tåberg
A backward poet writes inverse
Jag fick en idé igår när och min chef på jobbet gick och diskuterade. Det är en datorrelaterad tjänst där grunderna redan finns etablerade, det jag vill göra är att utveckla en klient för användare, samt en server som håller reda på statestik samt koordination av tjänsten (som jag inte vill beskriva mer här just nu). Problemet ligger i att mina kunskaper i programmering inte sträcker sig så pass långt att jag kan genomföra projektet själv.
Har delat med mig av idén till mina närmaste vänner och dom fick allihop en aha upplevelse och tyckte att den var helt asgrym om man kunde realisera den.
Är det någon här inne som har varit i min situation och hittat en lösning?
Det jag tänkt på är att erbjuda blivande civilingenjörer i data att programmera som ett exjobb och liknande där jag bara tar rollen som projektledare. Hur löser man betalningen? bör man starta ett bolag av någon form?
Om nån här inne är duktig programmerare och är sugen på ett väldigt intressant projekt, pma mig då så kanske vi kan träffas och diskutera idén.
/Tomas Åberg
Har delat med mig av idén till mina närmaste vänner och dom fick allihop en aha upplevelse och tyckte att den var helt asgrym om man kunde realisera den.
Är det någon här inne som har varit i min situation och hittat en lösning?
Det jag tänkt på är att erbjuda blivande civilingenjörer i data att programmera som ett exjobb och liknande där jag bara tar rollen som projektledare. Hur löser man betalningen? bör man starta ett bolag av någon form?
Om nån här inne är duktig programmerare och är sugen på ett väldigt intressant projekt, pma mig då så kanske vi kan träffas och diskutera idén.
/Tomas Åberg