Airbag-väst?

Ingen?

Väst-jäveln man har utanpå stället,kopplad till en kolsyetub på hojen. Vid ev.olycka(35kg/tryck) och man ofrivilligt tvingas lämna hojen blåses västen upp som en airbag,,!

Låter smidigt men dyrt,,

INGEN som provat???

Har tyvärr inte haft möjlighet att testa men är väldigt nyfiken. Allt som gör ens trafikmiljö säkrare är intressant. Inte är det väl en tub på hojen? Som jag fattat det finns det två olika (Dainese och IXS tror jag) och den ena har sladd till hojen och den andra har en trådlös brytare (Dainese) och allt som behövs för utlösandet ( nej inte den utlösningen) finns i västen. Tycker de ser ganska smidiag ut på bild, varmt med utterligare ett lager dock.

Jo jag har sett en som har provat funktionen på en väst.

Jag var på Sviesta för någon månad sen, SMC Broms och Kurvtagning.
Där var det en yngre, mörkhyad, man som jag tror körde en Bläjd, med SSRO ?? Stockholm Street Racing..... dekaler på.

Han gick runt och delade ut reklamblad för Airbag jackor och västar och berättade att han själv skulle köra med en väst. Han skrattade lite och sa att han kanske skulle få chansen att prova den.... och visst. Första vänstern efter långa rakan, kalla däck, och det blev marksyning.

Jag vet inte hur mycket nytta västen gjorde, men han låg i alla fall och sprattlade i gräset med en uppblåst väst. Han klarade sig utan skador.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back