Alice Grand Prix de France

Nog för att Rossi imponerar men den som imponerar mest är ju Lorenzo.
Killen var ju likblek efter jobbet, jag undrade nästan hur han skulle orka ta sig ut på podiet.. Och vilket race han gör sedan. Som sagt, imponerande :tummenup

Yes! Vilket race! Total dominans av Rossi, imponerande kört av både Lorenzo & Edwards. Trodde faktiskt att Edwards skulle tackla av & falla bakåt på vanligt manér, men icke! Grymt kul med 3st Yammor på pallen!:tummenupp

Bra race!!

Pedrosa måste lära sig att köra om. Hade inte Stoner fått ett litet släpp hade han inte kommit förbi. Alltid först på bromsen efter rakan. Ta ledning direkt å hålla den annars kan han inte vinna...

Skillnad mot Rossi å Lorenzo som bara klipper de som de kommer ikapp.

Jag gillar när Rossi fått tillbaka farten , men imponerad av Lorenzo som blir en värdig arvtagare efter Rossi

Tror varken, pedrosa, lorenzo eller stoner kommer vinna lika mycket som Rossi.
Men det är å andra sidan för att de kommer att slåss om samma vinster, och alla tre är duktiga på att vinna race.
Sen ska man ju inte glömma att Pedrosa spöat lorenzo i de andra klasserna innan, samt att honda haft en del problem med sina hojar, ändå har Pedrosa plockat vinster och jäkligt fina resultat..

men vilken besvikelse hayden är då.. tråkigt, hade väntat mej mer av han.

ngn som vet när satelit-teamen får nya hondan?!

men vilken besvikelse hayden är då.. tråkigt, hade väntat mej mer av han.

Varför hade du väntat dig det?
Tycker han under flera år visat att han inte kan ställa in sin cykel själv.
Fast lite bättre skulle han väl vart, 6-7 borde han ju kunna bli iaf..

Grymt kul med 3st Yammor på pallen!:tummenupp

Mjä mjä mjä... ;)

Var är #space med kommentarer om hur slut Rossi och FIAT Yamaha/Burgess är? :D

:D hehe

Honda-motorn såg ut att ha sinnes skjuts ett par tillfällen, när pedrosa på en kortraka bara dånade om rossi en gång.. och kom ikapp sinnes fort ytterligare ett par gånger. Trodde pedrosa skulle bli en svår nöt att knäcka idag..

Jepp - håller med!
Hondan hade kapaciteten.
Det hade dessvärre inte Pedrosa.
Han är för SNÄLL helt enkelt!
Man ser ju hur han flera ggr är på G att köra om, men backar av snällt.
Nä han skulle vara lika djävla fräck som Rossi alltid är och på ett nära nog fult sätt bara pressa sig in (som han så ofta gör)
Sånt hyllas av Rossifansen, men såfort nån annan gör likadant tillbaks hörs klagomuren gå igång.

Som idag t.ex när han trängde ut Peddo vid sin omkörning.
Bara bånghöll i, och om Peddo fortsatt sitt spår hade kollisionen varit ett faktum.
Mästerligt?
Kan diskuteras.
Rossi bara VET att han har sån respekt med sig så att alla bara ger sig.

Men det gjorde inte den tuffe Stoner! :)
Där fick Rossi smaka på exakt sin egen medicin, och var bra långt ut på bankanten/curbsen och var nära att få bita i gräset!
Den lille Aussien bara tjurhöll i och lät sig inte skrämmas till lydnad.
Strongt!

Last edited:
Sånt hyllas av Rossifansen, men såfort nån annan gör likadant tillbaks hörs klagomuren gå igång.
BS. När har det klagats på en omkörniong som någon gjort på Rossi?

Som idag t.ex när han trängde ut Peddo vid sin omkörning.
Bara bånghöll i, och om Peddo fortsatt sitt spår hade kollisionen varit ett faktum.
Mästerligt?
Kan diskuteras.
Rossi bara VET att han har sån respekt med sig så att alla bara ger sig.

Men det gjorde inte den tuffe Stoner! :)
Där fick Rossi smaka på exakt sin egen medicin, och var bra långt ut på bankanten/curbsen och var nära att få bita i gräset!
Den lille Aussien bara tjurhöll i och lät sig inte skrämmas till lydnad.
Strongt!
Ingen omkörning idag var ju på gränsen till ful.

