Alkaliska batterier, vart handlar man billigast.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Vart är bäst att köpa märkesbatterier (typ duracell eller liknande) på nätet ? ska köpa till firman så siter som bara säljer till företag funkar oxå.

Jag vet inte, men Jula har faktiskt riktigt bra priser om det är något du köper sällan...

Näee faktiskt inte, sist köpte jag någon billig skit någonannanstans och blev gruvligt besviken.

Men köp en pack och prova du, så köper jag där sen om du tyckte att dom var bra!

Hehe, ska till Jula på onsdag så det blir nog en packe för att testa även om jag köper något annat till firman..

Jag har oxå hört att IKEAs ska vara bra. Min erfarenhet av andra "nonamelågpris" är att dom ibland läcker syra och förstör grejerna dom sitter i, hur är det med pålitligheten på IKEAs tror du ?

Har kört med IKEA:s ett antal år och de har aldrig läkt någon syra. Har iofs inte råkat ut för några läkande batterier de senaste typ 15 åren, oavsett märke.

Edit: Det jobbigaste med IKEA:s är att man ofta måste gå igenom hela butiken och stå i en lång kö för några batteriers skull. :gnissla

Last edited:
Varför inte laddningsbara batterier?
Har själv använt dessa i många år nu.

Kör laddbara hemma men till firman blir det enklast med vanliga eftersom vi är många olika i receptionen och dom laddbara vi hade "kaserades" av misstag..

Har kört med IKEA:s ett antal år och de har aldrig läkt någon syra. Har iofs inte råkat ut för några läkande batterier de senaste typ 15 åren, oavsett märke.

Bra, det det var nog mest när man var liten och hittade gamla leksaker där batterierna hade läckt, som du säger typ 15 år sen ;-)

Last edited:
Jag byter massor av batterier och billiga lågprisbatterier läcker fortfarande syra, sen beror det ju på vad man ska ha batterierna till, Ikea's som vann testen för något år sedan räckte precis lika länge som duracell i min lysdiodslampa, men dom klarar inte av att lämna höga strömmar, speciellt inte i kyla.

Jag byter massor av batterier och billiga lågprisbatterier läcker fortfarande syra, sen beror det ju på vad man ska ha batterierna till, Ikea's som vann testen för något år sedan räckte precis lika länge som duracell i min lysdiodslampa, men dom klarar inte av att lämna höga strömmar, speciellt inte i kyla.

Vi kör dom i fjärrkontroller mestadel, och där vill man ju inte att det ska läcka och förstöra. Får bli en test av IKEAs helt enkelt, och dom där på JULA kanske..

Tidigare var det Varta som tillverkade IKEAs batterier. Lär ju kanske inte vara top-end batterierna från Varta, men lär ju funka helt ok ändå.

Jag har oxå hört att IKEAs ska vara bra. Min erfarenhet av andra "nonamelågpris" är att dom ibland läcker syra och förstör grejerna dom sitter i, hur är det med pålitligheten på IKEAs tror du ?
Kan ni förklara hur ett alkaliskt batteri kan läcka syra? :fakta

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back