Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jaså, fått den såld nu ?
skulle inte du köpa en kawasaki H2R ?
Tanken är handknackad.
Det förklarar bucklorna i tanken på den på mässan i Älvsjö...
Glömde såga R1M'en.
Det skiljer för lite mellan standard och M'en. Båda har aluminiumtank, lika mycket effekt i motorn. I princip lika mycket elektronikgodis i dem. Det GPS-extra som finns på R1M kan man vara utan. Båda har magnesiumfälgar, båda har fotpinnar bak(pinsamt för R1M) och är därmed 2-sits.
När Kawasaki 1991 gjorde en ZXR-gatmodell och en ZXR-R-banmodell så skiljde det åt alldeles för mycket för att det ens skulle vara möjligt att konvertera en R till en RR.
Motorn i RR hade andra kammar, kolvar, tätstegad låda, lättare bakram(UTAN FOTPINNAR) och betydligt lägre vikt.
R1M väger ju MER än vanliga R1!! Och då har den kolfiberkåpor - men INTE överallt! Sittkåpan bak är inte i kolfiber. Uselt.
Tanken är handknackad. Till vilken nytta när vanliga R1 har en serieproducerad i samma material, dvs billigare? Ingen viktbesparing nånstans.
Det var bättre förr!
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |