Jag instämmer helt!!Tycker att Hoztics inlägg ovan slår huvudet på spiken ORDENTLIGT.
Vissa situationer kan man inte göra något åt som hojåkare beroende på att medtrafikanter helt enkelt gör något fel/missar. Men väldigt mycket kan vi påverka. De allra flesta gånger man är ute med hojen så dyker det upp någon form av incident. Med rätt fart på rätt ställe och körning med insidan så löser sig dock problemet oftast. Men om man INTE kör med insidan och har rätt fart på rätt ställe så kan en hojåkare LÄTT råka illa ut.
Och nu ska jag skriva något riktigt provocerande. Ni MED begåvningsreserv kommer nog att förstå, alla ni här på SH som saknar densamma får väl göra som vanligt, skrika moralkärring och föreslå mer bakhjulsåka i 250 blås framför kamerorna
Efter att ha varit reggad ett drygt år här på SH så har jag insett att det verkar väldigt viktigt med ballhetsfaktorn här. Att köra fort överallt är självklart och det skrivs gärna, att hjula överallt funkar på samma sätt, den stackars äldre mannen som råkar missa en hoj i 200 blås är en idiot som dom borde ta körkortet av o.s.v, någon med liten begåvningsreserv skrev en gång att en fartkontroll på just DET stället var idiotisk, att det sen framkom att det fanns ett dagis 150-200 m därifrån och att ungarna ofta passerade den vägen förändrade inte den UNGE mannens åsikt, fel att ha fartkontroll där.
Att köra ifrån farbror blå är ballt, skulle kunna fortsätta länge men poängen är helt enkelt att dessa inlägg OFTAST skrivs av UNGA gossar som så här långt uppnått ganska liten mogenhet.
Nu till saken och poängen, är unga människor verkligen mogna nog att åka hoj med dagens fartresurser? Personligen så har jag ofta funderat på detta när jag läst inlägg här på SH. Visst minns jag själv att man var odödlig i den åldern, visst gjorde jag dumheter även om jag ALLTID försökt att köra med insidan. Och jag minns även att man var rebellisk och ogillade farbror blå.
Men jag kan inte minnas att jag var bråkdelen så outlaw i trafiken att jag bara såg på MIN rätt oavsett vad jag gjorde.
Dags att höja körkortsåldern till minst 25 år för att åka hoj med viss prestanda??
Så unga män, skrik på nu![]()
Men jag höjer ett varningens finger och påpekar i all vänlighet att du nog inte bör ta strid för din åsikt.
Du är på tunn is.