Airbag-väst?

Ingen?

Väst-jäveln man har utanpå stället,kopplad till en kolsyetub på hojen. Vid ev.olycka(35kg/tryck) och man ofrivilligt tvingas lämna hojen blåses västen upp som en airbag,,!

Låter smidigt men dyrt,,

INGEN som provat???

Har tyvärr inte haft möjlighet att testa men är väldigt nyfiken. Allt som gör ens trafikmiljö säkrare är intressant. Inte är det väl en tub på hojen? Som jag fattat det finns det två olika (Dainese och IXS tror jag) och den ena har sladd till hojen och den andra har en trådlös brytare (Dainese) och allt som behövs för utlösandet ( nej inte den utlösningen) finns i västen. Tycker de ser ganska smidiag ut på bild, varmt med utterligare ett lager dock.

Jo jag har sett en som har provat funktionen på en väst.

Jag var på Sviesta för någon månad sen, SMC Broms och Kurvtagning.
Där var det en yngre, mörkhyad, man som jag tror körde en Bläjd, med SSRO ?? Stockholm Street Racing..... dekaler på.

Han gick runt och delade ut reklamblad för Airbag jackor och västar och berättade att han själv skulle köra med en väst. Han skrattade lite och sa att han kanske skulle få chansen att prova den.... och visst. Första vänstern efter långa rakan, kalla däck, och det blev marksyning.

Jag vet inte hur mycket nytta västen gjorde, men han låg i alla fall och sprattlade i gräset med en uppblåst väst. Han klarade sig utan skador.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back