Allsvenska hockeytråden

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Örebro HK - Leksands IF 1 (2,10)
Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 2 (1,90)
Mora IK - Troja/Ljungby 1 (1,80)
BIK Karlskoga - Karlskrona HK 1 (1,40)

Ca 10ggr pengarna. Sweet! En halv tank soppa! :yoparty
Våga fan inte blanda in Oskarshamn-Almtuna. :rodnar
Trist att betta mot LIF men tror som SGM på svacka + att dom har svårt för/med nerkingar.
 

Zackiii

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Ort
Västerås
Hoj
02 Gsx-r 750 , 03 WR250F
Örebro HK - Leksands IF 1 (2,10)
Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 2 (1,90)
Mora IK - Troja/Ljungby 1 (1,80)
BIK Karlskoga - Karlskrona HK 1 (1,40)

Ca 10ggr pengarna. Sweet! En halv tank soppa! :yoparty
Våga fan inte blanda in Oskarshamn-Almtuna. :rodnar
Trist att betta mot LIF men tror som SGM på svacka + att dom har svårt för/med nerkingar.


Tror du verkligen rumpmasarna spöar Troja?:arsele Grabbarna från Ljungby har ju startat den här säsongen riktigt starkt

För övrigt kändes matchen IKO-AIS som den jag var mest lugn över, Almtuna har verkligen inte varit bra!
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tror du verkligen rumpmasarna spöar Troja?:arsele Grabbarna från Ljungby har ju startat den här säsongen riktigt starkt

Yupp. Kopitar börjar få laget på fötter.
Mora kommer hamra ner dom :smasha
Dessutom har Troja hyrt den billigaste buss som finns, den håller till Lindesberg sen får grabbarna knuffa. :hihi
Inga fördomar här inte! :tummenupp
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ja usch Bik spelar ju gris hockey! Kommer ihåg den väldigt fula tacklingen på Nicklas Lundgren (VIK) förra året då han bröt ett ben i handen :mad:

Nej Kommunal dopade lag som Karlskoga & Leksand får gärna förlora alla resterande matcher :7peta

Näääh stackarn fick han en tackling?
Jag minst en gång då Nisse från Hult tackla Damen från Krogbacken så hon ramlade omkull, detta var nångång på 1900-kallt, alla från Hult är helt enkelt ligister.

Jag förstår inte hur man kan spela grishockey o ligga där man ligger i serien, är alla livrädda för BIK o ger bort matcherna eller vad handlar det om? Spelarna i de andra laget torde väl vara jävligt mycket bättre än att ett lag med grisar kan åka runt o tackla sig upp i toppen?
 

Zackiii

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Ort
Västerås
Hoj
02 Gsx-r 750 , 03 WR250F
Näääh stackarn fick han en tackling?
Jag minst en gång då Nisse från Hult tackla Damen från Krogbacken så hon ramlade omkull, detta var nångång på 1900-kallt, alla från Hult är helt enkelt ligister.

Jag förstår inte hur man kan spela grishockey o ligga där man ligger i serien, är alla livrädda för BIK o ger bort matcherna eller vad handlar det om? Spelarna i de andra laget torde väl vara jävligt mycket bättre än att ett lag med grisar kan åka runt o tackla sig upp i toppen?

Det förstår du inte? Nehe titta på Kanadas landslag brukar ligga i toppen och brukar vara duktiga på gris hockeyn.
För övrigt tappade jag all respekt för BIK när jag hörde att fansen stog och skrek " låt han dö " efter att en Örebro spelare fått hjärtstopp i en match mot er. Detta hände alltså under upplivningen.

Gris fans.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det förstår du inte? Nehe titta på Kanadas landslag brukar ligga i toppen och brukar vara duktiga på gris hockeyn.
För övrigt tappade jag all respekt för BIK när jag hörde att fansen stog och skrek " låt han dö " efter att en Örebro spelare fått hjärtstopp i en match mot er. Detta hände alltså under upplivningen.

Gris fans.

Menar du att kanadickerna är dåliga hockeyspelare då o bara skrämmer motståndarna till vinst?
Jag var på plats, stod en handfull muppar o skrek låt han dö, några tusen stod o höll andan o ett gäng Karlskogingar o Örebrosupportrar som ville slå ihjäl en handfull tidigare nämnda muppar.
Det har i alla år varit en stor "rivalitet" mellan Örebro o Kga, vid ett givet klockslag under samtliga matcher så gick ramsan "hata, hata, hata Örebro" något som 99% vet o förstår är med glimten i ögat men som alltid ett gäng enprocentare anammar o tar på fullaste allvar.
I detta fall så var det en Örebroare som låg på isen varpå dessa enprocentare som inte direkt förstod allvaret tyckte det var roligt att dra en osmaklig ramsa, men tillome dessa personer höll direkt käften när det stod klart att det var HLR på g, det hände INTE under upplivningen.
 

Zackiii

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Ort
Västerås
Hoj
02 Gsx-r 750 , 03 WR250F
Menar du att kanadickerna är dåliga hockeyspelare då o bara skrämmer motståndarna till vinst?
Jag var på plats, stod en handfull muppar o skrek låt han dö, några tusen stod o höll andan o ett gäng Karlskogingar o Örebrosupportrar som ville slå ihjäl en handfull tidigare nämnda muppar.
Det har i alla år varit en stor "rivalitet" mellan Örebro o Kga, vid ett givet klockslag under samtliga matcher så gick ramsan "hata, hata, hata Örebro" något som 99% vet o förstår är med glimten i ögat men som alltid ett gäng enprocentare anammar o tar på fullaste allvar.
I detta fall så var det en Örebroare som låg på isen varpå dessa enprocentare som inte direkt förstod allvaret tyckte det var roligt att dra en osmaklig ramsa, men tillome dessa personer höll direkt käften när det stod klart att det var HLR på g, det hände INTE under upplivningen.

Nej har aldrig sagt att Kanada är dåliga, aldrig sagt att BIK är dåliga säger att dom lirar grishockey.
Det är ju bevisligen ett vinnande koncept :p
Alltså Bofors är bra ! Om du kollar in mitt tips högre upp tror jag även att dom vinner ikväll.
Men sen är dom kommunal dopade precis som Leksand.
Du har säkert suttit framför tv,n själv, under hockey VM å svurit åt Kanada när dom kanske går in överdrivet hårt i en tackling eller kör med tjuvnyp.

Hoppas verkligen att ni gick och tog dessa individer som skrek i örat!
Skönt att höra att det finns vettigt folk i Karlskoga också :p
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Ibland är det rät kul att läsa matchchatten på Djurgårdens hemsida: "***Livekommentator: (Joel)***: En i publiken lackar ur och kastar in ett par glasögon mot isen.....
20:00, 12 oktober 2012" :hihi Borde bli svårt att se matchen utan glasöon...:D:D
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nej har aldrig sagt att Kanada är dåliga, aldrig sagt att BIK är dåliga säger att dom lirar grishockey.
Det är ju bevisligen ett vinnande koncept :p
Alltså Bofors är bra ! Om du kollar in mitt tips högre upp tror jag även att dom vinner ikväll.
Men sen är dom kommunal dopade precis som Leksand.
Du har säkert suttit framför tv,n själv, under hockey VM å svurit åt Kanada när dom kanske går in överdrivet hårt i en tackling eller kör med tjuvnyp.

Hoppas verkligen att ni gick och tog dessa individer som skrek i örat!
Skönt att höra att det finns vettigt folk i Karlskoga också :p

Skillnaden mellan BIK o Kanada är väl främst att Kanada alltid har domaren med sig o därför kan spela ett fult spel, BIK har ingen domare med sig så man kan inte spela sån grishockey som alla vill påstå, det skulle kosta mer än det smakar i slutändan.
Sen undrar ja väl vilket lag som inte får lite kommunala pengar, BIK är väl sponsrade med sisådär 700000, inte så himla mycket pengar direkt.
Örebro är sponsrade av uppenbart kriminella pengar, det tycker iaf jag är lite sisådär :/

Vad som hände med dessa individer har jag ingen aning om o jag bryr mig väldigt lite om dessa personer också så de skitsamma.
Vi hyllade för övrigt både Lihagen o Wolmer (domaren som gjorde HLR) vid senare tillfälle.

Behrn Arena, Sveriges pinsammaste arena? Lyset funkar inte ens :D
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Asså Leksands spel fram till målchanserna är ju helt underbara men det ska tydligen till en liten fjunis för att lyckas sätta pucken på mål ens, men men, bara titta o njuta medans Örebro blir bortspelade, gör ju inget om det inte blir mål :D
 

Zackiii

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Ort
Västerås
Hoj
02 Gsx-r 750 , 03 WR250F
Skillnaden mellan BIK o Kanada är väl främst att Kanada alltid har domaren med sig o därför kan spela ett fult spel, BIK har ingen domare med sig så man kan inte spela sån grishockey som alla vill påstå, det skulle kosta mer än det smakar i slutändan.
Sen undrar ja väl vilket lag som inte får lite kommunala pengar, BIK är väl sponsrade med sisådär 700000, inte så himla mycket pengar direkt.
Örebro är sponsrade av uppenbart kriminella pengar, det tycker iaf jag är lite sisådär :/

Vad som hände med dessa individer har jag ingen aning om o jag bryr mig väldigt lite om dessa personer också så de skitsamma.
Vi hyllade för övrigt både Lihagen o Wolmer (domaren som gjorde HLR) vid senare tillfälle.

Behrn Arena, Sveriges pinsammaste arena? Lyset funkar inte ens :D

700? Sitter på mobilen nu så orkar inte söka rätt på artikeln, men har för mig att när dom bytte namn till Karlskoga skulle dom få 7mille varje år? ( kan söka rätt på den sen)
VIK får inga skatte miljoner så vitt jag vet! ( inte avundsjuk alls)

Haha. Ja Fahlander får väl öppna plånboken igen :p
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Asså Leksands spel fram till målchanserna är ju helt underbara men det ska tydligen till en liten fjunis för att lyckas sätta pucken på mål ens, men men, bara titta o njuta medans Örebro blir bortspelade, gör ju inget om det inte blir mål :D

De snurrar runt av bara helvete, men ingen verkar kunna sätta dit den...det har varit krigarnas problem länge nu.

Så kommer det kontringsmål i baken bäst vad det är. Men jag är inte bitter. :crash
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
700? Sitter på mobilen nu så orkar inte söka rätt på artikeln, men har för mig att när dom bytte namn till Karlskoga skulle dom få 7mille varje år? ( kan söka rätt på den sen)
VIK får inga skatte miljoner så vitt jag vet! ( inte avundsjuk alls)

Haha. Ja Fahlander får väl öppna plånboken igen :p

Nej för fan, du har läst fel på en nolla, det är 700000, så inte ens en miljon.
Så sponsorpengarna från Karlskoga kommun är väl mindre än vad andra lag får bara för att :D
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
De snurrar runt av bara helvete, men ingen verkar kunna sätta dit den...det har varit krigarnas problem länge nu.

Så kommer det kontringsmål i baken bäst vad det är. Men jag är inte bitter. :crash

Mjo, men som sagt, det är ju fint att se på för en annan iaf :D
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Får bara Örebro in nåt kontringsmål till så sitter tipset! :tummenupp

Vafan sitter jag å håller på Örebro? :huvet
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top