Alla dessa olyckor.......

  • Thread starter Thread starter peppureikä
  • Start date Start date
En lösning på problemet tror jag skulle vara att försäkringen skall
vara personlig. DVS ej sättas beroende på vilket fordon du kör...
Är man en person som kör en sporthoj men sköter sig så skall försäkringen
vara billig.


Det tycker jag e helt rätt!
Varför ska en människa som tagit kortet efter 40 få bättre försäkringspremie än en 25- åring som haft sitt några år? Man kan inte se genom nåns ålder om dom är farliga i trafiken eller inte!
 
Är det ingen som har bra kontakt med vägverket här på forumet som kan lägga det som förslag till dom? Man tycker iof att redan borde tänkt på det men vad vet jag. Smc kanske man borde snacka med...
Ska vi fylla diket med lekakulor samtidigt? :tungan

Det blir nog inte helt billigt om man ska ha 50 m trädfri gata på var sida om vägen, det är en av anledningarna att man väljer att sätta vajer vid sidan av vägen.
 
Ska vi fylla diket med lekakulor samtidigt? :tungan

Det blir nog inte helt billigt om man ska ha 50 m trädfri gata på var sida om vägen, det är en av anledningarna att man väljer att sätta vajer vid sidan av vägen.

Lekakulor var inte en sån dum ide :). Nej men skogen ska ju avverkas nånstans ändå så varför inte ta den längst vägarna? Vajer låter smärtsamt att glida emot :näsblod
 
Det tycker jag e helt rätt!
Varför ska en människa som tagit kortet efter 40 få bättre försäkringspremie än en 25- åring som haft sitt några år? Man kan inte se genom nåns ålder om dom är farliga i trafiken eller inte!

Troligtvis räknar man med genomsnittlig personlig mognad och genomsnittligt mått av ansvarstagande. Man räknar helt enkelt med att 40-åringar har mer av detta = säkrare i trafiken. Rätt eller fel, men så tror jag det är.

Om just Du tillhör 25-års-gänget men ligger över genomsnittet med avseende på antagen personlig mognad och antaget ansvarstagande så är det bara att beklaga. Tyvär är det såhär när man inte har personliga bedömningar av premierna.
 
Troligtvis räknar man med genomsnittlig personlig mognad och genomsnittligt mått av ansvarstagande. Man räknar helt enkelt med att 40-åringar har mer av detta = säkrare i trafiken. Rätt eller fel, men så tror jag det är.

Om just Du tillhör 25-års-gänget men ligger över genomsnittet med avseende på antagen personlig mognad och antaget ansvarstagande så är det bara att beklaga. Tyvär är det såhär när man inte har personliga bedömningar av premierna.
till viss del blir den personlig då de räknar med skadefria år sånt.
 
För att det är markägarna som avverkar skogen som dom tjänar mest pengar på.

Man skulle nästan kunna tro att nollvisionen handlar mer om pengar än att rädda liv :huvet
Vette fan om det blir billigare att slå upp mc vänliga mitträcken och viltstängsel överallt?
 
Troligtvis räknar man med genomsnittlig personlig mognad och genomsnittligt mått av ansvarstagande. Man räknar helt enkelt med att 40-åringar har mer av detta = säkrare i trafiken. Rätt eller fel, men så tror jag det är.

Om just Du tillhör 25-års-gänget men ligger över genomsnittet med avseende på antagen personlig mognad och antaget ansvarstagande så är det bara att beklaga. Tyvär är det såhär när man inte har personliga bedömningar av premierna.


Dom anser väl det försäkringsbolagen!
Tycker dock dom ska ta hänsyn till fler faktorer än åldern!
Kör du ca 4000 mil om året och inte är inblandad i nån olycka på 3 år t.ex
borde du ha lägre premie än nån som kör max 1000/år oavsett ålder!
 
Eftersom Vägverket startade Samverkansgruppen där vi nu haft fem stunt/streetkvällar i ett försöka att minska buset, så tycker jag nog allt att Vägverket gör något. Givetvis finns det mer att göra. Jag blir inte alltför upphetsad av lagningarna som görs för att det skall vara billigt, ogillar till och med att köra med bilen på de vägarna.

Det handlar mycket om attityden också. Även om en del olyckor är oundvikliga för att andra faktorer har en större inverkan.

Vissa kommer aldrig ändra attityden.
Det gäller att visa vem som har snabbaste hojen och därigenom köra penisförlängarfort för att visa att man är häftig.
 
Ska vi fylla diket med lekakulor samtidigt? :tungan

Det blir nog inte helt billigt om man ska ha 50 m trädfri gata på var sida om vägen, det är en av anledningarna att man väljer att sätta vajer vid sidan av vägen.

50m är att ta i, vägverket har dock dubbelmoral i avseendet.

Scenario 1: Vägverket beställer rensning av vägren från föremål som halvstora
/stora stenar träd mm för att dom oskyddade trafikanterna inte skall göra illa sig
lika mycket om dom kör av vägen.

Scenario 2: Vägverket sätter upp vajerräcken på sidan av vägen?



Jag får det inte att gå ihop men HUR HUR HUR ska man få vägverket
att fatta det?
 
och tjejer kör fort för att visa vilken stor mutta de har?

Penisförlängare är ett uttryck. Kan även gälla damer, även om de är väldigt få. Både i statistiken och oftast i sättet att ta risker.

Bröstförstorare annars, men det funkar ju inte i praktiken..
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top