Ah! Älskar åska!

Har sen jag var liten vart extremt förtjust i åska =)
Gillar den underbart, synd bara att det ALDRIG åskar :dummer
men det kommer nog! :fyllisar

Swedie skrev:
Tornado Valley my friend. Jag hade planer att åka och "studera" tornados under tornadosäsongerna (vår och höst). Men blev aldrig så :(

Låter inte fel :) Någon gång i mitt liv ska jag uppleva en tornado irl :tummenupp

Therudeboy skrev:
Har du sett någon tornado irl? Funderar på att dra till usa och leta efter oväder bara för att få uppleva det. Allt som har med stormar att göra facinerar mig något grymt.

Det gick en del relativt stora tornados över åkrarna där jag bodde i MN. Grannens hus försvann men alla klarade sig.
Familjen jag bodde hos bosatte sig i källaren när det vars om värst.
Man kunde se hur molnen sänkte sig, kolsvarta för att sen se hur en tratt drogs ner och rörde mark, precis innan allt tog fart
Mäktigt när man kommer i ögat. När vinden står horisontellt åt ena hållet och 10 s senare är det kav lugnt för att sen ta i med fullstyrka åt andra hållet.

Men dom jag upplevde var nog relativt små även om förstörelsen blev enorm.
Men klart skrämmand och mäktigt.

Avundsjuk blir jag :) Kollar ofta på Reality tv och får se tornados osv men där är oftast bara repriser men lika facinerande ändå :yoparty

Blackninja skrev:
Då jobbade jag där. Vad hette din instruktör? Vilken av skolorna gick du på? Fanns både på Le meridien och Kata tani

Holy fuck!

Jag letade igenom en gammal adressbok och hittade där samma epostadress som du har listad i din profil!

Det var jag och min kompis Lasse samt två tonåriga killar i vår grupp med dig och din polare som instruktörer. Vi var i utkanten av byn, vid ett flott hotell, mins inte vad det hette.

Vi var ute och krökade till det rätt friskt du och din kompis samt Lasse och jag. Jag minns inte vem av er vi mer eller mindre fick bära ena kvällen... Kul som fan var det i alla fall! :fyllisar :tuttar :fyllisar :banana

Bifogar ett kort från nämnda kväll! Är det dig eller din kollega jag håller balansen åt? :rofl

Bifogat

• Dykinstruktör_Thailand_jule.jpg
    Dykinstruktör_Thailand_jule.jpg
    48.7 KB · Visningar: 71
:banana
Det åskar över Ultuna!! Myyyys!

Meissner skrev:
Kom ner hit... *dregel* :näsblod

Det är ett litet och tämligen osexigt åskväder, men jag behåller det själv ändå och småmyser lite, och om det kommer ett stort och välutrustat häröver kan du glömma att jag skickar iväg det... :tungan

Tokas skrev:
Holy fuck!

Jag letade igenom en gammal adressbok och hittade där samma epostadress som du har listad i din profil!

Det var jag och min kompis Lasse samt två tonåriga killar i vår grupp med dig och din polare som instruktörer. Vi var i utkanten av byn, vid ett flott hotell, mins inte vad det hette.

Vi var ute och krökade till det rätt friskt du och din kompis samt Lasse och jag. Jag minns inte vem av er vi mer eller mindre fick bära ena kvällen... Kul som fan var det i alla fall! :fyllisar :tuttar :fyllisar :banana

Bifogar ett kort från nämnda kväll! Är det dig eller din kollega jag håller balansen åt? :rofl

Ey, det e jag... Antar att det var jag och Johan, HAHA. Galna fester där nere... :fyllisar

Kom ihåg det rätt bra faktiskt. Var det inte då det gungade rätt bra på båten?
Minns er rätt bra, men 2 tonåringar?? Om det e dom så var de sjösjuka satan och spydde ner sig som fan på båten haha..

Fan va coolt att man träffar dig här

Bikerbitch skrev:
Nu åskar det. Hjäääääääälp. Ensam hemma..

Det är kanske inte så litet och osexigt som jag först trodde då, när det sträcker sig ända ned till dig! Det är bara jag som sitter i utkanten!

Det är ju skitmysigt ju! Synd bara att jag måste cykla hem i regnet utan jacka.

Flamma77 skrev:
Det är kanske inte så litet och osexigt som jag först trodde då, när det sträcker sig ända ned till dig! Det är bara jag som sitter i utkanten!

Det är ju skitmysigt ju! Synd bara att jag måste cykla hem i regnet utan jacka.

Kan bli farligt för bilisterna....

Back