Ajajajajaj vad det var otäckt...

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Mingves

Guest
Råkade spilla kokande vatten över handen när jag skulle sila pastan...har nu kylt handen i15 min under kranen, det har inte blivit någon blåsa men det svider lite. Nån som har ett tips? Har satt på xylocain för att ta bort smärtan...

///M

Mingves skrev:
Råkade spilla kokande vatten över handen när jag skulle sila pastan...har nu kylt handen i15 min under kranen, det har inte blivit någon blåsa men det svider lite. Nån som har ett tips? Har satt på xylocain för att ta bort smärtan...

///M

Låt mamma blåsa bort det onda.

Jonne_boy skrev:

Jo jag tänkte oxå nu får jag inte spilla på mig. Att jag skållade handen berodde på en dum djävla sil som jag nu har slängt åt Helvete!!!!

//M

Jag hällde hela pastagrytan genom durkslaget innan jag insåg att jag stod en meter från diskbänken en gång. Det bränner rätt gott...

Kan bli en fin blåsa över hela handen om nån dag. :)

Desto längre man kyler desto bättre.. Så inte bara spola av 10sek. under kranen som de flesta gör.

Mingves skrev:

///M

Amputera....

Ja nån måste ju säga det när DU nu lagt upp en tråd..

Lägg upp en flervalspoll! :D

Gå å stoppa den andra handen i kastrullen.

EDIT: Sen klär du av dig naken, piskar dig själv med björkris och tar därefter en kalldusch.

Min syster fick gröt på sin hand hon fick 3 gradensbrännskada. Plastpåse med iskalltvatten och isbitar i funkar bra.

Mitt tips är att du ska bränna tebax!! :)
Fast det ska man göra direkt efter det att man bränt sig... Bränn en gång till så blir det ingen blåsa... Kanske...

Ja det är nog bara till att härda ut ,var glad att det inte var ballen

Men kallt vatten eller is sen är det bara att hoppas att det inte blir någon blåsa.

Verkar som om man går och kyler en gång var 10min så känns det inte så mycket, har ju redan kylt handen i 15-20mins direkt efter olyckan..har oxå dratt på ordentligt med bedövninssalva nu så jag hoppas det dämpar smärtan.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti