Allt om nya Yamaha R1 2015 och framåt

Äntligen drar BSB igång, glöm inte hålla koll på Filip Backlund, go gubbe det du:banana

Bild från BSB förtest på Donington.

644417_10152768005793097_7362266202535579655_n.jpg
 
Nu börjar de första synpunkterna på nya R1an ramla in från raceteam, Michi Motorsport e på Catalunya o kör, de säger följande;

R1 Fazit efter 3 pass,varvtid: 1,52 Top Speed 290 mätt me GPS
På rakan kontra en 2011 S1krr med Akra o kit ECU har den inte en chans.
Antihopping koppling: Sålänge hojen e upprätt så e allt ok.
Handling: Oerhört lättkörd, ramlar nästan in i kurvorna. Kalas!
Anti Lift Control: Reglerar för hårt, hoppas att det går att ändra på me Kit ECU!
Dtc:Funkar kalas o reglerar endast lite.
Bromsar: Trots Z04 belägg dålig bromsverkan, hoppas att det går att åtgärda med bättre skivor som kommer om 4 veckor.

https://www.facebook.com/pages/Michi-Motorsport/313972905459382
 
Det e ju Lätthanterligheten jag tycker e det som lockar mest. att den e snabbast elelr ej spelar lixom ingen roll e ju ändå ett monster lixom
 
Det e ju Lätthanterligheten jag tycker e det som lockar mest. att den e snabbast elelr ej spelar lixom ingen roll e ju ändå ett monster lixom

Maxximus pratar ju om rena racerhojar nu. Som gathoj var ju R1 ca 3s snabbare än s1000rr enligt MCN runt Jerez.
 
Maxximus pratar ju om rena racerhojar nu. Som gathoj var ju R1 ca 3s snabbare än s1000rr enligt MCN runt Jerez.

Ja det e klart! Hur skall man annars kunna jämföra de? Det är på bana och endast på bana dessa hojar hör hemma. Vad har man för nytta av 200 hk & slide control när man kör om tant Asta på Essinge leden?
 
Japp! Hade hoppats fått den till Påsk. Det har tydligen redan levererats en R1M i Göteborg? Men min leverans vet inget nåt om........:confused:
 
Ja det e klart! Hur skall man annars kunna jämföra de? Det är på bana och endast på bana dessa hojar hör hemma. Vad har man för nytta av 200 hk & slide control när man kör om tant Asta på Essinge leden?
De kanske är jävligt tufft att åka om pensionärer med kontrollerat ställ? :tuttar:hihi
 
Ja det e klart! Hur skall man annars kunna jämföra de? Det är på bana och endast på bana dessa hojar hör hemma. Vad har man för nytta av 200 hk & slide control när man kör om tant Asta på Essinge leden?
När man dra znyyyyten såklart, dessutom heter min morsa Asta:fakta
 
Det har tydligen redan levererats en R1M i Göteborg? Men min leverans vet inget nåt om........:confused:

Jag tror att leveransplanen för de flesta M-modellerna ligger något senare än basmodellerna. Det verkar som att de flesta Yamahacenter fick en basmodell förra veckan, för att kunna ha den "Sverigepremiär" man hade i lördags. Mitt Yamahacenter (Luleå) fick båda hojar de beställt, min och den som ägaren till Yamahacentret själv tänker köra.
 
Enligt länken så fattar jag det som att R1an är en original fast med annat avgas medans bmwn är en racehoj?
 
Jag tror att leveransplanen för de flesta M-modellerna ligger något senare än basmodellerna. Det verkar som att de flesta Yamahacenter fick en basmodell förra veckan, för att kunna ha den "Sverigepremiär" man hade i lördags. Mitt Yamahacenter (Luleå) fick båda hojar de beställt, min och den som ägaren till Yamahacentret själv tänker köra.

Fick beskedet - början på Maj, idag. Minst 4 låååånga veckors väntan till då......:confused:
 
Ja det e klart! Hur skall man annars kunna jämföra de? Det är på bana och endast på bana dessa hojar hör hemma. Vad har man för nytta av 200 hk & slide control när man kör om tant Asta på Essinge leden?

Du skrev att de första rapporterna kommer från raceteamen.. Raceteamen bygger om hojarna rätt så ordentligt i allt ifrån chassi till motor, särskilt i wsbk och BSB. Så att exempelvis jämföra en race R1:a mot en race S1000RR är något helt annat än att jämföra med en helt original gat R1:a mot en original S1000RR.

Förstår du skillnaden mellan raceteam/racehoj och att köra en gathoj på bana?:D;)
Vad har Jerez för likheter med Essingeleden?:D
 
Jag tror att leveransplanen för de flesta M-modellerna ligger något senare än basmodellerna. Det verkar som att de flesta Yamahacenter fick en basmodell förra veckan, för att kunna ha den "Sverigepremiär" man hade i lördags. Mitt Yamahacenter (Luleå) fick båda hojar de beställt, min och den som ägaren till Yamahacentret själv tänker köra.

Yamaha center GBG fick in en R1M för precis en vecka sedan. Den levererades i Tors/fredags för snart en vecka sedan. Den är redan i trafik och kunden har bokat in 100-mila service redan:tummenupp
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top