Alice Grand Prix de France

Jo, det är klart att det blir mer spännande när inte utgången är avgjord innan racet ens har börjat.

Ja Andrea vill vi se i ett schysst team. Finns potencial hos honom och det vore kul om han kunde vara med i toppen.

Tror du han tycker att han var värdig!? :wiggle


Hehe, äntligen säger jag bara.

Alla i depån, inklusive Hayden själv vet hur han vann sin titel.
Men han kör inte så illa trots allt, men Dovi förtjänar hans plats betydligt mer..
 
Var är #space med kommentarer om hur slut Rossi och FIAT Yamaha/Burgess är? :D

Kan bara konstatera som alla andra att det är på tiden för Team Fiat Yamaha med Burgess i spetsen att visa ett viss mått av anständighet och respekt efter att så brutalt misshandlat och förstört säsongerna 2006 och 2007 för Valentino..
 
Nu är det kul att vara Rossi-fucko igen.:)
Vale i alla ära, men Jorge är ju helt fenomenal. Hur fasicken gick den uppkörningen till andraplatsen egentligen till. :va Inte nog med att det borde varit omöjligt att köra på det sättet med de skadorna, han tog sig ju om alla framför så lekande lätt att man bara måste förundras. Stoner fick han ju för all del gratis men övriga omkörningar var ju så klockrent eleganta och såg framförallt så enkla ut. Hur fan bar han sig åt? Och vad han presterat som fullt frisk i jämförelse med Rossi?
Pedrosa verkar inte vara så giftig på bromsen som Vale. Har under lång tid nu noterat att Rossi alltid verkar vara betydligt senare på bromsen efter högfartsrakor än Pedrosa. Är Dani en sämre bromsare eller har det med hojen att göra?? Hursomhelst, med den nya motorn blir Pedrosa en än svårare nöt för övriga att knäcka framöver. Det blir en bra säsong.:tummenupp
 
Pedrosa verkar inte vara så giftig på bromsen som Vale. Har under lång tid nu noterat att Rossi alltid verkar vara betydligt senare på bromsen efter högfartsrakor än Pedrosa. Är Dani en sämre bromsare eller har det med hojen att göra?? Hursomhelst, med den nya motorn blir Pedrosa en än svårare nöt för övriga att knäcka framöver. Det blir en bra säsong.:tummenupp

Jepp, Pedrosa har vid ett flertal tillfällen blivit utbromsad av Vale.
Igår såg man t.ex hur den starka hondan tog sig upp inte bara jämsides, utan oxå en halv längd förbi (helikopterbilder) men hur han (återigen) blev utbromsad i ingången efter start och målrakan.

HA!!nu är jag här!! :)

Och vad ska man säga...Rossi ÄR bäst!! Så enkelt är det! Han visar att han fortfarande gillar att vinna och att fortfarande har motivationen att göra det.

Eller hur var det nu...."Rossi är slut, har tappat motivation, jävla nolla som bytte däcksfabrikat" :tungan

MEN Lorenzo med klubbjäveln ska ha en eloge oxå. Riktigt jävla bra kört. Pang på bara..här ska jag fram och förbi, och det såg till och med lätt ut.

Edwards väl värd sin 3:e plats. På tiden att han höll sig kvar för en podieplats. Det kan nog bli fler av den varan, om han fortsätter köra sådär stabilt.

Peddot verkar ändå lite "tam". Visst han kanske inte var helt överens med hojen. Men det finns ju förare som kan köra ändå. Nåja...han är inte uträknad än.

Hayden då...när ska han ställa sig på podiet. Den forne "mästaren" :rolleyes: Han kan väl ta på sig sina gummihandskar och fortsätta göra reklaminspelningar istället.

Trist att Melandri inte får till det med Duccen.

Tätt i toppen och det blir spännande framöver.

//M


Haha! Ja där är du! :)

En bra sammanfattning av dig.
Men du är lite elak mot Hayden.
Ok han kör inte snabbt med dessa 800cc och det vore skoj att veta lite mer varför.
 
Last edited:
Vale i alla ära, men Jorge är ju helt fenomenal.

Stoner fick han ju för all del gratis men övriga omkörningar var ju så klockrent eleganta och såg framförallt så enkla ut. Hur fan bar han sig åt?

Och vad han presterat som fullt frisk i jämförelse med Rossi?
Jupp.

Han hade helt enkelt mer fart och kunde glida förbi. Låter banalt men så var det faktiskt.

Han hade vunnit med drygt en minut och styvt det, knappt.
 
Kan bara konstatera som alla andra att det är på tiden för Team Fiat Yamaha med Burgess i spetsen att visa ett viss mått av anständighet och respekt efter att så brutalt misshandlat och förstört säsongerna 2006 och 2007 för Valentino..
Ja, precis det har alla andra konstaterat. Bra att du nämner detta väsentliga faktum.
 
Kan bara konstatera som alla andra att det är på tiden för Team Fiat Yamaha med Burgess i spetsen att visa ett viss mått av anständighet och respekt efter att så brutalt misshandlat och förstört säsongerna 2006 och 2007 för Valentino..
OK....vi säger väl så.

