stå o skräpa utanför jobbet då har jag min pendlar hoj till det. Skinnstället ska höra ihop med hojen och Berik tycker jag funkar kanon! :)

Nu har jag inte direkt nån erfarenhet hur stället ser ut med eller utan tröja men jag tycker det ser bra ut men tröja på gärna en sporthoj-tröja *reklam* :P

Jag kommer inte använda stället om jag inte är ute o kör den nya hojen och henne plockar jag nog ut på helgerna, vardagarna jobbar jag och det känns rätt så overkill att låta hojen stå o skräpa utanför jobbet då har jag min pendlar hoj till det. Skinnstället ska höra ihop med hojen och Berik tycker jag funkar kanon! :)

Tycker dock det ser cp skadat ut helst ett täll med ryggpuckel. Ser så posör ut också hahaha:)

Ok då är jag med... men tänk på att asfalten är hård och skrapar rätt nice utan ett ställ på kroppen :tummenupp

///Micke

Har Berikstället och det är rejält perforerat, så det är ganska kallt som nån skrev. Men det går att lösa genom att köra med windstopper el. liknande under. Ullunderställ är kanon för övrigt!

Folk kör väl med tröja utanpå om de vill, vad är problemet? :va

Har Berikstället och det är rejält perforerat, så det är ganska kallt som nån skrev. Men det går att lösa genom att köra med windstopper el. liknande under. Ullunderställ är kanon för övrigt!

Är det SÅ ventilerat, ser inte så illa ut på bilderna men det är väl bara posetivt, man vill gärna inte va lökig när man kliver av hojen och som du säger, man har gärna nått under typ långkallingar och nån slags termotröja på sig från Stadium :D Hahahaa!

Ja jag vetefan varför folk tjurar det är inte så att jag kommer måla en tröja med tusch på stället liksom :P

Tycker dock det ser cp skadat ut helst ett täll med ryggpuckel. Ser så posör ut också hahaha:)

Ok då är jag med... men tänk på att asfalten är hård och skrapar rätt nice utan ett ställ på kroppen :tummenupp

///Micke

Tro mig, JAG vet... klotade med mjukisar och tshirt påväg hem från en polare... rullgrus i mörker syns ju inte! :(

Last edited:
Är det SÅ ventilerat, ser inte så illa ut på bilderna men det är väl bara posetivt, man vill gärna inte va lökig när man kliver av hojen och som du säger, man har gärna nått under typ långkallingar och nån slags termotröja på sig från Stadium :D Hahahaa!
Mitt är perforerat på framsida lår och från naveln hela vägen upp. Skönt på sommaren, men lite kyligare på vår/höst OM man inte är förberedd på't. :tummenupp

Hade inte problemet konstaterats? det ser FÅNIGT ut!
Men det är väl mest för att visa sin "klubbtillhörighet" lite dumt att köra spritpenna på stället kanske...:rolleyes: .sen bor ju inte vissa hos mamma längre, så vem ska skrapa bort flugorna?, nej då är det bättre med en gammal collegetröja med lite fräcka tryck! "Stockholm Rubberburners":3freak

Själv kör jag tröjan UNDER jackan, varmast så! :tummenupp

Mitt är perforerat på framsida lår och från naveln hela vägen upp. Skönt på sommaren, men lite kyligare på vår/höst OM man inte är förberedd på't. :tummenupp

Hahhaaa... Jasså det säger du?
Shyst men som sagt, under våren och hösten plockar jag in min lilla baby och då ställer jag stället på tork till säsong :P

Hade inte problemet konstaterats? det ser FÅNIGT ut!
Men det är väl mest för att visa sin "klubbtillhörighet" lite dumt att köra spritpenna på stället kanske...:rolleyes: .sen bor ju inte vissa hos mamma längre, så vem ska skrapa bort flugorna?, nej då är det bättre med en gammal collegetröja med lite fräcka tryck! "Stockholm Rubberburners":3freak

Själv kör jag tröjan UNDER jackan, varmast så! :tummenupp

Jag tycker löjligt ut med bara raceställ på allmäna vägar, kul att ha på sig raceställ till polarn för o kika fotbollen :P Då ser det lite mer naturligt ut med en tröja på.

Last edited:
Vanish..klokt sagt!:tummenupp jag var ju också lite ironisk, kan förstå tröjans funktion i vissa lägen, dessutom är jag lite bitter att jag inte har en.:mad:

jag har ett berik LS1-5832-BK i vitt svart o silver :) haha, sitter skitbra överallt förutom i röven, lite pösigare än dem andra jag provade men de va trots allt det enda som passa mig o då prova jag allt ifrån berik till spyke, men dettta passa bäst (o de e inte extremt pösigt, de e liksom inte rossi tight).

Snyggast var berik och ja det vita på mitt ställ får man skrubba satan haha men de e de värt när man ska stå o hänga vid korvkiosken :P

Vanish..klokt sagt!:tummenupp jag var ju också lite ironisk, kan förstå tröjans funktion i vissa lägen, dessutom är jag lite bitter att jag inte har en.:mad:

Köp en SH tröja :tomten

Ne men allvarligt vad spelar det för roll vad folk här på SH tycker där dubbelmoralen är som högst. Det finns flera orsaker till att köra med tröja jag är varken för eller emot men ibland kan det vara praktiskt, fast jag kör utan!

Kör berik själv, skönt ställ.... för 2 år sen! Jag har blivit så smal så jag måste köpa ett mindre:( Men när det passade var det riktigt skönt. Kör berik:tummenupp

Va iväg till Lelles idag en snabbis och kikade på båda ställen...

Berik stället va helt klart snyggast men hade konstigt nog väldigt lite skydd jämfört med A-Stars stället. tex vid smalbenen så hade Berik inte ens nått skydd, Jo fine där ska skorna börja men ändå!

Kommer nog bli ett Berik Blade för min del, Nu ska det bara bokas och vänta på det... NÄR man har råd :(

Jag vill att du går in på din mc affär, klämmer berik över skydden vid axlar och ben och jämför med alpinestars. Berikskydden viker sig och det gör dom INTE på alpinestars, så är det en fråga om säkerhet du är ute efter, var god välj alpinestars.
dessutom, kolla sömmarna på det ställ du väljer mellan, hur tror du sömmarna reagerar olika vid klotning om dom är sydda rakt över eller nedåt?

berik gör svinsnygga ställ, men knappast ett ställ jag skulle köpa om jag tänkte på säkerheten före. jag vet INGEN som rekommenderar dessa ställ i butik.

*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...