Turbo Harley Softail, nybörjarbygge...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hur går det? Får du ihop vissel Harry? ?
Tyvärr dåligt, mår fortsatt skit och har alldeles för mycket skräp i livet för att orka bygga något. Dessutom skar hojen på ena cylindern i höstas, och när jag insåg att nya originalburkar med kolvar skulle bli i princip lika dyrt som att montera trimgrejer så bestämde jag mig för att prioritera att få till en körklar hoj och valde därför att låta bygget gå i en annan riktning. Istället för att betala dyra pengar för att återställa till original och bygga vidare på en suboptimal turboinstallation som i princip bara var tänkt som en kul grej så valde jag att lägga de dyra pengarna på ett bigbore kit, nya kammar, ny förgasare, modernare topplock samt en uppgraderad oljepump och kamkedjesträckare för att undvika framtida problem. Tog upp motorn från 1450 till 1600cc och Hojen bör nu har närmare 90-95 hästar på slangen, kanske mer. Ska försöka få den bänkad hyfsat snart, men tyvärr upptäckte jag efter sista turen att den tryckt ur sig olja någonstans ifrån... Kan dock inte hitta riktigt var :va Men ja, tyvärr har jag med detta trim alldeles för högt komp för att kunna montera turbo, så jag sparar turbokitet till något annat. Lite sugen på att försöka hitta en gammal rörramsbuell att sätta det på istället, dess sittställning med fotpinnarna rakt under föraren tror jag skulle fungera bättre med en sån här turboinstallation. På softailen hade jag ju turbon precis vid knäet, inte helt optimalt kanske... Viss risk för brännskador :gnissla
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top