Akut datorhjälp.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag sitter på ett tåg till Sundsvall och tänkte se en film som jag har på ett USB-minne. Men det dyker inte upp i "den här datorn". Jag tror jag har fattat varför. Nämligen att en "hårddisk" som ska finnas på nätverket på jobbet(den är offlinetillgänglig) har samma namn som usb-minnet. Nämligen H:. Hur byter jag namn på usbminnet? Eller hur fan kommer jag åt filmen?

Tack på förhand!

Bifogat

• denhärdatorn2.JPG
    denhärdatorn2.JPG
    60.8 KB · Visningar: 48
Last edited:
Prova att lägga till den.

Kontrollpanelen ---> lägg till maskinvara

Alternativt avinstallera H: starta om med minnet i!

Lycka till!

Prova att lägga till den.

Kontrollpanelen ---> lägg till maskinvara

Alternativt avinstallera H: starta om med minnet i!

Lycka till!

Datorn hittar ingen "ny" maskinvara och leta i en två kilometer lång lista vete fan. Vad ska jag välja om den inte hittar den. Jag kan INTE avinstallera hårddisken H för där ligger en jävla massa jobbpapper.

Last edited:
Datorn hittar ingen "ny" maskinvara och leta i en två kilometer lång lista vete fan. Vad ska jag välja om den inte hittar den. Jag kan INTE avinstallera hårddisken H för där ligger en jävla massa jobbpapper.

Det kan du väll visst, bara att installera den igen när du kommer tillbaks till jobbet.

Bara för att du tar bort den från datorn betyder ju inte att filerna som ligger på hårdisken på ditt jobb kommer raderas.

Högerklicka och inaktivera kanske?

Högerklicka på min dator, välj hantera, välj diskhanteraren, där kan du byta bokstav på diskar, du borde se usb disken och kunna ge den en annan bokstav, annars så kan du tillfälligt byta bokstav för H:

Det kan du väll visst, bara att installera den igen när du kommer tillbaks till jobbet.

Bara för att du tar bort den från datorn betyder ju inte att filerna som ligger på hårdisken på ditt jobb kommer raderas.

Högerklicka och inaktivera kanske?

Vi har ingen datatekniker på jobbet för tillfället och det har strulat med nätverket förut så jag törs inte utmana ödet genom att fippla till det.

Kan jag inte avinstallera minnet i enhetshanteraren och sen trycka in det igen under nytt namn. Eller måste man formatera minnet för att byta namn?

Kan man döpa om minnet i en annan dator?

Högerklicka på min dator, välj hantera, välj diskhanteraren, där kan du byta bokstav på diskar, du borde se usb disken och kunna ge den en annan bokstav, annars så kan du tillfälligt byta bokstav för H:

Tack! När jag kom in i programmet mindes jag. Treårig dator-teknisk helt i onödan när man har minne som en guldfisk.

Tack!

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP