Allsvenska hockeytråden

Zackiii

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Ort
Västerås
Hoj
02 Gsx-r 750 , 03 WR250F
Va tyckte ni om domarens insats i Örebro-LIF matchen?

Polarn som va där tyckte att det var helt bedrövligt så mycket han missade men jag tyckte isåfall det var lika åt båda hållen?

Tycker det är underbart med domare som vågar ta "diving" utvisning, det hör verkligen inte hemma i hockeyn.
Klart det var Mitell som kastade sig också:gnissla
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Tycker det är underbart med domare som vågar ta "diving" utvisning, det hör verkligen inte hemma i hockeyn.
Klart det var Mitell som kastade sig också:gnissla

Ja, de verkar som vi kan vara överens om att min polare är lite hemmablind o sur över förlusten.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Ett par lättade djurgårdare idag också skulle ja tro Fasth verkar ha vart en svår nöt att knäcka, han slappna väl av lite där med 2 sekunder kvar att spela i andra o då lyckades de peta in en :p

Jo man är lite lätt överraskad, ja menar, ta poäng 2 matcher i rad, det var länge sen sist!:D Vad det lät på liverapporteringen så var det inte speciellt offensivt spel, därav att det var lite målsnålt. Viktor Fasth är en duktig målvakt, men han är alldeles för lättretad, en svaghet man BÖR utnyttja.:fakta
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jo man är lite lätt överraskad, ja menar, ta poäng 2 matcher i rad, det var länge sen sist!:D Vad det lät på liverapporteringen så var det inte speciellt offensivt spel, därav att det var lite målsnålt. Viktor Fasth är en duktig målvakt, men han är alldeles för lättretad, en svaghet man BÖR utnyttja.:fakta

Jaja, såja, poäng mot dedär två lagen är inte mycket att glädjas över :D
Nerå, men Landeskog tycks ju ge lite effekt iaf, men det behövdes ju en ex-bikare för att stänka dit en bakom Fasth :p
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jaja, såja, poäng mot dedär två lagen är inte mycket att glädjas över :D
Nerå, men Landeskog tycks ju ge lite effekt iaf, men det behövdes ju en ex-bikare för att stänka dit en bakom Fasth :p

Som det ser ut just nu får man glädjas över dom få poäng man tar!:D
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jaha det gick ju inge vidare 3av 5 rätt och 50:- i sjön :rodnar

Men det tar vi igen med morgondagens matcher :D
Asplöven-VIK 2
SSK-MIF 1

Odds 3,06
Insats 70:-

Utbetalning 214:-

Den här gången sitter den!

Tre av fyra här men det gav inte mycket utdelning heller. :(
Tyckte nog domaren var på LIF's sida idag.
Har f-n inte varit så dom andra matcherna så det jämnar väl ut sig sa han som sket i våffeljärnet.

Landeskog verkar ju vara vad doktorn ordinerat för DIF.
Kan nog bli en gruvligt svårtippad serie det här.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Tycker det är underbart med domare som vågar ta "diving" utvisning, det hör verkligen inte hemma i hockeyn.
Klart det var Mitell som kastade sig också:gnissla

Medhåll på den! Jag förstår inte varför det inte tas mera utvisningar för diving som dom sa att dom skulle inför säsongsstarten för några år sen!
 

Zackiii

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Ort
Västerås
Hoj
02 Gsx-r 750 , 03 WR250F
Jaha det gick ju inge vidare 3av 5 rätt och 50:- i sjön :rodnar

Men det tar vi igen med morgondagens matcher :D
Asplöven-VIK 2
SSK-MIF 1

Odds 3,06
Insats 70:-

Utbetalning 214:-

Den här gången sitter den!


Yes ligger + 94:- Fortsätter det så här kan man ju köpa ny hoj till våren :glömdet

Underbart att dom spöar Asplöven borta, dom verkar ju vara svåra hemma!
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Yes ligger + 94:- Fortsätter det så här kan man ju köpa ny hoj till våren :glömdet

Underbart att dom spöar Asplöven borta, dom verkar ju vara svåra hemma!

De blir en ny hjälm för dig kanske snarare :p
Samma utdelning på återstående omgångar blir väl ett par hundra under 4000 :D
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Yes ligger + 94:- Fortsätter det så här kan man ju köpa ny hoj till våren :glömdet

Underbart att dom spöar Asplöven borta, dom verkar ju vara svåra hemma!

De blir en ny hjälm för dig kanske snarare :p
Samma utdelning på återstående omgångar blir väl ett par hundra under 4000 :D
 

Zackiii

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Ort
Västerås
Hoj
02 Gsx-r 750 , 03 WR250F
De blir en ny hjälm för dig kanske snarare :p
Samma utdelning på återstående omgångar blir väl ett par hundra under 4000 :D

Ny hjälm är inte att förakta :rolleyes:
Man kanske skulle spela på när Malmö sparkar tränaren, kan inte vara långt borta nu.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ny hjälm är inte att förakta :rolleyes:
Man kanske skulle spela på när Malmö sparkar tränaren, kan inte vara långt borta nu.

