Airbag-väst?

Ingen?

Väst-jäveln man har utanpå stället,kopplad till en kolsyetub på hojen. Vid ev.olycka(35kg/tryck) och man ofrivilligt tvingas lämna hojen blåses västen upp som en airbag,,!

Låter smidigt men dyrt,,

INGEN som provat???

Har tyvärr inte haft möjlighet att testa men är väldigt nyfiken. Allt som gör ens trafikmiljö säkrare är intressant. Inte är det väl en tub på hojen? Som jag fattat det finns det två olika (Dainese och IXS tror jag) och den ena har sladd till hojen och den andra har en trådlös brytare (Dainese) och allt som behövs för utlösandet ( nej inte den utlösningen) finns i västen. Tycker de ser ganska smidiag ut på bild, varmt med utterligare ett lager dock.

Jo jag har sett en som har provat funktionen på en väst.

Jag var på Sviesta för någon månad sen, SMC Broms och Kurvtagning.
Där var det en yngre, mörkhyad, man som jag tror körde en Bläjd, med SSRO ?? Stockholm Street Racing..... dekaler på.

Han gick runt och delade ut reklamblad för Airbag jackor och västar och berättade att han själv skulle köra med en väst. Han skrattade lite och sa att han kanske skulle få chansen att prova den.... och visst. Första vänstern efter långa rakan, kalla däck, och det blev marksyning.

Jag vet inte hur mycket nytta västen gjorde, men han låg i alla fall och sprattlade i gräset med en uppblåst väst. Han klarade sig utan skador.

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard