Nyteknik
Bannad
Så länge ingen olycka orsakas av att någon är rund under fötterna kvällen innan lär vi inte se någon arrangör engagera sig i frågan. Som vanligt alltså. Först när någon skadas eller dör ses regelverk och rutiner över.No1 skrev:Du har helt rätt Nyteknik...![]()
Men TYVÄRR är Svemo och arrangörerna lika handlings kraftiga som våran regering vilket gjort regelboken nästan pinsam...
Men personligen så tycker jag att både alkohol biten & depå tystnaden skulle vara urenkel att handskas med då en enkel uteslutning med omedelbar verkan skulle inträda vid överträdelse, arga människor i början självklart men i slutändan bara upp till dem själva om dom vill göra det som bordevara det roligaste- att köra/tävla snarare än att dricka alkohol/väsnas i depån...
Patrik...
Det vore tufft och respektingivande om arrangören gick runt i depåområdet med en alkometer kvällen innan kval och race. De med mer än 0,5 (en siffra tagen ur luften) promille fick startförbud.
Jag kan höra de högljudda rösterna om gestapofasoner och glädjedödare. Men min respekt skulle de få.