Ah! Älskar åska!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
jag är barnsligt förtjust i åska! Det är det enda utöver hojar som verkligen får fjärilar i magen på mig. Åskar inte så extremt mycket just nu, men det åskar!

Ser fram emot fler åskväder i år!!!

Nån mer här som önskar bli åskskådare heltid? (ingår även storm med feta tornados o grejer!)

Innan när jag bodde på "landet" så kom det rätt ofta under sommarkvällarna åskväder, ibland kunde ett stort bosätta sig över gården i över en halv timma, och då slog blixtarna ner runt om en hela tiden :hoppa

Bara för dig Swedie: http://www.wighsnews.com/

Klicka vidare till vädersifdor, där har de lagt upp en åskradar som är realtidsuppdaterad. Bara så du vet var du ska åka för att spana :brinnerup

gladh

Åska är undebart, man ska sitta på uteplatsen och skåda. Tur att jag fick in hojen nyss. Det ösregnar i lund nu.

Har sett några MAKALÖSA åskväder nere i Thailand. Hysteriskt stora, med sk intercloud blixtar som far mellan molnen och lyser upp himlen så att den blir röd. Otroligt pampigt !

Gjorde dessutom mitt specielarbete (när det begav sig) om åskan. Om ni någon gång får tillfälle att besöka högspänningslaboratoriet i Uppsala så gör det! Dom har rundturer där och man får göra "egna" blixtar". Fett !

Tja, från insidan e det ju lätt att säga. Med ett par timmar till hemfärd på mc och himlen allt gråare österifrån så kan man ju hålla sig för skratt :( Fast å andra sidan har man ju Gore-tex-stövlar till skinnstället och racehandskarna :)
/F.

Jo det är mysigt när det åskar :)
Sällan man tänker på vilka krafter naturen har

Jag älskar åska, vet precis vad du menar Swedie. Precis som en riktigt klar stjärnhimmel kan åska få mig att känna mig så liten och alla problem blir plötsligt helt betydelselösa. Och dessutom blir jag lite kåt av det.

Minns när man jobbade i thai, sicka åskväderdet var där. Riktiga spindelnät över hela himeln. Det var mäktigt

Med Åska kommer regn :gnissla grrrr jag som skulle köra idag :huvet

Back