Allt om nya Yamaha R1 2015 och framåt

Framifrån...

:brinnerup

Bifogat

• 2015-Yamaha-YZF-R1-EU-Race-Blu-Studio-008.jpg
    2015-Yamaha-YZF-R1-EU-Race-Blu-Studio-008.jpg
    235.1 KB · Visningar: 216
Den ena av dem är fem års vidareutveckling av det enda aktivt reglerade fjädringssystem som vunnit ett världsmästerskap. Har jag hört...
Dom kan dom, pöjkarna på Wilbers... ;) :hukarduckarochblundar

Var väl WSB innan elektroniken förbjöds? Mmm, den däringa prylen skulle klä på Kemora v21 2015. Som strikt vetenskaplig referens, naturligtvis. Joråsåatteh...

Last edited:
Hur en riktig racer ser ut.

Bifogat

• Yamaha YZR-M1  12-1.jpg
    Yamaha YZR-M1 12-1.jpg
    226.2 KB · Visningar: 191
Får kolla när jag kommer hem, vart lite avancerat att läsa på min antika mobil på vägen mellan örebro och karlstad. . . . . Det jag kan se per Bra ut iaf., över förväntan! :) Sen är det den där lilla detaljen med peng med. . . .blir ju inte gratis med allt man "måste" ha till. . . ;)

Dom kan dom, pöjkarna på Wilbers... ;) :hukarduckarochblundar

Tror faktiskt det är Sax som levererar BMW's prylar. I vilket fall som, du kommer att se bra ut när du kör åttor runt Niklas på denna. Och sedan spelar upp allt på din smartphone över kvällens pilsner...

jag har alltid varit Yamaha trogen, men är det bara jag som tycker att designteamet & utvecklarna får bakläxa ? trodde för en gångs skull att Yamaha skulle komma tillbaka med dunder o brak

detta känns som ett taffligt försök att vinna tillbaka lite marknad.

jag menar, så JÄVLA fet / bra spec har den inte...

edit. en sak var bra, extra kylare nere i fronten, + för alla banrävar

jag HOPPAS verkligen att jag byter åsikt den dagen jag ser den på YC i stan & kanske får testköra demohojen..

annars blir det tamefan märkesbyte

Tror faktiskt det är Sax som levererar BMW's prylar. I vilket fall som, du kommer att se bra ut när du kör åttor runt Niklas på denna. Och sedan spelar upp allt på din smartphone över kvällens pilsner...
Sten, sax, påse whatever - undrar hur limiterad den där M-modellen är?

Det var en vacker vision Du målade upp där, förhoppningsvis får vi chansen att utveckla den över en fika eller en bit endera helgen... :)

Förvånansvärt mycket godis faktiskt redan på grundversionen: Magnesiumfälgar, titanavgas, titanstakar och smidda kolvar! Fast stakarna och kolvarna kanske behövs om det är 200 ärliga-på-riktigt-hästar... :gnissla

...men hur faen ska man få på en båt på den med det där avgaset? :va

jag har alltid varit Yamaha trogen, men är det bara jag som tycker att designteamet & utvecklarna får bakläxa ? trodde för en gångs skull att Yamaha skulle komma tillbaka med dunder o brak

jag HOPPAS verkligen att jag byter åsikt den dagen jag ser den på YC i stan & kanske får testköra demohojen..

Och vilket märke tänkte du isåfall byta till? Bladen ser ut som skit, Gixxern är gammal och omodern, Ninjan har halvkåpa och kompressor:rolleyes: Och S-1000RR är ful som stryk, Panigalen är för dyr!

Röd-vit.

Bifogat

• Skärmavbild 2014-11-03 kl. 22.59.00.jpg
    Skärmavbild 2014-11-03 kl. 22.59.00.jpg
    36.3 KB · Visningar: 193

edit. en sak var bra, extra kylare nere i fronten, + för alla banrävar

Inför releasen var förväntningarna skyhöga.
1. Är den vassare än Panigale 1299 som är både lättare, starkare och definitivt mycket snyggare? Troligtvis inte.
2. Är den vassare än H2? Troligtvis, eller definitivt inte.
3. Är den vassare än nya S1000rr? Hoppas för guds skull det.
4. Vad händer när Honda och Suzuki släpper sina nya modeller? Helt plötsligt kan Yamaha hamna helt sist, med en helt ny modell... :va
Besviken på både specs och framför allt, utseende.

Dra åt helvete vilken fet hoj!

Visst, den har en bit kvar till att matcha R6:an i utseende.. Men helt klart aktuell om man nånsin ska åka literhoj igen!

Ska bara gå all-in i nån börsraket först.. :gnissla

Hur kan man vara besviken på hojen???
200 hästar utan ram air är mer än nog.
Design från M1 som folk har tjatat om att man vill ha i flera år nu.
Så jävla mycket elektronik så man måste vara ingenjör för att fatta vad som gör vad, men ändå kan man ändra allt med en app på mobilen!
Ni som är bevikna, vad mer vill ni ha? Kaffekokare och micro? Så man kan hänga vid korvmojjen lite längre?
Det här är en race hoj, den är byggd för att gå snabbt på en bana och jag tvekar inte en sekund att den gör det jävligt bra!

Rätt smutt hantering med höger tumme för navigering i instrumenteringen.

Bifogat

• 2015-Yamaha-YZF-R1-EU-Race-Blu-Detail-021.jpg
    2015-Yamaha-YZF-R1-EU-Race-Blu-Detail-021.jpg
    44.2 KB · Visningar: 205
  • 2015-Yamaha-YZF-R1-EU-Race-Blu-Detail-020.jpg
    2015-Yamaha-YZF-R1-EU-Race-Blu-Detail-020.jpg
    42.3 KB · Visningar: 184
  • 2015-Yamaha-YZF-R1-EU-Race-Blu-Detail-018.jpg
    2015-Yamaha-YZF-R1-EU-Race-Blu-Detail-018.jpg
    48.2 KB · Visningar: 177
Jag gillart! Spontant känns det tyvärr som dom kommer halka efter med 200 uppgivna hp. Skulle gärna sett ca 20 till på papperet för att det ska bli den dräpare man hoppats på.
Nu tror jag iofs ändå att den kommer kunna räcka långt.
Designmässigt kommer den sticka ut med den fronten....

Jo men Shootaz, ingen har sagt att det inte är tillräckligt. Problemet är att den gör säkert inte jobbet bättre än nån av dom andra nya hojarna (bara spekulationer) och är fruktansvärt ful på köpet gör inte saken bättre. Subjektivt omdöme så klart, vi kan bara spekulera tills den står i ett test mot dom övriga.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti