Allsvenska hockeytråden

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det känns lite "sådär" när man bara klara av att ta 2 pinnar med det laget igår... Men Landeskog var iaf. bra!:) Och tydligen så spelade inte DIF skitdåligt, om man ska läsa matchchatten på hemsidan, (jag såg inte matchen själv) men han kan ju ha varit överdrivet positiv..

Med Landeskog hemma igen och en Murray som får lite matchfart så blir man nog svårslagna.
Örebro är inte lättslagna, definitivt inte på sin hemmaarena.
Vi lär få smaka på när vi tar oss dit imorgon.
Hoppas killarna är lite mer tända än mot Västerås. :smasha
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Med Landeskog hemma igen och en Murray som får lite matchfart så blir man nog svårslagna.
Örebro är inte lättslagna, definitivt inte på sin hemmaarena.
Vi lär få smaka på när vi tar oss dit imorgon.
Hoppas killarna är lite mer tända än mot Västerås. :smasha

Visst är det så, Örebro ligger ju där dom ligger av en anledning, men DIF SKA inte var lättslagna heller, i synnerhet inte på hovet!:fakta Men jag hoppas att DIF tar in en mental coach snart om dom inte börjar spela som ett lag. Och appropå Norge: det verkar ha varit rätt grinigt i matchen Malmö–Bik Karlskoga: Utv, Malmö: 10x2, 1x10. Bik Karlskoga: 8x2, 1x10.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
J-vlar va bra dom är.
Är nog lite överraskning för dom flesta. :)

Konstigt nog fortfarande en överraskning trots att de typ legat top 6 i 12 år eller nåt, trots att man tappar sina toppspelare till elitklubbar varje år.
Skulle va intressant o se hur många spelare per år som går till elitserien från varje klubb.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Visst är det så, Örebro ligger ju där dom ligger av en anledning, men DIF SKA inte var lättslagna heller, i synnerhet inte på hovet!:fakta Men jag hoppas att DIF tar in en mental coach snart om dom inte börjar spela som ett lag. Och appropå Norge: det verkar ha varit rätt grinigt i matchen Malmö–Bik Karlskoga: Utv, Malmö: 10x2, 1x10. Bik Karlskoga: 8x2, 1x10.

Det är alltid lite grinigt när BIK spelar, av nån anledning så har ju BIK nåt rykte om att spela grishockey o det blir lite extra grinigt på planen.
Men jag tycker det är konstigt för jag har för mig det är hockey som ska spelas inte fotboll, så att gnälla på att ett lag tacklas lite hårdare än de andra förstår jag inte riktigt:va
Vi gjorde Emil Kåberg till en stjärna :rock
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Det är alltid lite grinigt när BIK spelar, av nån anledning så har ju BIK nåt rykte om att spela grishockey o det blir lite extra grinigt på planen.
Men jag tycker det är konstigt för jag har för mig det är hockey som ska spelas inte fotboll, så att gnälla på att ett lag tacklas lite hårdare än de andra förstår jag inte riktigt:va
Vi gjorde Emil Kåberg till en stjärna :rock

Fullkontaktbalett!:yoparty Nä, men visst är hockey en kontaktsport, jag reagerade lite på att rätt mycket utvisningar...:hihi
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Fullkontaktbalett!:yoparty Nä, men visst är hockey en kontaktsport, jag reagerade lite på att rätt mycket utvisningar...:hihi

Ja det blir ju utvisningar för att de andra börjar grina o en bikare slår de som grinar ännu hårdare o då blir domaren arg :D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
BIK spelar faktiskt inte den vackraste av hockey...har i minne när jag var över och kikade på BIK-LIF, och det blev en LIVSHOTANDE knäskada direCkt !!!!!11one på en bik-are, samma lirare var ihop och logs på isträning med en lagkamrat ett par dagar senare.

Han bars ut i värsta james-brown-stuk från sce...isen. :hihi

/J
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
BIK spelar faktiskt inte den vackraste av hockey...har i minne när jag var över och kikade på BIK-LIF, och det blev en LIVSHOTANDE knäskada direCkt !!!!!11one på en bik-are, samma lirare var ihop och logs på isträning med en lagkamrat ett par dagar senare.

Han bars ut i värsta james-brown-stuk från sce...isen. :hihi

/J
En bikare viker sig inte i onödan, men de har så bra läkkött så de är fit for fight efter ett par dar :D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
En bikare viker sig inte i onödan, men de har så bra läkkött så de är fit for fight efter ett par dar :D

ASG - jag som bara trodde målvakten var italiensk förra året. :hihi Kul ändå med så många starka lag i år, finns inga givna segrare längre. :)
 

Zackiii

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Ort
Västerås
Hoj
02 Gsx-r 750 , 03 WR250F
Ja usch Bik spelar ju gris hockey! Kommer ihåg den väldigt fula tacklingen på Nicklas Lundgren (VIK) förra året då han bröt ett ben i handen :mad:

Nej Kommunal dopade lag som Karlskoga & Leksand får gärna förlora alla resterande matcher :7peta
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ja usch Bik spelar ju gris hockey! Kommer ihåg den väldigt fula tacklingen på Nicklas Lundgren (VIK) förra året då han bröt ett ben i handen :mad:

Nej Kommunal dopade lag som Karlskoga & Leksand får gärna förlora alla resterande matcher :7peta


:hihi Nu börjar det ta sig, vad händer med VIK när Bulan och Mickis återgår till NHL? :arsele
 

Zackiii

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Ort
Västerås
Hoj
02 Gsx-r 750 , 03 WR250F
:hihi Nu börjar det ta sig, vad händer med VIK när Bulan och Mickis återgår till NHL? :arsele


Jo du det ska jag förklara för dig!
När NHL kommer igång igen leder Bulan poängligan och han blir avtackad på ett snyggt sätt, under denna avtackning går VIK ut med att Nicklas Lidström spelar igen och elitserien är ett faktum :Bugar
 

Zackiii

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Ort
Västerås
Hoj
02 Gsx-r 750 , 03 WR250F
Tänkte passa på att berätta hur kvällens matcher slutar :tummenupp

BIK-KHK 1
MIK-Troja X
TAIF-DIF 2
ÖHK-LIF 2
IKO-AIS 1

Odds 25,21
Insats 50:-

Utbetalning 1261:-


Pengar på banken :fakta
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag tror TAIF tvålar till DIF faktiskt...Leksingarna, fan vet...tror det är svacka på G. :(
 

Zackiii

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Ort
Västerås
Hoj
02 Gsx-r 750 , 03 WR250F
Jag tror TAIF tvålar till DIF faktiskt...Leksingarna, fan vet...tror det är svacka på G. :(

DIF MÅSTE rycka upp sig nu annars kan dom lägga ner känns det som!
Och du ska inte vara orolig, Leksand kommer övertala kommunen att gå i bogen för 25mille. LIF lever vidare för att gå bort sig i kvalserien ännu en gång.:D
Sen är det dags att nån plockar ner Örebro på marken igen & det är LIF som måste göra det ikväll!
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Ska se HV lira hemma imorgon... problemet är nog att jag fasen inte kan några namn på spelarna längre än typ Davidsson.... :näsblod
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
DIF MÅSTE rycka upp sig nu annars kan dom lägga ner känns det som!
Och du ska inte vara orolig, Leksand kommer övertala kommunen att gå i bogen för 25mille. LIF lever vidare för att gå bort sig i kvalserien ännu en gång.:D

ASG, ja, hur fasen skall man annars veta att det är vår? Ännu en missad kvalserie är ju det säkraste vårtecknet...
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top