Aggressiv badning.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag tog inte TS på fullt allvar.
Menar ni att man ska fråga om det är ok att skämta om ett ämne innan man startar en tråd?
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag tycker man måste kunna skämta, diskutera och dra paralleller om allt. :D

:tummenupp Kan man inte det kanske man ska hålla sig till de helt seriösa och väldigt allvarliga trådarna. :näsblod
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Skämtar man så SKA man ha en skämtsmiley! :mad:

Det måste man inte. Jag har fått höra att det kan vara så att jag gör av med för många. Då blir det inte över till andra. Sen kan man det vara så att jag missuppfattar och borde ta TS på fullaste allvar.
I vanlig ordning spekulerar jag bara.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Det måste man inte. Jag har fått höra att det kan vara så att jag gör av med för många. Då blir det inte över till andra. Sen kan man det vara så att jag missuppfattar och borde ta TS på fullaste allvar.
I vanlig ordning spekulerar jag bara.

Ja dom har gått upp i pris iallafall. Tror det har med tillgång och efterfrågan att göra.

Men ja jag tror han är fullt allvarlig.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ja dom har gått upp i pris iallafall. Tror det har med tillgång och efterfrågan att göra.

Men ja jag tror han är fullt allvarlig.


Smakar det så kostar det :D

Är han fullt allvarlig är det å andra sidan en fråga som behöver lyftas.
Hur det än är min åsikt att han har rätt att beröra vilket ämne han vill. :)
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Smakar det så kostar det :D

Är han fullt allvarlig är det å andra sidan en fråga som behöver lyftas.
Hur det än är min åsikt att han har rätt att beröra vilket ämne han vill. :)

Haha ja jo frågan behöver väl kanske lyftas ändå med så många dödsfall i plurret.
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Badkamera borde införas snarast,igen. Senast var det väll beväringar ute på Muskö som skötte dom med lyckat resultat:tuttar
 

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Ort
Stallarholmen
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
Vad får ni betala för er badförsäkring? Jag har badat sedan 70-talet och använder ALLTID speedos, har en helförsäkring hos "Badsport och sim" för 10 000:- i månaden. :crash
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Är det någon som lider av att folk drunknar då? Det dör ju för fan folk hela tiden så jag förstår inte vitsen med att bli upprörd av det.
Det är ju dock tråkigt när folk man känner går och drunknar men så kan det ju vara. En kompis till mig drunknade när han var 17 år och jag ett år yngre. Han hade knutit fast sig i en cykel så att han skulle få upp den igen när han cyklade ner i vattnet men det blev för tungt för honom och han kom aldrig upp igen.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
24års åldersgräns för badande!
Borde även införas straffbeskattning på badbraller. :7peta

Edit: Näej räcker att det är ett jävla liv på kustbevakningen när vi sysslar med vattensport efter båt.
Staten kan gott lära sig att sköta sig själv & skita i andra, man skall inte göra kriminella av vanliga människor, vare sig det gäller badning, mc-åkning, eller vad det än må vara. Synd bara att den bestämmande "eliten" är för blåsta för att begripa detta....
 
Last edited:

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Sluta nu, du försöker bara hitta en ursäkt för att någon ska få känna sig KrEnKt.
Inom samtliga områden har någon omkommit vilket enligt ditt resonemang skulle innebära total radiotystnad.

Ni har rätt kom hem sent, packad och överreagerade/feltolkade lite..
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Det måste man inte. Jag har fått höra att det kan vara så att jag gör av med för många. Då blir det inte över till andra. Sen kan man det vara så att jag missuppfattar och borde ta TS på fullaste allvar.
I vanlig ordning spekulerar jag bara.

Jag tar det som att man med sarkasm vill belysa hur löjliga reglerna kring hojåkning är. Jag skrattar också åt skämten men tar funderaren lite längre också då jag inte kommer på nåt fyndigt att säga :).
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Fyndig tråd.:tummenupp
Men det tragikomiska är att ni nog ger de folkvalda som har lagstadgande kring badsäkerhet på dagordningen en hel del i deras ögon helt godtagbara lagförslag.. Ty så fungerar tydligen Svedala av idag.
Börjar lukta :banana-republik.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Det man inte kan skämta om är heller inte värt att ta på allvar.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Sen tror jag det är liiiiiite fler personer som badar på en svensk sommar än som kör hoj.

Just sayin´
Och det är viss skillnad i hur det rapporteras om det i media också, just sayin'...

Om en motorcyklist omkommer i en olycka:
"MC-DÖDEN slår till igen! Dödsmaskiner!!! Bilisten som mosade motorcyklisten uppger att hon aldrig såg motorcyklisten, så denne måste ha kört för fort. Trafikpolisen uttalar sig: 'Jävla ligister hela bunten, de får skylla sig själva när de håller på och buskör!'."

En fyllskalle drunknar efter att mitt i natten försökt sig på en simtur fullt påklädd och med två promille alkohol i blodet:
"Fruktansvärd tragedi för familjen! Småbarnspappans liv gick inte att rädda - läs om räddningstjänstens misslyckande. Sambon gråter ut - exklusivt i Aftonblaskan: 'Det tog fem minuter innan räddningsdykare var på plats, och hon hade ju bara väntat en halvtimme från det att han försvann under ytan tills hon ringde 112. Hur kan det få vara på det viset??? Och varför kan de inte sätta stängsel runt Östersjön?'."
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
http://hd.se/inrikes/2013/08/05/26-drunknade-i-juli-fler-an-i-fjol/

26 personer drunknade i Sverige under juli. Det är fem personer fler än i fjol, visar ny statistik från Svenska livräddningssällskapet.
Totalt har 77 personer drunknat i år, fram till utgången av juli. Motsvarande siffra för ifjol är 61 drunkningar.

— Vi kommer att hamna på över 100 drunknade i år. Vi har haft målet att komma ner under 100, där siffran legat de senaste fyra åren, men nu bryter vi trenden, säger Anders Wernersten på Svenska livräddningssällskapet.

90 procent av dem som drunknat i år var män. Hälften av de män som drunknade i juli var över 60 år.

— Vi måste fortsätta försöka påverka gruppen äldre män, de är bevisligen inte odödliga. Många av dem har aldrig gått i simskola. Problemet är att de överskattar sin kondition och tror att de klarar av mer än de gör, säger Anders Wernersten.

Statistiken över sommarens drunkningar fortsätter dystert. I helgen dog ytterligare sex personer i drunkningsolyckor.

— Det är jättetråkigt, det är människor bakom siffrorna. Många kommer att fortsätta bada i augusti nu när vattnet är varmt i stora delar av landet så vi får se hur negativa siffrorna blir, säger han.
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Vad får ni betala för er badförsäkring? Jag har badat sedan 70-talet och använder ALLTID speedos, har en helförsäkring hos "Badsport och sim" för 10 000:- i månaden. :crash

Mina badbyxor står skrivna på min mormor hon har ju badat i så många år så hon har ju mer erfarenhet och därför badar hon säkrare än mig. Betalar bara 500kr om året.

SPEEDOS!??!?1:confused: extremt beteende skulle aldrig bada utan våtdräkt !
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Mina badbyxor står skrivna på min mormor hon har ju badat i så många år så hon har ju mer erfarenhet och därför badar hon säkrare än mig. Betalar bara 500kr om året.

SPEEDOS!??!?1:confused: extremt beteende skulle aldrig bada utan våtdräkt !

Jag använder dubbla flytvästar, det är lite jobbigt att försöka dyka bara.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top