Allt om nya Yamaha R1 2015 och framåt

Den här var ju i och för sig fin... Fast det verkar tyvärr som att halvljuset bara är den vänstra lyktan och helljuset alltså borde vara den högra. Jag gillar när båda är tända hela tiden, annars ser det ut som att den ena är trasig...

http://youtu.be/ZWod24WB3VE
 
Ähhhhh men va faaaaaaaaan

Sicket jävla fult avgassystem, inge vidare framifrån heller.......Håller på att gå igenom bilderna på bike.se nu

men blir inte riktigt klok på designen !!!!!

Min retta är ruggigt mycket snyggare, sedan kanske denna är bättre...................men snyggast of all time är rettan i rött och svart från 04:a

Så är det bara !!


img.jpg
 
Den här var ju i och för sig fin... Fast det verkar tyvärr som att halvljuset bara är den vänstra lyktan och helljuset alltså borde vara den högra. Jag gillar när båda är tända hela tiden, annars ser det ut som att den ena är trasig...

http://youtu.be/ZWod24WB3VE

Nope, ledlamporna är positionsljus och därmed alltid tända. De mindre under är nog halv/helljus.
 
Fälgarna och bakramen är av magnesium. Alla dessa material har hjälpt till att hålla vikten nere till endast 199 kilo körklar. Torr väger den 179 kilo.

den 998 kubik stora motorn levererar 200 hästkrafter vid 13500 varv - utan trycksatt luftbox. Vridmomentet uppges till 122 newtonmeter vid 11500 varv. Motorn har en borrning på 79 millimeter,slag på 50,9 och kompression på 13.0:1

Detta var ju rätt fett, men inget som gör att jag byter in min gamla R1:a ändå
 
Nope, ledlamporna är positionsljus och därmed alltid tända. De mindre under är nog halv/helljus.

Jo tack, det vet jag. Men om du kollar på filmen så ser du att de kör den med bara vänster lykta tänd (halvljus). Jag pratar inte om positionsljusen.


För övrigt ser den betydligt smalare ut framifrån än de tidigare modellerna.
 
Jo tack, det vet jag. Men om du kollar på filmen så ser du att de kör den med bara vänster lykta tänd (halvljus). Jag pratar inte om positionsljusen.


För övrigt ser den betydligt smalare ut framifrån än de tidigare modellerna.

Men när du kör dagtid så räcker positionsljus..
Det jag själv annars också stör mig på är hojar som har dubbla framlampor varav endast den ena lyser för halvljus. Vilket betyder en hel del hojar..

Edit: ett tillval vore ju att byta ut de runda lamporna och ersätta med missiler. Perfekt för Bond;)
 
Last edited:
Gillart!

Snygg tycker jag! :tummenupp

Specen verkar lovande, nu är det bara att se om dom levererar med så det inte bara är en papperstiger, tror dock inte dom släpper en dud nu när det gäller! :)

Sugen är bara förnamnet............undrar om M är värt eller om det är bättre med ttx.......

Var signar man upp sig för en provkörning? Företrädesvis i Barcelona eller så...... :D
 
Men när du kör dagtid så räcker positionsljus..
Det jag själv annars också stör mig på är hojar som har dubbla framlampor varav endast den ena lyser för halvljus. Vilket betyder en hel del hojar..

Edit: ett tillval vore ju att byta ut de runda lamporna och ersätta med missiler. Perfekt för Bond;)

Frågan är om det är valbart. Det är det inte på min -12:a. Tändning på - positionsljus på. Motor på - halvljus på. Jag kan inte köra den utan minst halvljus med mindre än att jag rycker säkringen eller tejpar lyktorna. :va

För övrigt tror jag att vi tycker mer lika än inte. :krama

Jag skulle köpa en direCkt om jag fick möjlighet att köpa till ett missilpaket! :tummenupp
 
Kanske får omvärdera mina kommentarer jag snabbt slängde in om designen för en stund sedan !

