AKUTHJÄLP!! Servicekostnad?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Vad kostar servicen vid 1800mil på en R1a -99. Skall o kolla på en om 2h som ska servas om 100mil......

//M

Vet inte vad den kostar men det här kollar de över å ev. servar iaf... gört själv mkt billigare...

Enigine oil
Air filter
Cooling system
Brakesystem
clutch
control cable
rear shock absorber
front fork
steering bearings
brake/lever pivot shaft
drive chain
wheel bearings
sidestan pivot
sidestand switch
chassis fasteners

MostWanted skrev:
Vet inte vad den kostar men det här kollar de över å ev. servar iaf... gört själv mkt billigare...

Enigine oil
Air filter
Cooling system
Brakesystem
clutch
control cable
rear shock absorber
front fork
steering bearings
brake/lever pivot shaft
drive chain
wheel bearings
sidestan pivot
sidestand switch
chassis fasteners
Ja, det verkar ju vara av typen inspektion ju. Men den kostar säkert en slant ändå..

/M

vadkostar en styrdämpare till R1?

twinner skrev:
Service a' 6822kr
Styrdämpare 1st = 3234kr
Du måste mena tvärt om
Service a' 3234kr
Styrdämpare 1st = 6822kr

Bikersneed.se tar 2700 för en Daytona styrdämpare, Öhlins kostar väl runt 5'. Borde gå att hitta begagnade också.

Ninjaboy skrev:
Om servicen innehåller det Mostwanted skrev så kan den omöjligtvis kosta så mycket, det var ju bara ett oljebyte och resten inspektion. Jag gissar 2000.
Sorry läste fel manual, det var visst R6ans 19000km service. Återkommer om ja hittar rätt..

Om dom inte byter luftfilter, bromsvätska, koppling/lameller, osv osv så lär det la inte vara så dyrt, men jag vet inte om det bara är en checklista dom bara går igenom, men dom lär ju byta en del krejjer! Gört själv=billigt! Do it!

1800 mil servicen är typ olja och filter, betalade 1800 spänn för den på min 98:a......Allt för att få den jävla stämpeln

twinner skrev:
Var ju bara ironisk för i helvete.Det kan ju variera från verkstad>verkstad.
Gör servicen själv.
:tungan
Hehe:D
Nu har jag kollat, det gick fort.
Hojen en -99 var import 00 och killen hade den sedan 03. Såg väl ganska ok ut men jag tycker den såg ut att gått mer än 1700mil. Men jag kan ha fel..
Sedan hade den nog varit skadad för tanken hade ny lack på vänster sida. Man kunde se att det fanns blåa färgspill i Yamaha klistermärket på tanken. Dessutom var klarlacken rugglig och tankskyddet var inlackat i klarlacken.
Sedan var det dags för testkörning, då startade inte hojen. Vi fick rulla igång den då batteriet var slut. När den starta så fladdra mätarna som när jag spelar flipper på liseberg.
Vid gaspådrag så gick den tok-ojämt, troligen pga batteriet.
Sedan skulle fram däcket bytas snart, går max 50 mil till. Bak var slitet men kanske hade 200mil kvar.
Drivpaketet hade gjort sitt och behövde nog bytas.
Hojen skulle in på service...
Ingen styrdämpare, men det går ju att köpa.
Jag blir så deppig!!!! Jag stog med pengen i fickan och det var bara att gå hem. Om jag ska fixa allt det där så är jag uppe i 10kkr lätt, plus allt jobb. Och det budet som jag tycker det skulle vara värt tror jag inte han nappar på...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park