Rossi verkar nära ett förlängt kontrakt med Yamaha.

Valentino Rossi´s future in MotoGP has yet to be decided, but the Le Mans racewinner appears to be heavily leaning towards an extended stay with the factory Yamaha team.

The Italian´s current two year deal was signed before his home race in Mugello in 2006, and a decision is expected to be made before the 2008 Gran Premio d´Italia Alice. Rossi hinted to Spanish television channel TVE´s `MotoGP Club´ that it was just a matter of negotiating terms with Yamaha for an extension to be confirmed, one that would see him riding for the Japanese factory through 2009 and perhaps beyond.

`We´re talking with Yamaha. I asked them to build a bike to win races and they made it, so there´s no reason for me to change bikes,´ said Rossi, whose last renovation came after experiencing problems with the 990cc M1 at precisely the Le Mans circuit. Since then he has yet to add to his five MotoGP World Championships, but is currently on course for a successful 2008.

`We still have to find an agreement and settle a contract, but I think it´s very likely that I´ll continue for one or two years with Yamaha.´

Many factories would be interested in snapping up Rossi should he opt for a change of scenery. Kawasaki have been the most recently linked with the Italian star, although with Rossi more content with the M1 than ever luring him away would be a tough task.

`The 2008 YZR-M1 is the best bike that Yamaha has produced over the past few years. The 2005 machine was very good but compared to it, the 2008 is even better – it´s really the best Yamaha I have ever ridden. I´m very happy as they managed to take a big step in very little time.´

The 2006 commitment effectively ended speculation of a Rossi switch to four wheel racing, built up by test drives with Formula 1 team Ferrari and World Rally Championship appearances. Despite continuing with rallying in a hobbyist capacity, the MotoGP star is insistent that bikes are where his passion lies.

`I´m still hungry for victory and I think I can still ride for a few years, as long as I want it and I can be on top.´


3 st yamaha i topp, när hände det senast?
Sachsenring 2001 var det FYRA Yamaha i topp.
Biaggi, Checa, Nakano och Abe.
 
Last edited:
Nu är det kul att vara Rossi-fucko igen.:)

Jodu..:tummenupp !!

Förutom att jag blir så satans nervös när det är rejs att jag inte kan sitta still. Jag vandrar runt som en osalig ande, med händerna för öronen och kikandes med ena ögat.!! Som om det vore en jävla skräckfilm...vilket det ju nästan är. :näsblod

//MadforRossi
 
Och Rossi som sa att han skulle sluta köra för vad var det 2 år sedan? Nu säger han att han kan fortsätta i några år till. :)
 
Och Rossi som sa att han skulle sluta köra för vad var det 2 år sedan? Nu säger han att han kan fortsätta i några år till. :)
Ja, men då skulle han spräcka felst vinster på en säsong rekordet innan avslut. Så då tyckte han kanske att det inte var nån utmaning o köra längre, därmed inte heller lika roligt.
Nu har dom ju faktiskt fått jobba sig in i leken igen och det finns motstånd.
Så nu har han roligt igen.

Kanske... :)
 
Genom att ta mest poäng under säsongen?

Ja, det vet nog alla... Sen var det väl vägen till hur han fick flest poäng under säsongen. Om det var för att han var en så superb förare eller om han fick väldigt mycket hjälp av andras oflyt.
Tycker man ser hur många poäng han samlar på sig numer sen de andra verkar ha fått sina hojar och däck att hålla igen.
D.v.s tillbaka till sina placeringar han hade innan lyckoåret..

I MotoGP räknas inte strategi eller tur, det är bara raka vinster som betyder något :näsblod:

Han behöver inga raka vinster, men han kanske skulle kunna höja sin vinstprocent en aning.
Ska man vara världsmästare kanske det kan vara kul att vara snabbast någon gång iaf, och inte bara samla poäng.
 
Last edited:
Sen var det väl vägen till hur han fick flest poäng under säsongen. Om det var för att han var en så superb förare eller om han fick väldigt mycket hjälp av andras oflyt.
En kombination av det naturligtvis.Hade alla utom Rossi,Melandri och Hayden otur 2005 också?
 
En kombination av det naturligtvis.Hade alla utom Rossi,Melandri och Hayden otur 2005 också?

Var det många som bröt 2005 med motorfel, däcktras eller avknuffade som hade kunnat ha något med titeln att göra?
D.v.s var "kön" uppe på pallplatser när de bröt?

Finns inget som kommer få mig att ändra åsikt i detta fallet, jag tyckte Hayden hade oförskämt mycket flax till sin titel, även om han körde till många sig snygga pallplaceringar och fjärdeplatser.
Killen är en världsmästare som inte ens snittar en vinst om året, tycker det säger det mesta.
 
Eller han körde färre varv i ledning totalt under hela säsongen än vad Bayliss gjorde på ett race som wildcard.
Spelar mindre roll.Bayliss fick väl ändå "bara" 25 poäng för dom varven han var i ledning?Hur många varv i ledning skrapade Bayliss ihop under dom säsonger han var ordinarie i Motogp?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top