Vet inte om jag tycker Pedrosa är så feg i omkörningarna heller, men han hade ju problem in i svängarna idag och hade helt enkelt inte tempot.
Tycker heller inte Rossi kör särskilt fult på något sätt, han tar spår ja, men han lämnar ju plats.
Dessutom hade de inte Rossis tempo idag, han drog ifrån riktigt ordentligt så fort han var om, även innan vädret började spöka.
Kommer du om i VM fanns det en lucka, även om den du kör om får flytta på sig. Det tror jag alla vet som kört 125 och 250vm..
Det är bara att kolla hur hårt Robbin Harms kör i ss600 i senaste rejset..

Varför hade du väntat dig det?
Tycker han under flera år visat att han inte kan ställa in sin cykel själv.
Fast lite bättre skulle han väl vart, 6-7 borde han ju kunna bli iaf..

det är nog för att han sitter på en bra hoj/bra team bakom sej som jag ofta tror han klarar topp5.. han brukar motbevisa mej.
Skulle villja se om Randy kan leverera på en repsol-hoj?! (är lite randy fan, därav detta..)

Vet inte om jag tycker Pedrosa är så feg i omkörningarna heller, men han hade ju problem in i svängarna idag och hade helt enkelt inte tempot.
Tycker heller inte Rossi kör särskilt fult på något sätt, han tar spår ja, men han lämnar ju plats.
Dessutom hade de inte Rossis tempo idag, han drog ifrån riktigt ordentligt så fort han var om, även innan vädret började spöka.
Kommer du om i VM fanns det en lucka, även om den du kör om får flytta på sig. Det tror jag alla vet som kört 125 och 250vm..
Det är bara att kolla hur hårt Robbin Harms kör i ss600 i senaste rejset..

Håller med... Pedrosa kör inte snällt, han kör intelligent. Han vet att i slutändan kommer varje poäng behövas.:)

Rossi ser stark ut. Jag håller Lorenzo som ett större hot än Pedrosa sett över hela säsongen. Pedrosa har för svårt att passera folk. Lorenzo är betydligt mer aggressiv. Dock tror jag att Rossis erfarenhet på M1:an vinner sett över en hel säsong. Det känns som om Lorenzo är lite väl het på gröten ibland.

Hade Lorenzo varit frisk och med i toppen hade nog Rossi fått det tufft. Hans skador måste påverka körningen, annars vet jag inte hur han gör.

Men Rossi känns som han är tillbaka lite, han verkar ha roligare nu. Han verkar tycka att det hela är kul igen. Han biter tillbaka i kurvorna, vägrar släppa iväg folk, vägrar ge sig. Det har saknats i några race.

Skoj, MotoGP har bra förutsättningar i år, 4 stycken som alla är grymma förare och hojar som är relativt lika över säsongen känns det som. Vi får väl se hur Ducati presterar på några högartsbanor här framåt.

Hayden, suck. Släng hem honom till AMA eller pensionera honom i Superbike.

Och stacakrs, stackars, stackars Melandri, hoppas han fick vansinnigt mycket betalt för att byta till Ducati för han har förstört sin karriär med det. :)

Snart loggar väl t.o.m Madhonda in och berättar för oss vem som vann! :D

HA!!nu är jag här!! :)

Och vad ska man säga...Rossi ÄR bäst!! Så enkelt är det! Han visar att han fortfarande gillar att vinna och att fortfarande har motivationen att göra det.

Eller hur var det nu...."Rossi är slut, har tappat motivation, jävla nolla som bytte däcksfabrikat" :tungan

MEN Lorenzo med klubbjäveln ska ha en eloge oxå. Riktigt jävla bra kört. Pang på bara..här ska jag fram och förbi, och det såg till och med lätt ut.

Edwards väl värd sin 3:e plats. På tiden att han höll sig kvar för en podieplats. Det kan nog bli fler av den varan, om han fortsätter köra sådär stabilt.

Peddot verkar ändå lite "tam". Visst han kanske inte var helt överens med hojen. Men det finns ju förare som kan köra ändå. Nåja...han är inte uträknad än.

Hayden då...när ska han ställa sig på podiet. Den forne "mästaren" :rolleyes: Han kan väl ta på sig sina gummihandskar och fortsätta göra reklaminspelningar istället.

Trist att Melandri inte får till det med Duccen.

Tätt i toppen och det blir spännande framöver.

//M

Hehe, äntligen säger jag bara. Hojarna verkar rätt jämna, däcken likaså, sen fyra förare som vet hur man vinner race.
Den här säsongen kan bli hur kul som helst :)

Får hoppas Melandri inte knäcks helt av den här säsongen, utan kommer tillbaka, antingen på ducati eller nåt annat märke.
Alla i depån, inklusive Hayden själv vet hur han vann sin titel.
Men han kör inte så illa trots allt, men Dovi förtjänar hans plats betydligt mer..

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...