Ne det är ju fint de me, ja köpte ny för inte längesen =)

Spela på när Conny kommer tillbaka för o frälsa örebro, jag satsar på 6e november, borde väl ge utdelning på ett par ören :D

Såg för övrigt en kommentar åter igen på na.se att örebro minsann drar mer publik än de lilla sketna bofors, skrattar lika mycket varje gång en örebroare dribblar bort sig själv så hårt. 100000 fler invånare o 1500 mer i publik måste va oerhört hedrande.
 

Zackiii

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Ort
Västerås
Hoj
02 Gsx-r 750 , 03 WR250F
Ne det är ju fint de me, ja köpte ny för inte längesen =)

Spela på när Conny kommer tillbaka för o frälsa örebro, jag satsar på 6e november, borde väl ge utdelning på ett par ören :D

Såg för övrigt en kommentar åter igen på na.se att örebro minsann drar mer publik än de lilla sketna bofors, skrattar lika mycket varje gång en örebroare dribblar bort sig själv så hårt. 100000 fler invånare o 1500 mer i publik måste va oerhört hedrande.


Haha Ja lyckas vi vinna nästa match mot lillebror :tungan i deras hemma hall med 2 mål eller mer, kommer nog många närkingar gapa efter Kung Conny!
Annars måste jag säga att jag gillar Conny tycker det är synd att han inte kom till oss..

Publiksiffror tänker jag inte diskutera, Västeråsarna är väldigt svårflörtade. Efter en dålig hemma match märks det direkt på läktarna nästa match.:gråta
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Håller på Troja av alla anledningar.

Hoppas på att lockouten tar slut då vi med flera andra lag inte har råd att dopa oss.

Hoppas på magplask sen när NHL drar igång igen, om de nu gör det iår.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Haha Ja lyckas vi vinna nästa match mot lillebror :tungan i deras hemma hall med 2 mål eller mer, kommer nog många närkingar gapa efter Kung Conny!
Annars måste jag säga att jag gillar Conny tycker det är synd att han inte kom till oss..

Publiksiffror tänker jag inte diskutera, Västeråsarna är väldigt svårflörtade. Efter en dålig hemma match märks det direkt på läktarna nästa match.:gråta


Det gapades friskt efter kung conny redan efter första matchen, ungefär lika friskt som hur jävla kassa örebro är som inte ens lyckas vinna första matchen osv osv, härliga supportrar dedär :D
Nej det blir ju lite pinsamt att prata publiksiffror när man glömmer bort invånarantalet, men örebroare är ju bra på att göra bort sig :D

Det känns ju lite surt med typ 1500 pers en onsdag hemma mot Almtuna eller nåt men det är fortfarande en större del av invånarna än med ett fullsatt Behrn Arena typ =)
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Håller på Troja av alla anledningar.

Hoppas på att lockouten tar slut då vi med flera andra lag inte har råd att dopa oss.

Hoppas på magplask sen när NHL drar igång igen, om de nu gör det iår.

Troja går riktigt fint änsålänge i år, hoppas att det kan hålla i sig någorlunda.

Låt de lagen som tycker dem kan ta in NHL-spelare göra så, det ger en extra krydda att titta på, som Kenny Jönsson i Rögle för nåt år sen när han kom tillbaka.
Ett par spelare kan ändå inte bära ett helt lag genom en hel säsong så de skitsamma.

Edit: Kanske får tänka om lite då jag kom på att vi hade en målis förra säsongen som bar oss ganska duktigt stundtals :D Men det behövs ändå ett bra lagbygge kring dessa spelare, men men, återstår att se framtiden med NHL-spelare.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det verkar som att vi får sällskap av Timrå nästa år om dom inte får ÄNNU mera pengar av kommunen, finns det ingen hejd på hur många gånger en klubb ska bli räddad av kommunen? DÄR kan vi snacka om doping!:3freak http://www.dn.se/sport/ishockey/timra-ber-om-ekonomisk-hjalp
Men vad händer om dom inte får några pengar?:va

Problemet många gånger idag, vinn matcher för o dra publik o få in pengar, vinna matcher kostar, för vissa lag kostar det mer än vad man får in.
Ställa upp ett lag man har råd med o mest förlora så kommer det ännu mindre folk o man ligger ändå på lika mycket minus som om man köper in ett lite dyrare lag o vinner lite :gnissla

Aspekten att svenska hockeyligor börjar tappa mot övriga ligor är ju en del i det hela, de lag som har råd fortsätter att pressa på för att hålla uppe svensk hockey o de lite mindre ekonomiskt tunga lagen halkar efter.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top