För när jag nu studerat tekniken och specen så är det svårt att inte bli fett imponerad, en sådan här hoj ska ju först och främst smiskas skiten ur på bana............och hjälpa mig som förare att bli ännu bättre

Det är ju inget jag ska ha ståendes som ögongodis i vardagsrummet eller kramas med i sängen.

Här snackar vi hardcore-spec

traction control

slide control (arbetar baserat på nedläggningsvinkel)

kombi-ABS

quickshifter

launch control

wheelie control.

Inertial Measurement Unit (IMU) - möjliggör ABS som fungerar vid kurvtagning (R1 mäter acceleration i sex axlar)


Dessutom möjlighet att styra från sin Androidtelefon via speciell app !!!!!



Någon som vill köpa en 09:a ???
 
...

Det är ju inget jag ska ha ståendes som ögongodis i vardagsrummet eller kramas med i sängen.

...

Hur tänker du nu? Klart den skall kramas med. Varför sitter vi annars här inloggade på Sporthoj mitt i natten och dreglar över den nya R1:an istället för att kramas med våra partners i sängen? :dummer
 
Hur tänker du nu? Klart den skall kramas med. Varför sitter vi annars här inloggade på Sporthoj mitt i natten och dreglar över den nya R1:an istället för att kramas med våra partners i sängen? :dummer


:rodnar










:D Tjejen ropade precis uppifrån

- Men kom och lägg dig, vad är det som är så spännande på nätet
- Yamaha har släppt en ny R1:a
- Du är ju helt blåst
- Älskar dig med, kommer strax
 
Last edited:
Hur tänker du nu? Klart den skall kramas med. Varför sitter vi annars här inloggade på Sporthoj mitt i natten och dreglar över den nya R1:an istället för att kramas med våra partners i sängen? :dummer

Tjejer finns det ju gott om, R1M är ju limited! :hihi
 
:rodnar










:D Tjejen ropade precis uppifrån

- Men kom och lägg dig, vad är det som är så spännande på nätet
- Yamaha har släppt en ny R1:a
- Du är ju helt blåst
- Älskar dig med, kommer strax

Min sover redan. Hon hävdar att jag är beroende av Sporthoj. Jag säger inte emot. Däremot har jag inte sagt att den nya R1:an har visats nu. Hon säger att nästa hoj skall vara till henne. Det har hon sagt i två hojar nu... :rolleyes:

Tjejer finns det ju gott om, R1M är ju limited! :hihi

Jag lovar att inte säga något till din om du lovar att inte säga något till min. ;)





Nu skall i alla fall jag hitta till sängen. :hej
 
o varför går man tillbaka till 4 kolvs ok fram i ställt för 6 kolvs ok, som suttit på R1:an sedan 2007 ??
 
o varför går man tillbaka till 4 kolvs ok fram i ställt för 6 kolvs ok, som suttit på R1:an sedan 2007 ??

Om du tittar på bilderna en gång till och tänker viktbesparing så förstår du varför det är 4 kolvs ok och inte 6 kolvs ok.
Jag tycker mig se att viktbesparing har varit en mkt central del i utvecklandet av nya R1an, det genomsyrar ju hela designen på hojen. Den ser ju otrolig liten och lätt ut!
Att bakram och fälgar är i magnesium är ju ytterligare tecken på detta.
Skit i hur avgassystemet ser ut, det är väl en självklarhet att byta till ett eftermarknadssystem!
Jag kan tänka mig att motorn är väldigt hårt trimmad, titta på hur dom har jobbat med att få bort överskottsvärmen, det är ju nästan halvkåpa på hojfan för att bli av med värmen! :)
Jag gillar precis allt förutom dom två runda lyktorna som i mitt tycke förstör det minimalistiska med hojen!
Tummen upp för yamaha!:tummenupp:tummenupp
 
ABS verkar inte behöva så många kolvar... Samma på Honda är jag ganska säker på !
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top