Ah! Älskar åska!

Mitt ex var åskfanatiker. Han brukade väcka mig mitt i natten så att vi skulle sitta uppe och titta på åskan. Men han hade rätt. Det är mysigt!

Förutom en gång när jag var liten och bodde på landet. Jag låg i sängen i ena änden av rummet och blixtarna gick mellan kontakterna som två jätteblixtar rakt genom rummet på båda sidor av sängen. Det fick man lite för mycket puls av...

Har en annan spännande upplevelse också, men den var just mest spännande. Farsan har sjövilla och blixten slog ned i ett träd precis intill sjön. Trädet splittrades i 1000 små träflisor som låg utspridda över hela vår trädgård. Tog två dagar att plocka upp.

Last edited:
Bara det övertydliga spammet :mattias.
Förresten verkar det annalkande vädret här ha dragit förbi söderut :tummenupp
/F.

Spöregn och åska en kort stund idag när man sparkade boll, haaalt..

Swedie skrev:
jag är barnsligt förtjust i åska! Det är det enda utöver hojar som verkligen får fjärilar i magen på mig. Åskar inte så extremt mycket just nu, men det åskar!

Ser fram emot fler åskväder i år!!!

Nån mer här som önskar bli åskskådare heltid? (ingår även storm med feta tornados o grejer!)

Kan inte mer än hålla med! Kommer ihåg när man var mindre och var ute med morsans och farsans gamla husbil! Regn smattrandes mot plåttaket och åskan mullrandes! Det bästa e att dom har köpt en ny nu! I sommar ska campas! Åska, here i come!!

Ahh! Åska! Finns inte mycket som får håret på mina armar att resa på sig. Älskar att stå vid fönstret och titta ut på detta naturens under. Det får mig att känna mig ganska så liten.

Synd att åskväder brukar vara så små och korta här. Annat är det i familjens hus nere i Ungern, där det vräker på i dagar ett par gånger varje höst.

Swedie skrev:
jag är barnsligt förtjust i åska! Det är det enda utöver hojar som verkligen får fjärilar i magen på mig. Åskar inte så extremt mycket just nu, men det åskar!

Nån mer här som önskar bli åskskådare heltid? (ingår även storm med feta tornados o grejer!)

:rolleyes: :tuttar

:tungan hehe nä men dte är väl myyyysigt...

Har alltid ångest över alla fina elektriska prylar jag inte har dragit ur..........

edit: Åska på natten vid kusten är svårt att slå, finare ljusshow går nog inte att få.

Swedie skrev:

Jo det är maffigt. men när jag var i singapore.. JÄVLAR vilka knallar!!
Helt sjukt om man gämmför med hemma i sverige :)
Sånna skulle vi ha i sverige.
Var fan så byxorna fladdra :yoparty

Otroligt mäktigt med väder.
Bodde ett tag i majsåkrarnas stat Minnesota. Kunde åska och blixtra så natten blev som dag.
Blåste en hel del och gick mycket tornados. Häftigt, men man kände sig inte stor här på jorden.

Älskar också åska. Är en riktig beskådare. Får nästan en liten kick och man känner att adrenalinet rinner genom kroppen. Självklart ska man vara ute när det åskar och blixtrar, dock med vett....

En gång skulle jag gå ut och se på åskan, då for det en kublixt rätt över gatan, och den var fan inte liten. Bara att stänga igen och vänta en stund....

Älskar det mesta i vädrets makter såsom tornados mm. Var i Florida en sommar när världens orkan var på G in, kanske inte fullt så kul då....

Blixtar är skitcoolt. :)

Springa runt som en galning när det ösregnar med öronbedövande åska och blixtar som lyser upp hela himlen en varm sommarnatt. :näsblod

Bifogat

Jag är grymt åskrädd men det är fint på något sätt. Däremot finns det inget roligare en tornado osv, det är något jag verkligen vill uppleva irl.

Jag drar ner persiennerna och kryper ner under täcket (hur nu det ska hjälpa...?). Helst ska någon ligga och hålla om mig oxå... Jag är helt enkelt skiträdd!!!!!
Får väl tillägga att vi inte har åskledare på huset...

Back