Allt om nya Yamaha R1 2015 och framåt

Har en R1år 15 på G! Har även tittat på ett SC Project slipon! Nån som hört R1an med sliponet i verklighet? Tror jag behåller katten och byter endast slutburken, men vore kul att få ett utlåtande! Låter galet högt på youtube, dock verkar de vara utan katt!

Nån som kan uttala sig?

Kom ihåg att det är en stor skillnad på ljudet beroende på om du har katalysator eller inte.
Katalysatorn dämpar ljudet ganska mycket.

Nu är det dags för moderator att ändra tråden till :

Nya Yamaha R1 2015-.......

Det verkar som att jag hämtar en på lördag! :) Den har Akrapovic slipon på! Nån som hört det i verkligheten? Får se om det behålls eller om det blir SC Project! :)

Graves Moto 1 ser nice ut också, men verkar som att man får beställa det från USA! Om man kör de-cat system, då antar jag att det inte går att besikta de sen utan att byta tillbaka?!

Graves Moto 1 ser nice ut också, men verkar som att man får beställa det från USA! Om man kör de-cat system, då antar jag att det inte går att besikta de sen utan att byta tillbaka?!

Har handlat en del av Veloxracing i England och dom säljer Graves till R1 15.
veloxracing.com

Har handlat en del av Veloxracing i England och dom säljer Graves till R1 15.
veloxracing.com
Hmm! Ska man räkna pris utan tax eller med? Ganska dyrt om man räknar med då? Sliponet skulle kosta 1500 mindre på USA med tull/moms osv..

Tjena, efter en koll på youtube vill jag tipsa om främst Arrow och även Yoshimura som har långa
ljuddämpare till R1 2015.

Kanske är jag lite gammeldags i mitt tycke, men få hojar gör sig med kort ljuddämpare.

Ok mer vikt men även betydligt tuffare.:yoparty

Tjena, efter en koll på youtube vill jag tipsa om främst Arrow och även Yoshimura som har långa
ljuddämpare till R1 2015.

Kanske är jag lite gammeldags i mitt tycke, men få hojar gör sig med kort ljuddämpare.

Ok mer vikt men även betydligt tuffare.:yoparty
Hmm...Arrow har alltid bra grejer likaså Yoshimura! Men, de blir ala GP style! Kort dvs!! :)

Knappt sömn! :) uploadfromtaptalk1442078538289.jpg nå graves eller SC project Slipon? Hade tänkt behålla katten!

Graves är mitt val. Kul med fler tillverkare även om de blir svårare att bestämma sig.
Bra val du gjorde färgmässigt:tummenupp

Last edited:
Det vart ett SC Project slip on! Blir intressant att höra det sen! :)

Börjat spridas lite rykten på amerikanska forum om recall för R1/R1M -15 pga svagheter i växellådan :näsblod Jag ringde till Yamaha Sverige men de hade inte fått in någon sån information, inte än i varje fall. Skulle man vara drabbad av någon recall what so ever så skickas alltid info ut till alla enligt bilregistrets ägaruppgifter.

Obs, inte säkert om det gäller alla hojar eller bara en viss batch osv. Rykten på internet behöver inte alltid stämma ;)

Last edited:
Detta kanske är hädelse i denna tråd att ens diskutera men tror ni att Yamaha har några planer på en ny streethoj ala FZ1n fast baserad på nya R1 M kanske? Senaste FZ1 byggdes väl 2010 om jag inte missminner mig och sen dess har det varit tyst förutom MT modellerna som faktiskt är rätt tråkiga streethojar.

Jag menar tänk er en japansk street som faktiskt kan konkurrera på riktigt mot SD 1290, Tuonon och S1000R. De har ju verkligen ett guldläge nu att släppa ett riktigt monster med 190 hkr i motorn och alla gizmos från R1an. Mumma :yoparty
Det går ju annars rykten om att Ducati är på gång med sin nya streetfighter baserad på 1199an. Om inte Yamaha släpper något innan så blir det nog en sådan, lär bli galen :hihi

Så vad tror ni? :)
Måste fan säga grattis till 2015 års "kristallkulepris" :tummenupp
yamaha-mt-10-827_827x510_51447837047.jpg
http://www.bike.se/nyheter/yamaha-mt-10-fullblodsfighter

Jäklar vad grym MT10:an är. Riktigt habegär så fort jag såg den! :rock

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...